D'Ambrosio: "Gelukkig raakte de auto niemand in de pitlane"

Jerome D'Ambrosio maakte in Hongarije en ietwat gênant moment mee. De Belg kwam naar binnen om bij zijn team intermediates te halen, wat sowieso een verkeerde beslissing bleek te zijn, en spinde over de verf in de pitlane.

Na afloop vertelde de Belgische coureur: "Ik ben zeker teleurgesteld, maar de omstandigheden waren dan ook niet gemakkelijk. Ik had een goede start en ook daarna ging het lekker. Ik maakte echter een fout toen de regen weer naar beneden kwam door over te stappen naar intermediates. Ik had toen gewoon op de slicks moeten blijven rijden."

"Daar verloor ik dus al veel tijd mee en daarnaast had ik nog een moeilijk moment toen ik spinde in de pitstraat. Gelukkig werd er niemand geraakt door de auto. Dit was zeker niet mijn beste weekend."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Beste Charlie,

    Het is goed weer van u te horen. Even dacht ik, dat u de Formule 1 de rug toe gekeerd had. De laatste tijd is het een amateuristische bende van jewelste. De reden was natuurlijk dat u er de afgelopen weken niet bij was. Achter de schermen van de TOUR, heeft u volgens mij nog een beste vinger in de pap gehad want de organisatie liep op rolletjes. Helaas voor u bent u gepakt op cafeine-doping.

    Ik zit momenteel Apfelscheuler te drinken met Schumi in de Mercedes motorhome. Is het goed als ik straks bij u voor het Diner aanschuif in uw 97m2 grote kashmier-zijden tent? Schumi en Heidi willen ook mee schreeuwen ze. Dat wordt gezellig.

    We spreken elkaar,

    Groetjes

    Jackie Stewart

    PS. Charlie heeft u nog Merchandise liggen? ScuderiaSjonno vroeg hierna bij de post van www.f1today.nl/201(...)ar-reed.html#164745

    • + 0
    • 31 jul 2011 - 19:31
    • Rubber

      Posts: 120

      Is deze onzin echt nodig?

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 21:32
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Neem het met gevoel voor humor aub, ik vind het zelfs jammer dat we onze huistrol niet meer horen.

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 23:58
    • Er is niets grappig aan. De humor zit hem meer in het feit dat een volwassen persoon zich bezighoudt met het bedenken en uittypen van deze onzin. Het is gewoon zo zielig dat het grappig wordt.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 13:02
  • Godius

    Posts: 658

    De belg makt geen beste indruk tot nu toe, de actie van vandaag was natuurlijk eentje die je van een rookie verwacht maar het zag er wel heel zielig uit.

    Waar hij wel gelijk in heeft is dat hij gelukkig niemand heeft geraakt.

    • + 0
    • 31 jul 2011 - 20:03
  • rudike

    Posts: 49

    Nee , echt indruk kan hij (nog) niet maken , maar wat wil je met zo een auto ???

    • + 0
    • 31 jul 2011 - 22:05
    • Senna en Chandhok worden er wel op afgerekend door veel \'kenners\' hier. Ik ben het met je eens, in een Virgin kun je weinig bewijzen en veel verliezen. Gisteren was een dag waar hij geen beste indruk achterliet met die ene actie. Over het gehele seizoen doet hij weinig onder voor Glock, dan doet hij het gewoon goed in zijn rookiejaar!

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 05:23
  • Virgin is geen lekkere auto om je in te bewijzen. En op zich doet deze Belg het t.o.v. Glock redelijk tot goed. Gister was natuurlijk een domme uitglijder, maar dat soort dingen zien we nu wel eens.

    Christiaan Albers die de tankinstallatie mee wilde nemen was toch net even wat komischer.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 11:20
  • marcel

    Posts: 124

    als je glock bij kan houden doe je het niet slecht . ok hij maakt foutjes en deze was een grote maar ik zie onze nederlandse coruers het niet beter doen dan hem dus we moeten hem gewoon steunen en hopen dat hij wat meer groeit .

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 12:15

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar