user icon

Nico Rosberg: "Snelle bochten op Spa liggen Mercedes GP wel"

  • Gepubliceerd op 22 aug 2011 16:55
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg koestert goede hoop dat hij komend weekend in de Belgische Grand Prix hoge ogen kan gooien. Het snelle circuit van Spa-Francorchamps zou zijn werkgever Mercedes GP in de kaart moeten spelen. “Spa is naast Suzuka een van mijn favoriete circuits op de kalender.”

Rosberg vervolgt: “Het is niet alleen een van de meest uitdagende banen van het jaar, maar het is ook gewoon heel leuk om hier te rijden met een Formule 1-bolide. De lay-out bevat veel snelle gedeeltes en daar voelt onze auto zich het meest thuis.”

“De onderbreking was lekker om even bij te komen en tijd door te brengen bij familie en vrienden, maar ik heb wel weer zin om achter het stuur te kruipen. De jongens in de fabriek hebben ook genoten van de pauze, en wij pushen hard om de best mogelijke resultaten te behalen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Tony

    Posts: 981

    Dat hebben we vorig jaar wel gezien *ahum*

    • + 0
    • 22 aug 2011 - 17:42
  • Ik ben benieuwd! Een klinkend resultaat kunnen ze echt goed gebruiken.
    En dit circuit ligt Rosberg sowieso wel, bij zijn debuut in 2000 kwalificeerde hij zich meteen al als 3e in de Williams (die toen zeker geen topauto was).

    Hmm... als er vooraan weinig geks gaat gebeuren denk ik wel dat Rosberg alleen Massa kan pakken en dus 6e wordt.
    Wordt het chaotisch.. dan is een podium voor beide Mercedes mannen absoluut mogelijk!

    • + 0
    • 22 aug 2011 - 18:36
    • F1FAN76

      Posts: 570

      Volgens mij was het debuut van Rosberg in 2006. En dat jaar was er geen gp in belgie. Zijn debuut op spa was in 2007 waar hij 6e werd in zowel de kwalificatie als de race.

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 19:23
    • Kwalonso

      Posts: 105

      @Damon Hill:

      \"En dit circuit ligt Rosberg sowieso wel, bij zijn debuut in 2000 kwalificeerde hij zich meteen al als 3e in de Williams (die toen zeker geen topauto was)\"

      Rosberg debuteerde in 2006, dat jaar was er geen GP in België. Ik had vaak het idee bij het lezen van je posts dat je slap lult, maar dit is het onomstotelijk bewijs...

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 19:32
    • Ergo, \"Damon Hill\" praat poep! ;)

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 19:36
    • emiel1206

      Posts: 91

      @ Damon Hill

      Je verward Rosberg met Button. Die debuteerde in 2000 en kwalificeerde zich in spa als 3e dus niet Rosberg.

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 20:21
    • \"Wordt het chaotisch.. dan is een podium voor beide Mercedes mannen absoluut mogelijk!\"

      Waarom dan iemand uit het team gooien als hij toch nog kans maakt op een podium? Of bedoel je met chaotisch, dat iedereen op het podium kan komen?

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 21:09
    • Hij vergist zich gewoon met Button, jongens jongens wat een drama.

      • + 0
      • 22 aug 2011 - 21:50
    • Michael

      Posts: 1.434

      @DH rijdt een scheve schaats (zie ook scheve schaats .... bij:
      www.werkijs.nl/

      • + 0
      • 23 aug 2011 - 00:46
    • Ja ben in de war met Button!

      En voor de mensen die mij altijd op een foutje proberen te trappen:). Gefeliciteerd hoor;).
      Maare, ik ken mijn feitjes goed hoor.

      Vanaf 1994 heb ik enkel de GP van Europa in 1999 gemist dus qua historie zit het wel snor;)

      En op de serieuze reacties. Juist op SPA is het podium goed mogelijk. De kans op regen is er groot. Het kan half nat/half droog zijn waardoor strategie een grote rol speelt.
      Het kan wat chaotischer worden (zie Canada) en als beide coureurs dan hun hoofd koel houden is een podium mogelijk.
      Dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan:).

      • + 0
      • 23 aug 2011 - 08:58
  • msg

    Posts: 686

    (De lay-out bevat veel snelle gedeeltes en daar voelt onze auto zich het meest thuis.”) hahahahaha dat is een goede !!!!

    • + 0
    • 22 aug 2011 - 19:07

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar