user icon

Ecclestone tornt niet aan kalender: "Ze kunnen me niet dwingen"

  • Gepubliceerd op 02 aug 2011 09:17
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone geeft waarschijnlijk geen gehoor aan het verzoek van de teams om de voorlopige kalender voor 2012 nog wat aan te passen voor de definitieve versie. De renstallen hebben zorgen over de logistiek door de aanwezigheid van veel back-to-back races.

De commerciële baas van de Formule 1 is echter onverzettelijk. Hij maakt het schema, niet de teams. Ecclestone vertrouwde Pitpass.com toe: “Zij stellen de kalender niet samen. Het is niet zo dat zij met suggesties hoeven te komen, ik neem de beslissingen. Als er veranderingen komen, dan komt het omdat ik dat wil. Ze kunnen mij niet dwingen. Wij hebben zorgen en belangen die veel groter en belangrijker zijn dan de argumenten van de teams.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • De Boog

    Posts: 144

    That\'s the spirit!
    Waarom luisteren naar de mensen die het moeten uitvoeren?

    En wedden dat die kalender anders wordt, dit hebben we al 100 keer gehoord.
    Bernie roept dat hij de grote baas is en alles te vertellen heeft en later zwicht hij weer voor de teams.

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 09:32
  • Tifoso

    Posts: 2.867

    Wat een egocentrisch eikel is het toch ook. De teams verzoeken het hem om daar rekening mee te houden. Aan de ene kant willen ze de kosten terug brengen en aan andere kant dwingen ze de teams om dure logistieke middelen te gebruiken...

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 09:44
  • felix50

    Posts: 5.792

    Wij hebben zorgen en belangen die veel groter en belangrijker zijn dan de argumenten van de teams.”.\'Tuurlijk geld is de belangrijkste drijfveer.Sterk argument.

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 10:13
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Hoe zit dat nou eigenlijk? Wie bepaalt wat in de F1? Het is toch een FIA \"evenement\"? Dan zou de FIA toch moeten bepalen op welke circuits er geracet wordt en wanneer...zei bepalen immers ook de reglementen voor de auto\'s en zo?

    Ik ben even de draad kwijt...kort nachtje gehad. :P

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 10:21
    • Nijhuis

      Posts: 653

      Na het teruglezen van mijn reactie ben ik er achter dat ik echt nog sliep...haha, vakantieperiode he. :P

      Grofweg:
      FIA = sportieve en technische regels
      Bernie & Crew = televisierechten en dergelijke
      FOTA = belangenorganisatie van alle teams

      In het concorde agreement staan alle afspraken van wie wat mag, moet en krijgt.

      Dan is het nog discutabel dat Bernie bepaalt op welke circuits er wanneer geracet wordt, maargoed, dat is nou eenmaal zo gegroeid...

      • + 0
      • 2 aug 2011 - 10:42
  • Ach zal wel weer lekker uit zijn verband zijn getrokken..... Het is pitpass waar het artikel vandaan komt... Weet jij hoe ze de vraag hebben gesteld? Anyway, hij heeft gelijk als hij bepaalt en niet de teams. Zou me weer een zooitje worden. Daarnaast regelt hij ook de inkomsten voor de teams. Die willen meer verdienen dus ze moeten niet zeuren....

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 10:31
    • waylon

      Posts: 2.247

      De teams hebben het GEVRAAGD Nog nooit van overleg gehoord?

      • + 0
      • 2 aug 2011 - 15:52
    • Bernie houdt niet zo van overleggen, dat zou je kunnen weten.

      • + 0
      • 2 aug 2011 - 16:08
    • waylon

      Posts: 2.247

      Weet ik ook wel maar was een reactie op 250 GT Lusso

      • + 0
      • 2 aug 2011 - 16:37
  • Dit lijkt me onderhandelingstactiek, alvast wat wisselgeld klaarleggen voor als de FOTA echt gaat sputteren

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 16:09
  • pietjepils

    Posts: 26

    Die ouwe egocentrische l*l heeft makkelijk praten.
    Maar totdat hij zelf een complete pitbox moet verhuizen, dan kan het opeens wel allemaal.
    Die vent denkt alleen maar aan zijn eigen hachje.
    Zijn eigen zakken zo snel mogelijk vullen maar ziet niet in dat dit voor de teams ook extra kosten zijn.

    • + 0
    • 2 aug 2011 - 16:13
  • Wolflegion

    Posts: 95

    jawel bernie, dat kunnen ze wel. *denkt aan incidentje met uitgavenplafond voor*

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 10:34
  • Rubber

    Posts: 120

    Pff, arrogantie ten top wederom van die bejaarde geldwolf. Lijkt me natuurlijk wel terecht als hij de eindbeslissing neemt, wordt anders een zooitje want de teams komen er onderling toch nooit uit. Echter het lijkt me niet meer dan redelijk als hij dan wel luistert naar de teams, mn als er meerdere teams hetzelfde bezwaar aandragen.

    • + 0
    • 3 aug 2011 - 13:36

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar