user icon

Button gelooft dat wederopstanding tot de titel kan leiden

  • Gepubliceerd op 04 aug 2011 17:11
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button heeft de titel voor dit jaar nog niet uit zijn hoofd gezet. Toegegeven, het wordt een helse klus met honderd punten achterstand op Sebastian Vettel en tweehonderd punten te verdelen, maar de zege in Hongarije in combinatie met de overwinning van teamgenoot Lewis Hamilton een week eerder in Duitsland heeft het geloof weer aangewakkerd.

“Ik sta honderd punten achter Sebastian, dus het is een zware opgave, maar ik ga de uitdaging graag aan”, begint Button. “Ik geef nooit op, dus wie weet. Ik bekijk het race voor race en dan maken we aan het einde de rekening op. Ons racetempo lag in Hongarije heel hoog, maar de verschillen tussen Red Bull Racing, Ferrari en ons zijn klein. We hebben drie van de afgelopen vijf Grands Prix gewonnen en onze concurrenten hebben ieder één maal gezegevierd, dus we doen iets goed. De winst van Lewis in Duitsland en mijn overwinning in Hongarije tonen aan dat McLaren pusht, ontwikkelt en zich qua pure snelheid kan meten met de teams om ons heen.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Mika Kimi

    Posts: 244

    Leuk om te lezen dat hij realistisch maar tegelijkertijd strijdlustig is. En Button heeft gelijk, McLaren doet momenteel iets goed dus misschien is er nog een sprankje hoop voor één van de titels.

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 17:14
    • pokerface

      Posts: 584

      Inderdaad. Hoewel ze bij de coureurs bijna geen schijn van kans meer maken. Hebben ze bij de constructeurs nog wel een kans.

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 20:20
    • felix50

      Posts: 5.792

      Alleen is dit alleen voor Button .Er staan er nog 4 die de zelfde kans hebben.Het is niet alleen dat je Vettel moet verslaan maar ook de rest die zelfs meer punten hebben dan Button

      • + 0
      • 6 aug 2011 - 11:23
  • Kenney

    Posts: 2.209

    \"Ik geef nooit op...\"

    www.f1today.nl/201(...)na-uitvalbeurt.html

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 17:22
    • Stitch

      Posts: 5.257

      Klopt die had ik ook meteen in mijn hoofd ;-)
      Dit speelt natuurlijk Vettel enorm in de kaart. Alonso, Hamilton, Button en eigenlijk ook Webber dichten zichzelf nog kansen voor de titel toe. Zolang ze om de beurt winnen pakken ze bij elkaar zoveel punten weg, dat ze met zijn allen gewoon Vettel in een zetel naar de titel brengen.

      • + 0
      • 5 aug 2011 - 10:27
  • volgens mij heeft deze man te lang in de zon gezeten....

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 17:23
    • Nu al, en hij moet nog bijna 2 wkn

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 17:28
    • Nu al, en hij moet nog bijna 2 wkn

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 17:39
    • rchorus

      Posts: 880

      Wat moet hij dan zeggen? \"De achterstand is zo groot, dat ik alleen nog maar om spek en bonen meedoe. Ik zal mijn rondjes rijden, maar het heeft allemaal vrij weinig zin.\"?

      • + 0
      • 4 aug 2011 - 17:56
  • Danny006

    Posts: 290

    Deze tekst had hij na de GP van Canada moeten zeggen ;)

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 17:28
  • winti

    Posts: 1.347

    Ze maken een goede periode door, maar dat kan zo weer afgelopen zijn. Vorig jaar konden ze na Spa weinig meer uitrichten... Als vettel 4 keer uitvalt en Button die 4 keer zou winnen staat het voor de 4 races daarna gelijk....

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 17:38
  • Kevin

    Posts: 4.887

    Hij probeert op deze manier \"zijn sport\" te verkopen. Sponsoren en fans zijn niet blij wanneer zij negativiteit horen of lezen. Hij zal zelf ook wel weten dat het afgelopen is..

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 18:42
  • Geloven doe je in de kerk.....maar ja, zolang het rekenkundig mogelijk is kan hij niets anders zeggen natuurlijk. maar ik zie het niet gebeuren, al ben ik natuurlijk niet een helkderziende.

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 19:20
  • F1Freak

    Posts: 201

    Wederopstanding zal misschien leiden tot een aantal overwinngen voor Mclaren, maar ik zie Button geen kampioen worden. Voor mij is het wk al beslist.

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 19:27
  • Danny006

    Posts: 290

    Je moet nooit de hoop opgeven .. waar je nu meer rijd kan weer een voordeel in 2012 zijn. Wie weet krijg vettel een tikkie hier en daar of een geplofte motor. Dan is je voorsprong zeer snel verdwenen.

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 21:43
  • 89F1

    Posts: 144

    Mooi dat hij nog gelooft in een wereldtitel, alleen het is gewoon te laat met z\'on achterstand en nog 8 races te gaan.

    Hoe snel en goed de Mclaren ook is de laatste races, ze zijn afhankelijk van Vettel. Alleen hij kan de titel nog verspelen door domme acties (als vorig seizoen) uit te halen.

    • + 0
    • 4 aug 2011 - 21:44
  • Ik denk zelfs dat RBR moet nadenken over het prolongeren van de constructeurstitel. Die voorsprong van 100 punten op dit moment kan bijna twee keer zo snel verloren gaan als die voor de rijderstitel.

    • + 0
    • 5 aug 2011 - 09:51

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar