Fernando Alonso niet van plan om titelkansen op te geven
- Gepubliceerd op 07 aug 2011 02:02
-
14
- Door: Robin Smeets
"We moeten proberen zoveel mogelijk races te winnen", vertelde Alonso. "We zijn zeker realistisch en de situatie in het kampioenschap is nou eenmaal zo, maar we hebben ook al vaak genoeg gezien dat dingen heel snel kunnen omdraaien. Uiteindelijk zijn wij Ferrari en hebben we dankzij de vele fans altijd het mentale voordeel om altijd aan het maximale te denken."
"We kunnen zeker niet zeggen dat we de laatste acht races ingaan zonder aan het kampioenschap te denken. We zullen altijd een oog houden op de titel, tot het moment dat ook de kleinste kans verkeken is. Natuurlijk zullen wij moeten gaan winnen en blijven hopen op fouten of problemen bij Vettel."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 86
\"We moeten proberen zoveel mogelijk races te winnen\", vertelde Alonso.
Gelukkig wist Vettel dat al... fijn dat Alonso er nu ook achter komt
Posts: 602
Gewoon een realistische blik van Alonso. Maar hij weet zelf ook wel dat bij een constante Vettel de titel zo goed als vergeven is..
Posts: 712
Vettel moet gewoon steeds in de punten eindigen en als hij ook steeds in de top 5 zit komt dat wel goed. De Red Bull wagens zijn heel betrouwbaar dit jaar dus het moet echt een fout van de rijder zijn nu.
Ik denk dat Vettel goed genoeg weet hoe groot zijn voorsprong nu is en het gewoon heel voorzichtig aanpakt in de races. Waarom bijvoorbeeld risico\'s nemen om 2de te worden als je 3de bent, het is maar een verschil van drie punten.
Ik heb ook ergens gelezen en dit kan natuurlijk ook dat de reden dat Red Bull een beetje meer last heeft van de andere teams is omdat ze zich volledig concentreren op de 2012 auto en ze denken dat deze auto goed genoeg is om dit jaar beide titels binnen te halen. De andere teams zijn nog steeds volop bezig met de huidige auto en zullen zo in 2012 weer een stap achter Red Bull staan.
Nuja, dat heb ik maar ergens gelezen. Of het klopt is iets anders.
Posts: 3.091
Voor volgend jaar verandert er weinig dus ze stappen niet compleet over op de ontwikkeling van de auto voor 2012 want wat voor de 2012 auto werkt kan ook op de 2011 auto werken.
Daarnaast hebben ze al aangegeven dat ze een nieuwe vloer en diffusor mee zullen nemen naar België. Ik neem aan dat ze die niet al 2 maanden geleden af hadden.
Het klopt wel dat Red Bull sinds Valencia geen (grote) updates heeft gehad waar Ferrari en McLaren dat wel hadden.
Posts: 49
Is natuurlijk altijd leuker als er wat meer spanning in het kampioenschap zat , maar Alonso kan het toch stilletjes aan gaan opgeven denk ik zo ????
Als alles eerlijk en fair verloopt heeft hij, denk ik, totaal geen kansen meer dit jaar.
Posts: 1.753
Altijd hetzelfde geneuzel, ze hebben de plicht door te vechten tot het einde ook al hebben ze het niet meer in eigen hand. Als Alonso de laatste 8 races wint en Vettel derde en een keer vijfde wordt is ie kampioen. Wel onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk...
Posts: 1.434
Voor september haalt hij dat niet meer want dan begint Ferrari zich te concentreren op de wagen van 2012. Ik denk dat Ferrari Lewis Hamilton wilt contracteren die kan dan de titel WK volgend jaar binnen halen. Alonso wordt een tweede Massa.
Posts: 49
Zou wel leuk zijn, ik denk dat een van de twee, heel gefrustreerd zou rondrijden dan.
Posts: 10.412
jij gelooft zeker ook nog in sinterklaas?:P
Posts: 3.146
Als ze de druk bij RB blijven opvoeren moeten ze bij RB over de 100% van de auto heen. Dan is er een kans op uitvalbeurten van Vettel. Dan worden de kansen van Alonso groter. Maar als de RB gewoon blijft rijden en niet uitvalt wordt het lastig.
Posts: 10.089
RBR kan rustig 3 races niet boven de 100% gaan rijden, als Ferrari dat wel gaat doen.. dus dan is er eerder een kans op uitvallen bij Alonso dan bij Vettel
Posts: 435
Dit dien je uit oogpunt van de sponsors natuurlijk te roepen, er worden grote sommen geld betaald, om dan te 8 races voor het einde te horen(lezen) we geven het kampioenschap op voor dit jaar.Daar worden sponsors echt niet blij van.
Kijk je naar de stand , dan moet Vettel wel heel veel gaan verliezen de aankomende races.
Tevens geldt bij elke race dat Vettel in de top drie eindigt en een andere coureur wordt eerste, is over een paar races het kampioenschap voor onder andere ferrari verkeken.
Posts: 3.091
Inderdaad. Als Webber nu alles wint mag Vettel telkens derde worden. Maar Webber wint niet alles en ook Alonso, Hamilton en Button zullen voor de overwinning strijden.
Button kreeg het in 2009 voor elkaar om met nog 8 races te gaan en een veel kleinere voorsprong (omgerekend 54 punten) kampioen te worden terwijl hij, op Monza en Abu Dhabi na, geen enkele podium plaats pakte en 1 keer uitviel.
Verder denk ik dat Vettel nog wel een race wint en zodra dat gebeurd is het definitief klaar dit seizoen.
Posts: 5
Nou gelukkig maar dat de FIA er alles aan doet om Ferrari in de race te houden.