Lewis Hamilton: "Ik had geen idee dat Di Resta daar reed"
- Gepubliceerd op 31 jul 2011 16:30
-
51
- Door: Robin Smeets
"Ik moet Jenson feliciteren met zijn overwinning, hij heeft de hele race hard gepushed. Hij heeft goed werk geleverd dit weekend, net als de rest van het team", vertelde Hamilton na afloop van de race tegen de BBC. "Ik had een goede start, kende een goede eerste helft van de race, maar ik kreeg al snel last van graining op de linkervoorband."
"De voorbanden waren niet meer optimaal en ik maakte een grote fout in de chicane. Ik spinde en ik moet me excuseren aan Paul di Resta. Ik had hem echt niet gezien. Ik had geen idee dat hij daar reed."
Tegen het einde van de race vielen er weer enkele druppels op het circuit en Hamilton besloot meteen over te stappen naar intermediates. Dat bleek echter een verkeerde beslissing. "Ik hoorde van het team dat het regende en ze riepen me naar binnen. Het was niet de juiste beslissing, maar over het algemeen was het een goed weekend."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (51)
Login om te reagerenPosts: 10.089
ik zag het interview op BBC, zeer volwassen reactie van Hamilton.. Dat zijn we wel eens anders gewend van hem, goed gedaan van hem!
Posts: 9.505
\" zeer volwassen reactie van Hamilton.. \"
Mag ook wel voor iemand van 26 :P
Posts: 1.308
@Raikkonen-FAN En alsnog kan jij het niet laten om een sneer te maken.
Posts: 2.250
Misschien wel, Henry. Maar hij heeft wel gelijk deze keer, in alles wat hij zegt.
Posts: 10.089
geef ik hem een sneer? dan zou ik niet 2 complimenten geven.. je hebt nu al zelfs Raikkonen-fan-Haters... die alleen het slechte zien in de reacties van mij hahaha, ik zal binnenkort wel komen met Merchandise
Posts: 10.412
zolang je maar niet met vingers komt.:P
Posts: 1.308
@Raikkonen-FAN
\"Dat zijn we wel eens anders gewend van hem\" Dat mag je wel een sneer noemen ja. Voor de rest, het op persoonlijk vlak trekken is erg zwak van je. Daar hebben we zelfs een woord voor, demagogie.
Posts: 1.745
@ Raikkonen-Fan
Voor sommigen hier is het ook nooit oed he.
Posts: 2.263
Henry, met Monaco vers in het achterhoofd.... is het niet zo\'n hele gekke gedachte toch? Maar goed hij heeft ervan geleerd, en reageert er volwassen op.
Posts: 1.308
@Dominic uit Hoofddorp
Met Monaco vers in gedachten of niet, imo is het onnodig om telkens sneren te maken jegens bepaalde coureurs. Dit komt de sfeer op de site ook niet ten goede.
Iemand bekritiseren op een fout is prima, maar om er telkens op door te blijven hameren...
Posts: 2.263
Achja dat gebeurd bij alles bijna... kijk naar Vettel, er wordt constant geroepen dat hij niet kan inhalen. Hoe komt dat? Juist, omdat continu de fouten van Turkije 2010 en Spa 2010 in het achterhoofd zit.
Posts: 617
Amai, dat scheelde niet veel met wat Hamilton daar deed, ik dacht terug aan Monaco en nog andere incidenten die heeft veroorzaakt dit seizoen, en er moeten nog wedstrijden komen :))))....
Posts: 577
@Raikkonen-Fan,
Ik zou niet beginnen aan Merchandise. Bij mij is dat uitgedraait op een Fiasco. Ik heb voor 100.000 euro aan shirts, petjes, sleutelhangers, asbakken, vlaggen, truien, broeken, schoenen, condooms, pennen, stiften, muismatjes enz enz, laten drukken maar het staat nu allemaal in mijn opslagloods stof te vergaren.
Het lijkt wel of ik niet populair ben onder de medemens.
Posts: 1.745
Breng die condooms maar hier heen. Daar heb jij toch niets meer aan ;)
Posts: 2.223
Nou, ik wil anders best een shirtje van je kopen hoor XD en niet te vergeten, wil ook een merchandise shirtje van Charlie Whiting, onze enige echte \'dorpsgek\' Die moeten er ook zijn....:)
Posts: 577
Charlie is zijn Merchandise kwijtgeraakt tijdens de scheiding van zijn vrouw. De heks heeft alles meegenomen toen ze ervandoor is gegaan naar Brazilie met de broer van de vriendin van mijn achterkleinzoon\'s aangetrouwede exman.
Desalnietemin zal ik hem vragen of er nog wat over is.
Stort het kleine bedrag van 4356,- euro (exc. btw) op 1234567 t.a.v. J. Stewart en ik stuur u een cap op.
Posts: 1.745
Hmm mijn post komt weer niet door, dus dan nog maar eens voordat ik te laat ben:
Ik zou graag die condooms van u in ontvangst nemen, aangezien u er toch niet veel meer aan heeft...
Posts: 577
@Swearengen
Tuurlijk mag dat. Ik kan alleen niet garanderen dat ze nog proteine werend zijn, ze komen immers uit eind jaren zestig
Posts: 2.223
haha, die cap is wel wat aan de goedkope kant, heb je geen luxere (duurdere) uitvoering? LOL
Posts: 577
@Swearengen
(Herhaling, mijn post kwam niet door)
Tuurlijk mag dat. Ik kan u echter niet garanderen dat ze nog proteine werend zijn aangezien ze uit eind jaren zestig komen. Ik heb er nog 50.000 liggen? Voldoende?
Posts: 10.089
\'\' toen ze ervandoor is gegaan naar Brazilie met de broer van de vriendin van mijn achterkleinzoon\'s aangetrouwede exman.\'\'
hahaha hoe verzin je het XD
Posts: 1.745
Daar red ik het denk ik wel mee tot het einde van dit f1 seizoen ;)
Posts: 1.745
Is het misschien mogelijk dat u ze eerste ff langs Pirelli brengt voor controle?
Posts: 577
@Swearengen,
Ja dat zal ik doen. Pirelli zal dan versteld staan over de duurzaamheid van het rubber. Span er een om iedere band en je rijd een race uit met een enkel setje zonder prestatieverlies. Kun je nagaan hoe het er in mijn tijd aan toe ging ;)
Posts: 9.176
Condooms is hetzelfde als naar een concert gaan met oordoppen in.
Maarja als je vaak naar verschillende concerten gaat, zijn oordopjes de veiligste oplossing ;-)
Posts: 577
@Pietje2013,
Ja en als je maar naar 1 concert gaat en dat concert is de hele wereld al rond geweest, dan raad ik je ook aan oordopjes te gebruiken.
Posts: 9.176
Met rond reis concerten moet je ook altijd oppassen ja ;-)
Posts: 322
Jammer dat het zo moest lopen, had anders verdiend gewonnen. Niet dat het Button niet gegund is, want ook daar kan ik tevreden mee zijn. Is alleen jammer voor het kampioenschap, nu is Vettel al weer uitgelopen op zijn naaste concurrentie.
Posts: 339
Lees nu weer dat de oorzaak van de verkeerde bandenkeuze aan een radioglitch lag. Dat heb ik hem niet horen zeggen in het interview. Withmarsh heb ik er ook niet over gehoord...
Save face mischien?
Posts: 2.418
In een interview met Hamilton zei hij dat hij zijn engineers wel kon horen, maar andersom niet. Dus toen hij om informatie vroeg, konden ze hem niet horen. Misschien moest hij daarom vertrouwen op hun keuze om naar inters te gaan.
Al met al heeft hij wel een mooie race gereden weer. De laatste tijd gaat het wel weer lekker met hem, hij rijdt weer zoals ik graag zie. Vettel zal nu bijna 100% zeker kampioen worden, maar dat maakt de races er op dit moment niet echt minder om. :)
Posts: 339
Ok zal het wel gemist hebben.
Heb jullie Withmarsh er over horen praten?
Posts: 2.418
Whitmarsh heb ik er niet over gehoord, maar dat kan ik weer gemist hebben. Ik had bezoek, dus er werd nogal doorheen gepraat soms. :P
Posts: 5.397
Enorm offtopic, maar ik zou niet weten waar ik dit anders moet plaatsen. Ik wil graag naar Spa toe gaan maar heb er geen ervaring mee. Wil al jaren naar een race toe gaan maar is er telkens niet van gekomen.. Ik wil kaarten voor de brons-zone en een parkeerplaats regelen nabij het circuit. Weet iemand wat de beste/leukste plek is om de race te bekijken? Dan kan ik die parkeerplaats daarop afstemmen. En krijg je oordoppen bij het circuit of moet je die zelf meenemen? Alvast bedankt voor diegenen die mij daar antwoord op kunnen geven.
Posts: 5.397
Niemand?
Posts: 52
Als je gaat zou je natuurlijk op de tribune van de legendarische Eau Rouge moeten gaan zitten :). Neem de oordoppen gewoon mee voor de zekerheid, kun je voor een paar euro bij elke drogist kopen. Veel plezier in ieder geval!
Posts: 1.966
De Bronze zone loopt rond het hele circuit, dus als je er nog nooit bent geweest, kan ik je aanraden om het circuit als je er bent eens te gaan verkennen. Is de moeite waard! Ik zou me niet zo druk maken welke camping of parkeerplaats je vindt, want lopen moet je toch wel en dat maakt het alleen maar leuk.En alle parkings zijn naast het circuit of in het dorp zelf (paar honderd meter van het circuit). Wij zelf gaan altijd naar een camping wat verder van het circuit, genaamd Eau Rouge. Zijn NL eigenaren en wij vinden het gezellig. Is op 3 km loopafstand, maar als je kaarten met parking koopt kun je ook naar het circuit rijden vanuit daar. De mooiste plek vind ik Camel Straight (het lange rechte stuk), maar anderen zullen Pouhon of de Busstop aanwijzen...Ik zou zeggen, ga, doe niet te moeilijk en geniet van het mooiste circuit ter wereld! Vooral als dit je eerste keer wordt: een ervaring om nooit te vergeten!:)
Posts: 1.481
Ik wil ook, ik heb min of meer dezelfde vragen...
Posts: 1.481
Bedankt! :)
Posts: 5.397
Bedankt voor de antwoorden, heb de tickets besteld en kijk er naar uit om eindelijk een F1 race live mee te maken. Ik zal het circuit zeker eens gaan verkennen.
Posts: 9.176
Oordoppen bij drogist 1,00
Zelfde oordoppen op het circuit 15,00
Maar dan heb je er wel het logo van je favo team erop staan ;-)
Posts: 617
Ik had hem echt niet gezien. Ik had geen idee dat hij daar reed.\" Ja die was helemaal het noorden kwijt, hij rijd vooraan in een groep en weet niet dat er nog andere zijn die hem volgen, van goed te kunnen uitleggen gesproken. Voor mij mocht ie aan de kant blijven in de volgende race :)))).
Posts: 2.418
Op het moment dat hij de draai ging maken, kwam er nog een Williams aan. Wellicht was daarom zijn zicht geblokkeerd.
Posts: 322
Aan de kant blijven voor de volgende race? Is een smaakmaker van het formule 1 seizoen en één van de drie, vier coureurs die nog enige kans heeft op het kampioenschap van 2011.
Posts: 245
Het is allemaal nogal overdreven. Er hingen immers gele vlaggen, rijders konden dus wat verwachten daar en daarbij ging Di Resta er ook ruim omheen.
Straf kan en is ok, maar had niet gehoeven. De kans is immers groot dat er een volgende keer niks gegeven wordt.
Posts: 930
Zelf Di Resta vond het niet echt fout wat Lewis deed. Maargoed.. sommige moeten altijd wat te zeuren hebben.
Posts: 4.499
Di Resta vertelde dat hij goed weg kwam wat door het uitstapje ging de performance van zijn auto wel achteruit. Gelukkig geen punten verloren door de actie van Hamilton. Di Resta begreep Hamilton wel, maar vond de straf wel op zijn plaats.
Posts: 212
Als je de herhaling ziet van dit momentje, dan kun je duidelijk zien dat Hamilton- Di Resta heeft moeten zien aankomen.
Echter koos Hamilton er voor om direct zijn auto weer recht te zetten, wat zorgde voor een \"gevaarlijk moment\" waardoor Di Resta moest uitwijken naar het gras.
Hamilton had volgens de regels zijn auto pas mogen keren, als het treintje voorbij was gereden. Uiteindelijk zou hem dat minder tijd hebben gekost dan de drive through.
Posts: 962
Tsja, kan gebeuren. Di Resta schrok ook, maar uiteindelijk kostte het hem geen punten, dus no hard feelings. Jammer voor de drive through! Wel terecht.
Posts: 2.567
volgens mij hamilton deed ook een keer in 2006 in Turkije(??)
Posts: 2.418
Klopt, in de GP2 was dat nog. Toen maakte hij wel een heerlijke comeback trouwens. :-)
Posts: 95
omdat iedezou hamilton na het horen van de drive-through hebben gezegd:\'It\'s because I\'m black?!\'? :p