Lewis Hamilton zeer tevreden over tweede startplaats
- Gepubliceerd op 23 jul 2011 18:11
-
43
- Door: Robin Smeets
"Ik heb de snelheid van onze auto met weinig brandstof zeker onderschat", verklaarde Hamilton. "Het was een prachtig rondje, één van de beste die ik ook heb gereden. De eerste sessie verliep al geweldig, maar mijn laatste ronde in Q3 was perfect. Ik was dan ook zeer tevreden toen ik over de finishlijn reed."
Trending nieuws
-
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Hittegolf zorgt voor zorgen voor F1-race in Oostenrijk
De hittegolf in Europa kan aankomend weekend voor de nodige hoofdbrekens zorgen bij de Grand Prix van Oostenrijk. Het...
22 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (43)
Login om te reagerenPosts: 55
te gek echt een te geke ronde! echt senna esq! hij haald meer uit de auto dan dat er in zit. geweldig!
Posts: 5.397
Het word tijd dat Lewis materiaal krijgt waarmee hij kan strijden voor zijn 2e kampioenschapstitel. McLaren zou zijn talent beter moeten benutten, geef deze man een competitieve auto die ook constant competitief is en met de ervaring die hij ondertussen heeft opgebouwd in de F1, gecombineerd met de rijkwaliteiten die hij al had, sleept hij het ene na het andere WK binnen. McLaren loopt continu achter de feiten aan. En daar benutten zij de kwaliteiten van Hamilton absoluut niet mee.
Ik hoop op een mooie race morgen met mooie gevechten. Hier en daar een buitje voor wat hectiek is welkom. Niet te overdreven (2007). Moge de beste winnen morgen. Als de race maar spannend is.
Posts: 86
fijn voor deze oppepper.. Mclaren zal veel aan je op pep-talk hebben, hun ogen zijn nu geopend !
Posts: 930
Natuurlijk wil McLaren en ik ook als McLaren fan de beste wagen voor Lewis. Maar zoiets valt niet zomaar uit de lucht. Teams als Ferrari en Red Bull zijn ook best wel goed in het maken van een snelle wagen. En doen dat heel toevallig met oud medewerkers van McLaren (oa Newey Red Bull en Fry bij Ferrari). Deze ervaring mist nu even bij de updates bij McLaren maar gelukkig zitten ze niet stil.
Posts: 12.432
S.Vettel
Nee jou support richting jou held zal hem helpen, flikker toch op.
Posts: 1.745
Wordt er weer een agressief. Maakt toch niets uit dat Alonso de pole niet heeft behaald, morgen is nog van alles mogelijk, relaxed dude.
Posts: 696
Wat word ik moe van zo\'n reacties. Natuurlijk ligt het aan het materiaal dat Lewis krijgt, en niet aan alle fouten die hij maakt, dat hij pas 1x wereldkampioen is geweest. Ik durf echter wel te beweren, dat 90% van de coureurs die nu in de F1 rijden, in 2007 moeiteloos wereldkampioen waren geworden in een McLaren, wanneer ze er twee races voor het einde van het seizoen er hetzelfde voor hadden gestaan, als dat Lewis er toen voor stond. Maar het lag natuurlijk aan de wagen dat mijnheer eerst de pit ingang niet kon vinden, en vervolgens in de eerste bocht van de wedstrijd meende de wedstrijd te kunnen winnen. Ja, Hamilton kan fantastische sturen, maar hij blijft maar fouten maken. En de belangrijkste fout die hij keer op keer maakt, is dat het nooit aan hem ligt.
Posts: 86
@dutch
Waarom zit jij hier in godsnaam op het forum.. je inbreng is 0,000000... het enige wat jij doet is mensen af te zeiken en je praat geen 1 moment over Formule 1
zielloos persoon ben je.. dit is een F1 Forum, praat dan over F1, en zorg er eens voor dat je ook 1 bericht post wat over Formule 1 gaat
Posts: 631
Nee, en jou berichten hebben veel inbreng.? Hij heeft gewoon een punt, want jou inbreng hierboven was nou ook niet overweldigend.
Posts: 577
@ Kevin,
Hamilton heeft materiaal waarmee hij kan strijden om zijn 2e kampioenschapstitel, echter verprutst hij het te vaak. Af en toe laat hij wat moois zien, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Daarom is hij in 2008 nipt kampioen geworden ondanks dat de McLaren toen de beste wagen was.
Posts: 12.432
S.Vettel
En jij wou zeggen dat jou berichtjes de krantekoppen halen kwa inteligentie niveau? Ik reageerde op jou bericht wat feitenlijk ook niet over F1 ging maar op de persoon van deze post. Maar ja, zelf kennis is naar nu blijkt ook niet je sterkste kant en evenals begrijpend lezen.
Posts: 584
@lotus - less is more(470) Vandaag om 21:22 . En ik durf te beweren dat 90% van het rijders veld nu boven Vettel had gestaan als ze dezelfde auto hadden.
Posts: 1.434
LH geeft andere en zijn kleur de schuld. Zelf denk ik dat de schuld ligt bij het team. LH heeft een van de beste wagens. Bij het team moeten ze de bezem is doorhalen.
Posts: 696
@pokerface : Lekker relevant dat jij over Vettel begint. Maar goed. Vettel is op dit moment wel een coureur die het beste uit zichzelf en de wagen haalt, en daardoor dit jaar wereldkampioen wordt. Bij Hamilton heb ik helemaal niet het idee dat hij het beste uit de wagen haalt en uit zichzelf. Dat jij denkt dat 90% van het huidige veld het beter zou doen mag, maar op mij komt het meer over als een reactie van een gefrustreerde Hamilton fan. Maar goed, dat kan ik wel begrijpen, wanneer ik me bedenk dat Hamilton zelf me ook behoorlijk gefrustreerd overkomt. Zou ik zelf trouwens ook zijn, wanneer ik me zo goed zou voelen als Hamilton denkt dat hij is, en dan moeten kijken naar de stand, en zien dat Button net zo succesvol is. Neen, dan beter Vettel. Die heeft weinig concurrentie te duchten van Webber.
Posts: 3.145
lotus - less is more, moet ik je serieus nog herinneren aan het jaar 2007, 2007 als het jaar waar Alonso als regerend wereldkampioen, en dubbel wereldkampioen het opnam tegen rookie F1 coureur Hamilton? We weten wie er van de tweeuiteindelijk het hoogst geëindigd is.
...
Posts: 5.792
Alleen jammer dat heel toevallig toen deze mensen Newey en FRY werkte bij mclaren ,,HET\'\' er niet uit kwam.Misschien dat ze bij mclaren eens na moeten gaan denken waarom dat niet kon.Maar vergeet niet in het jaar dat Ham de titel pakte, samen met Alon de beste mensen van toevallig Renault overstapte naar mclaren.
Posts: 5.792
Dit is een reactie op Ben uit Tilburg.
Posts: 696
@pokerface en @mika4ever: Waarom in godsnaam beginnen jullie over Vettel en Alonso. Over hun heb ik het toch helemaal niet. Ik heb het over de vele fouten die Hamilton maakt, en dat hij weigert daar van te leren. Reageer daar op, of reageer niet!!
Nu krijg ik zeker de reactie terug dat hij in 2006 in de GP2 Timo Glock heeft verslagen. Ook lekker relevant.
Posts: 1.434
@Mika4ever was dat niet met Alonso dat hij WKer werd dat hij vuile spelletjes uithaalde? Zijn WKs zijn zeer verdacht.
Posts: 696
@michael. Neen dat was 2008. Een ietwat gelukkig kampioenschap (of wanneer Massa nog meer geluk had gehad, dan had Massa kampioen kunnen worden), maar wat mij betreft wel verdiend.
Posts: 1.265
Mclaren is meestal tijdens de race nog een tandje beter, dus hopelijk is dit een goed voorteken. Webber is niet een goede starter dus het zou best nog wel eens kunnen morgen.
1 seconde sneller dan Button, dat zegt hoe goed dat rondje was.
Posts: 86
dat zegt alleen hoe slecht de auto van Button was
Posts: 617
Inderdaad, met zeer weinig benzine is de wagen goed in balans, maar dat verandert bij McLaren als de wagen met meer benzine moet rijden, Ferrari en Red Bull Racing hebben een beter balans in de race met een volle benzine tank, ik zie Vettel en Alonso voorbij de McLaren gaan van Hamilton in de 5 of zesde ronde ;)))))....
Posts: 3.145
Het niveau af en toe is om te scheuren ...
Posts: 5.792
Met minder benzine in de wagen .
Posts: 331
he daar heb je die gekke trol van ferrari ( f12011)die lult ook maar mee met de anderen
Posts: 617
Idd, Ronald uit Belgie, jij bent zo iemand die andere naspreekt, want je kent niet erg veel van F1 als ik zo je posts bekijk, jij bent alleen blij als Red Bull Racing wint van Ferrari, daarom wil je dat ze winnen, maar McLaren kan ook niet aan RBR tippen hahahahahahaha
Posts: 12.432
Lewis heeft het gezien de afgelopen kwali\'s zeer goed gedaan.
Het valt mij op dat er twee bepaalde heren allebei niet zijn om te reageren en vooral hun lof af te steken over hun held. Ik lees helemaal niets meer van ze. Zouden ze een rolberoerte hebben gekregen tijdens of na de kwalificatie? Ik hoop het niet voor hun naasten.
Posts: 9.176
Pas op. Heb er al 1 gezien vandaag ;-)
Posts: 1.748
ik vond het ook geweldig hopelijk krijgen we weer de Lewis te zien die ik ken.
Posts: 675
Opgelucht ademhalen na de verhalen van gister en hopen op een mooie race morgen :)
Posts: 3.987
Button een seconde langzamer, hmmm
misschien heeft hij bewust dit tempo gereden om morgen het te redden op een 1 stopper bij droog weer.... en zijn banden niet aan gort gereden met dat ene ultieme rondje voor kwalificaties, morgen in de race een paar ronden langer kunnen stampen op dit setje
Posts: 3.145
Heb de run nog \'n keer gekeken, damn ... wat een perfect rondje, en met Ron Dennis die aan het klappen was zegt genoeg, dat was maxi maxi maximaal en perfectie.
Thanks Lewis.
Posts: 617
Idd vond ik ook, amai zo klappen zeg :)), wanneer klapt hij nog eens als Hamilton nog iets doet
Posts: 19.803
Als neutrale F1 kijker vind ik het vooral mooi weer eens een dolblije Hamilton te zien! Een Hamilton die lekker in zijn vel zit is een genot om naar te kijken.
Verder hecht ik nooit zoveel waarde aan het feit dat de 2e en 4e plek altijd \'op het vuil\' starten want ik zie vaak genoeg mensen van die plekken hele goede starts maken. Zeker als Webber weer zijn traditionele bagger start maakt kan Hamilton best na 1 ronde aan de leiding gaan en zodoende favoriet zijn voor de race.
Even iets anders.. weet iemand nou wat de exacte regenkans voor tijdens de race is?
Posts: 584
zondag, 24-07-2011, 14:00 ,13.8 °C, 24 km/u ,83% kans op regen ,1.7 mm. Waarschijnlijk dus een natte start, en dus weg bandenstrategie. Misschien dat Hamilton met Mclaren daarop gegokt heeft. In de regen rijden de auto\'s immers minder snel en verbruiken ze minder brandstof. Oh en het weerbericht heb ik gewoon van buienradar.nl en dan zoeken op Nürburg.
Posts: 631
Het weer voor morgen is lastig te voorspellen, hoevaak hebben we hier in Nederland goed weer voorspeld gekregen en hebben we regen gehad. En andersom. Maar zoals het er nu uitziet zal het gaan regenen 97% kans op 5.0mm. Maar zoals ik al zei, het is lastig te voorspellen, en de bui kan net langs het circuit trekken.
Posts: 1.434
DH, <<Als neutrale F1 kijker vind ik......>> Ik lig in een deuk en had beademming nodig en ik denk vele forumleden als ze jouw commentaar nog lezen.
Posts: 179
over een uurtje ga ik rijden naar de nurburgring :-)
ik ben een hamilton fan en ik hoop uiteraard op een overwinning voor hem .
wat ie gister liet zien bewijst maar weer is dat Lewis het nog kan.
iedereen veel plezier met het kijken van de race iig
Posts: 1.296
Ik ben een fan van Hamilton. Echter moet ik zeggen dat hij sinds hij WK is geworden onnodige fouten maakt. Het is een \"ruige\" rijder zoals alle oud F1 coureurs dat geweest zijn. Echter mag je blijkbaar tegenwoordig niet meer ruig rijden op de baan zodat de meeste races wel heel erg saai beginnen te worden. Wellicht zou het invoeren van richtingaanwijzers voor 2012 een optie zijn.
Posts: 23
ik denk dat hamilton na de eerste bocht gelijk p1
gaat pakken.En dan hopen dat mclaren niet hamilton snel naar binnen gaat pakken,voor een pitstop.
ps.als er regen komt dan gaat hamilton zeker winnen
Posts: 2.285
Het niveau op deze site daalt steeds verder ( tokkie niveau)
Is het nu zo moeilijk om iemand die een andere mening heeft antwoord te geven zonder grof te worden? Laten we allemaal eens normaal gaan doen
Posts: 5.792
Goed gedaan van Ham.Het zal een moeilijke en spannende start worden .Hopenlijk rijden alon en ham niet hun beide van de baan.