'BBC zendt alsnog alle races uit in 2012, maar met vertraging'
- Gepubliceerd op 30 jul 2011 00:06
-
32
- Door: Robin Smeets
Volgens Whitmarsh heeft Bernie Ecclestone verklaard dat de BBC het recht heeft om tien races live uit te zenden en de overige tien Grands Prix met een vertraging van enkele uren op de buis te brengen. "Bernie heeft me verteld, en ik heb het hem daarna nog meerdere malen gevraagd, dat de BBC geen hoogtepunten gaan uitzenden, maar de volledige race."
Geruchten gaan nu dat de uitzendingen van de vertraagde races in de avond zullen plaatsvinden.
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 55
tja.. als het nog dezelfde kwaliteit heeft wil ik best een paar uur wachten...het is niet anders..
Posts: 12.432
Je bent gek, of je lult alleen maar met anderen mee. Ga je later kijken en hoor je eerder op het nieuws wie er gewonnen heeft...
Posts: 55
@ dutch f1: noem mij geen meeloper of gek.
Posts: 18.535
Sommige kunnen ook gewoon niet anders en moeten sowieso opnemen en later kijken. Je kan je radio en TV ook uitzetten als je het nieuws niet wil hoor :)
Posts: 2.567
Beter dan de K*** reclame!!!!!!!!!!!!!
Posts: 3.471
Alles is beter dan die kut reclame op RTL-7. Dankzij dat zijn ze echt al dik de helft van de kijkers verloren aan de BBC. En terecht!
Posts: 48
Dankzij die reclames kan RTL wel alle races Live uit blijven zenden... Het is idd waardeloos, maar zo werkt het nou eenmaal.
Posts: 12.432
Vergeet het maar, geen budget(net als RTL7), dus ook geen uitgebreide pit verslagen of een dure Coulthard....maar gewoon iemand die voor de tv verslag doet, net als Mol.
Posts: 18.535
Aangezien ik op zondag dikwijls weg moet, kan dit voor mij nog goed uitkomen
Posts: 12.432
Radio uitlaten dan.
Posts: 631
Veroordeeld tot RTL 7, want een paar uur wachten heeft geen zin. Als ik kijk wil ik het Live kijken, en als ik later ga kijken ben ik zo nieuwschierig dat ik al op internet heb gekeken is er ook niks meer aan de race.. Wat zal ik BBC gaan missen zeg...
Posts: 7.033
Denk er precies hetzelfde over..
Posts: 12.432
Je zal BBC alleen maar missen op de manier zoals ze nu de uitzending maken, maar de toekomstige uitzendingen zijn van dezelfde kwaliteit(budget) als die van RTL7. Hoef je ook geen woordenboek meer te gebruiken, een voordeeltje?
Posts: 631
Ben pas geslaagd voor Certificate of Proficiency in English van de Cambridge Universiteit in Engeland, dus dat woordenboek is niet nodig.
Posts: 12.432
Er zijn altijd technische woorden die niet tot jou vocabulaire behoren, maakt niet uit wat je gestudeerd hebt. Neem alleen al het dagelijks taal gebruik, daar zit veel taal in wat je niet leert uit een boekje.
Posts: 584
Ja jongens, dan hadden jullie SBS maar moeten steunen door flink te bellen met de telefoon. Dat hebben jullie (en ik) ook niet gedaan. Dus zijn we nu \'levenslang\' veroordeelt tot RTL7 op de Nederlandse TV.
Posts: 2.418
Ik weet niet wat ik liever zie: belspelletjes over F1 en Froukje de Both in de voorbeschouwing, of reclames op RTL7. Het is allebei niet top :-)
Posts: 619
Dan wordt het net zoals met voetbal kijken op zondag avond. De hele dag geen radio, telefoon uit, internet vermijden e.d. om dan de \'samenvatting-die-geen-samenvatting-is\' te kijken, en verrast te worden door de uitkomst. Ben benieuwd of het werkt.
Posts: 94
Zonde zonde zonde; de manier waarop de GP\'s gebracht worden op BBC is uniek...
Posts: 428
Zo uniek is dat niet. Er zijn meerdere zenders die dat zo doen (of deden).
Zulke uitzendingen maken is gewoon duur, en dat is ook waarom de BBC het nu anders aan gaat pakken.
\"vroeger\" hadden ook wij een redelijk uitgebreide uitzending op RTL4. Met lange voorbeschouwing,
pit-reporter en gasten in het studio deel van het programma.
Toen hadden wij ook een Nederlander in de F1 en dat scheelt ook voor de kijkers, eventuele programma sponsors en
alles er omheen.
De UK heeft ook een aantal coureurs rondrijden wat de interesse daaar gewoon groter maakt.
Wie weet in de toekomst, als er weer een Nederlander rondrijdt in de F1, dat er weer een uitgebreidere show komt hier.
Posts: 4.499
@ Refuse: RTL heeft nooit kunnen tippen aan de kwaliteit van de huidige BBC uitzendingen!
Posts: 428
@M4U RTL heeft ook nooit het budget gehad van de BBC. En zoals het er nu naar uitziet, lukt het de BBC ook niet om in 2012 dezelfde kwaliteit neer te zetten.
Posts: 86
Wat een aanstellerij zeg... door jullie heeft RTL7 minder kijkers -> meer reclame nodig -> minder kijkers -> meer reclame nodig
of we moeten ervoor gaan zorgen dat de F1 op de NOS word uitgezonden.. wat word betaalt met onze belasting centen
Posts: 631
Ja, en als ze het gelijk van het begin goed hadden gedaan was het voor ons niet nodig geweest weg te gaan. Dus het is RTL\'s eigen domme schuld geweest, dat we nooit naar enige kwaliteit hebben kunnen luisteren! En trouwens, volgens mij is er altijd al reclame geweest bij RTL?
Posts: 198
Dacht het niet, volgens mij was er een jaar of 10 geleden nog geen reclame op rtl, rtl 5 destijds nog. verder kijk ik zelf de laatste 2 jaar via bbc.
Posts: 86
@mclaren
RTL Kan niet anders! of denk jij dat ze voor de lol er Reclame tussen stoppen.. wantja ze willen wel kijkers verliezen natuurlijk!
Posts: 12.432
S. Vettel
Je hebt gelijk, mensen vergeten hoe RTL het jaren geleden deed. En dat was niet eens zo slecht. Maar ja weet je, het is voor de meeste interessant om te kunnen zeggen dat ze BBC kijken. En zelfs nu denken mensen nog dat het niveau hetzelfde blijft met een budget dat minder gaat worden dan RTL7 nu heeft. Dat is wel om te lachen. Races bekijken terwijl de volgende race al voor de deur staat.
Posts: 1.434
Logisch, de spanning is er uit en velen kijken niet meer of nemen het op om door te spoelen.
De snufjes bijvoorbeeld \"de open vleugels techniek\" hebben het gewonnen van de ervaring van de coureurs. Je doet je best om een plek te veroveren en pietje mag zijn vleugels openen en hup hij is er voorbij. Dit is geen racen meer. Vandaar dat de belangstelling voor deze sport behoorlijk minder wordt.
Daarnaast hebben McLaren en Ferrari zitten slapen en zorgden ervoor dat Vettel zo\'n voorsprong heeft dat het haast niet meer is in te halen. Fernando concentreerden zich op Hamilton en Lewis Hamilton was bezig ruzie te zoeken met de stewards en de FIA. Vervolgens zich zo onsportief te gedragen op de baan dat hij verschillende ongelukken veroorzaakten. Vettel was de winnende 3de. Hij hield zijn koppie er bij en dacht vrechten jullie het maar achter mij uit.
Posts: 712
Het enige waar ik een hekel aan heb als ik formule 1 races met vertraging moet kijken is dat ik zo goed als alles moet vermijden van media...
Zit je in de auto dan hoor je plots iemand zeggen \'De duitser Sebas...\' Klik, vlug radio uit maar dan weet je het natuurlijk al. Op mijn Gsm krijg ik dan smsjes over sport of vrienden sturen mij een sms over de race en zo kunnen we nog een eind door gaan.
Neen, ik denk dat ik gewoon voor de helft van het jaar naar VT4(België) zal kijken en de ongelofelijke slechte commentaar zal moeten aanvaarden en voor de rest is het gewoon BBC.
Posts: 19
Het is niet te geloven dat het land waar f1 vandaan komt het niet uitzend in 2012 .En ik dacht ook dat silverstone tot 2027 een race heeft.Kortom bernie word oud .
Posts: 1.408
SkySports is ook een britse zender, dus het wordt gewoon uitgezonden hoor. Helaas is Sky een betaalzender, maar in Engeland hebben ze een redelijk groot marktaandeel.
De F1 gaat nu wel de casual sportkijkers missen in Engeland, want alleen de echte sportliefhebbers (met een gevulde portemonnee) hebben per maand zo\'n 25 euro over voor een abbonement op Sky Sports.
Posts: 3.840
Ik moet het vergeten zijn of het is nog niet bekend, maar hoe staat RTL7 ervoor qua 2012? Blijven ze het net zo uitzenden als nu? Als de BBC zo moet gaan regelen, wat dan voor RTL7 qua rechten dan?