Polesitter Vettel: "Het was een goede sessie voor ons"

Ondanks een matige trainingsdag op vrijdag, heeft Sebastian Vettel zich vanmiddag verzekerd van de pole position in Hongarije. De Duitser was in het derde kwalificatiedeel ruim een tiende sneller dan Lewis Hamilton en toonde zich na afloop zeer tevreden.

"Het was een goede kwalificatiesessie voor ons", vertelde Vettel tijdens de persconferentie. "Gisteren was McLaren nog sneller dan ons, maar het hele team heeft hard gewerkt en weinig geslapen. Ik ben blij dat ik ze middels dit resultaat terug kan betalen voor hun goede werk en we hebben steeds meer vertrouwen in de auto gekregen."

"In Q1 en Q2 was het gewoon een kwestie van overleven en ik ben tevreden met het resultaat van het derde deel."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Tis ook altijd hetzelfde praatje he. Maarja, wat moet hij anders zeggen?

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 15:49
    • felix50

      Posts: 5.792

      Volgens RTL+ zijn het geen praatjes.Het schijnt dat de laatste updates niet goed werken op de wagen .Daardoor moesten ze de wagen terug bouwen naar een race of 4 terug toen ze wel de overhand hadden .Dat is dus het juiste geweest of dat ook bij webber is gebeurt weet ik eigenlijk niet.Dit heb ik gehoordRTL+ dus mocht het niet waar zijn spreek mij er dan niet op aaan omdat ik alleen iets herhaal van die zender.

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 11:10
  • Mclaren was nog steeds sneller en zal dat ook morgen zijn. Hamilton liet het jammer genoeg gewoon liggen in zijn tweede run op zacht.

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 16:59
    • Hamilton en Alonso waren allebei aan een zeer snelle ronde bezig, maar ja om de Red Bull te pakken moet je op de limiet, en helaas leverde dat voor beide een \"momentje\" op.

      Heb toch het idee dat het morgen tussen Alonso en Hamilton gaat, die hebben het in de race de laatste tijd beter voor elkaar.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 18:18
  • boabreeder

    Posts: 20

    Nooit zal deze kerel wk worden.
    Morgen rijd zowel Mclaren als ferrari hem in de vernieling.
    Normaliter stond Ham op pole ....met veeeel voorsprong.
    Ach ja zo heeft vingervettel wel vaker geluk door fouten van een ander......okè dit hoort erbij maar toch blijft het niet zijn kant opvallen.
    Hij zal hem moeten reppen voor nog genoeg voorsprong over te hebben op het einde van het seizoen.

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 17:16
    • TJ

      Posts: 619

      Euhm, ik vind dit een beetje vervelend om te melden, en het zal als een schok komen, maar (niet verder vertellen hoor), Vettel is al wereldkampioen.

      Wat een reactie weer. Ik hoop niet dat je een McLaren-fan bent, want dan krijgen die het weer te verduren.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 17:46
    • ik zal jouw eens een wat vertellen :)

      Vettel is al een WereldKampioen

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 18:01
    • Cypher

      Posts: 2.195

      haha , zet jezelf toch niet zo voor schut man.

      Vettel is regerend wereldkampioen en dit jaar pakt hij zijn 2e titel.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 18:27
    • Onder welke steen heeft hij gezeten dan?
      Normaliter..... altijd dat als als als. Vingervettel kan er toch niks aan doen dat anderen foutjes in hun rondje maken? De perfecte lap bestaat niet.

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 19:13
    • Ysbrand

      Posts: 207

      Voor mij verlaag je jezelf naar ergens ver onder het vriespunt...

      • + 0
      • 30 jul 2011 - 19:30
  • rafael

    Posts: 2.567

    Morgen is beter dan vandaag, Vettel

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 17:33
  • HarK

    Posts: 73

    Het vingertje en de \"that\'s what I\'m talking about\" wordt inderdaad knap irritant... Go Mark!

    • + 0
    • 30 jul 2011 - 23:22
    • Vettel denk om een of andere reden grappig of iets dergelijks te zijn, probeert te veel om \'apart\' te zijn en heeft waarschijnlijk niet eens door dat hij ontzettend irritant overkomt bij erg veel F1 fans. Jammer genoeg een karikatuur van zichzelf aan het worden.

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 00:01
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Je bedoelt dat hij irritant overkomt bij de hooligans die zich proberen voor te doen als F1 fans.

      Kijk maar eens naar de tribunes tijdens een GP. Niks geen kinderachtige kleutertjes die roepen dat Vettel een irritant overhyped k*tventje is. DAT zijn de echte fans. Niet zo\'n troll als jij die het elke keer weer nodig vind om anderen te beledigen op een website.

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 01:49
    • Vettel blijft heel normaal ondanks zijn successen.. dus wat Mika4ever zegt is onterecht

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 11:28
    • Gaat het wel met je Mika, wil je erover praten?

      • + 0
      • 31 jul 2011 - 12:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar