user icon

Jenson Button schrijft zichzelf af voor de titel na uitvalbeurt

  • Gepubliceerd op 25 jul 2011 15:43
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button is afgehaakt in de titelrace. Twee opeenvolgende uitvalbeurten hebben een einde gemaakt aan de hoop op het kampioenschap. Dit conclusie trok de Brit zelf aan de vooravond van zijn tweehonderdste Grand Prix, komend weekend in Hongarije.

Aan Sporting Life vertelde Button: “Het is teleurstellend dat ik wat vaker uitval de laatste tijd, ik heb last van een reeks aan pech. Hopelijk is dat snel voorbij. Maar wat het kampioenschap betreft, daar kom ik volgens mij niet meer voor in aanmerking, dus ik ga nu voor dagsuccessen en ik blijf gewoon mijn best doen. Mijn intentie is om na mijn tweehonderdste Grand Prix het podium te mogen beklimmen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.216

    Jenson Button schrijft zichzelf af voor de titel ...En nu Hamilton helpen!!!!!

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 15:48
  • josssoj

    Posts: 55

    kijken of die hamilton en mischien zelfs nog alonso van dienst kan zijn voor hun wereldkampioenschap

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 15:48
  • Met alle respect voor Button, wie ik een topgozer vindt. Hij maakte al geen kans meer op de titel. Als Vettel al concurrentie heeft is deze absoluut van Alonso & Hamilton en niet van Button.

    Ik gun hem overigens nog wel 1 of 2 mooie zeges dit jaar à la Canada.

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 16:23
    • Button is wel degelijk een goed coureur a-la Hamilton. Het is iemand die echt nooit op een foutje betrapt kan worden (ik kan ze niet herrinneren...) Het is niet echt een grote aanvaller, en dus valt ie niet zo op, maar racen kan deze man echt wel! Hij gebruikt zijn verstand, iets waar Lewis ook wel een lesje in mag krijgen. Hoewel die dit weekend erg goed heeft gereden!

      • + 0
      • 25 jul 2011 - 22:32
  • Ja, \'t was een verloren weekend voor Button in Duitsland.
    Maar hij moet nu gewoon voor zichzelf en het team rijden dmv punten pakken en eventueel podiums/overwinningen pakken!..
    We hebben gezien dat Jenson op diverse banen gewoon heel goed mee kan en elke race kans heeft op \'t podium.

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 16:43
  • aruba24

    Posts: 640

    mclaren heeft maar een top auto dat is die van Hamilton , jenson button zit zonder gewaagde upates , vogende race beter

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 17:39
    • josssoj

      Posts: 55

      weet niet wat je bedoelt, maar jensons en lewis\'s auto\'s zijn precies het zelfde.

      • + 0
      • 25 jul 2011 - 21:32
    • Niiek

      Posts: 675

      En waaruit trek jij de conclusie dat Jenson een mindere wagen heeft dan Lewis?

      • + 0
      • 25 jul 2011 - 21:58
    • in silverstone plaatsten ze natuurlijk expres dat wiel niet goed vast zodat Hamilton punten uitliep op Button

      Hamilton is 1e coureur 1e klas (Button lees Webber, Hamilton lees Vettel, dat was de mening geweest van veel mclaren fans hier)

      • + 0
      • 26 jul 2011 - 10:10
  • Rubber

    Posts: 120

    Nu rustig concentreren om een paar races te winnen. In principe kan hij nu races onder een \"alles-of-niets\" strategie gaan rijden. Dat maakt hem gevaarlijk voor concurrenten.

    • + 0
    • 25 jul 2011 - 18:27
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hij word eindelijk wakker.Deze rijder zal nooit meer de titel pakken of hij zal een wagen moeten hebben die veel sneller is dan de rest.Alle overwinningen zijn daar aan af te schrijven.De races die hij gewonnen heeft in de tijd mclaren zijn eigenlijk mazzeltjes .Doordat de Safetycar kwam terwijl hij al op grote achterstand reed enz.Het is niet doordat hij zo snel was of zo,altijd is er iets wat gebeurt wat in zijn voordeel is/was maar nooit een ,,schone overwinning\'\' zoals in de Ross brawn tijd.Maar die wagen was wel zo veel meer beter dan de rest , zelfs daar kreeg hij het nog moeilijk.Ham is een veel betere en completere rijders en dat zie ook ieder race weekend.Bij But heb ik altijd het gevoel van; Goh wat mazzel heeft hij weer.

    • + 0
    • 26 jul 2011 - 12:01

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar