user icon

Latifi denkt niet meer aan seizoensfinale: "Ben er wel overheen"

  • Gepubliceerd op 07 feb 2022 16:42
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Nicholas Latifi speelde een ongelukkige hoofdrol in de seizoensfinale van het afgelopen seizoen. De Canadees crashte in de slotfase van de Grand Prix van Abu Dhabi en daardoor kwam de safety car de baan op. Hierdoor kwam Max Verstappen vlak achter zijn rivaal Lewis Hamilton te zitten. De Nederlander verschalkte daarna zijn rivaal en kroonde zich tot wereldkampioen.

De ongelukkige Latifi kreeg na de race veel online-woede over zich heen. Veel Hamilton-fans wezen de Canadees als schuldige aan en hij kreeg zelfs doodsbedreigingen in zijn digitale inbox. Men sprak schande van de berichten en Latifi kreeg steun vanuit alle kampen. De Williams-coureur zelf hield zich daarna koest.

Tricky

Inmiddels is hij weer volop in training in voorbereiding op het aankomende seizoen. De Williams-coureur kan inmiddels normaal reflecteren op de seizoensontknoping. Tegenover Sky Sports spreekt Latifi zich uit: "Het is nu verleden tijd maar de dagen na de race waren vanzelfsprekend nogal tricky. Maar ja, het is onderdeel van de sport. Het ging zoals ik had verwacht dat het zou gaan."

Nieuws

 Latifi zit ook niet meer met het moment in zijn hoofd. De Williams-coureur heeft het hoofdstuk Abu Dhabi inmiddels afgesloten voor zichzelf. "Ik ben er inmiddels wel overheen. Zodra het seizoen weer van start gaat is er voor iedereen weer iets nieuws om over te praten. Dan zal iedereen zich daar wel op gaan focussen."

Het laatste wat Latifi aan dit akkefietje heeft gedaan, is Hamilton bedanken voor zijn publieke steun toen hij werd bedreigd...

  • 6
  • 7 feb 2022 - 16:58

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Het laatste wat Latifi aan dit akkefietje heeft gedaan, is Hamilton bedanken voor zijn publieke steun toen hij werd bedreigd...

    • + 6
    • 7 feb 2022 - 16:58
  • Snork

    Posts: 16.230

    Latifi is er overheen, nu de Lewis fans nog. Ze hebben nog even totdat het nieuwe seizoen begint, maar de tijd vliegt. Eventueel een consultje by Dr. Phill en doorrrr.

    • + 4
    • 7 feb 2022 - 16:58
    • AUDI_F1

      Posts: 1.964

      SLH heeft geen consult nodig. Elk seizoen is nieuw en ook dit seizoen rijd ie met 44.

      • + 0
      • 7 feb 2022 - 22:22
    • Lewis fans zijn een partij zure augurken... dat duurt nog wel even.

      Mag Latifi nu met nummer 33 rijden? Dat zou ik doen om een grote middelvinger op te steken.

      • + 0
      • 8 feb 2022 - 13:22
  • Knalpijp

    Posts: 705

    Latifi één van de grootsten van F1.

    • + 1
    • 7 feb 2022 - 17:20
    • Inderdaad, net als George Russell. Allebei 1,85m. ;-)
      Maar komend seizoen zullen ze het toch echt moeten afleggen tegen Alex Albon met zijn 1,86m. :P

      Eddy.

      • + 0
      • 7 feb 2022 - 17:26
    • NicoS

      Posts: 14.664

      @Eddy,
      Je vergeet Ocon….

      • + 2
      • 7 feb 2022 - 17:47
    • Yuki: “Wat is dit voor achterlijk draadje...”

      • + 3
      • 7 feb 2022 - 18:17
    • @

      Posts: 209

      Yuki: Zij zijn groot en ik ben klein

      • + 1
      • 7 feb 2022 - 18:26
    • yukimero

      • + 0
      • 7 feb 2022 - 18:48
  • Latifi en Glock, knappe gasten die twee... ;-)

    • + 0
    • 7 feb 2022 - 19:14
    • StevenQ

      Posts: 8.053

      De Hamilton fans die nu zo klagen keken in 2008 nog geen F1

      • + 0
      • 7 feb 2022 - 21:14
    • mUtt3n

      Posts: 433

      HAhahahahaha, wat een vergelijking StevenQ.......TOTAAL anders!

      • + 0
      • 8 feb 2022 - 07:51
    • @mUtt3n Maar die steek door mijn maag toen ik de armen van papa Massa weer zag zakken, voel ik nog steeds. Ik heb Glock (eventjes toch) vervloekt in zijn Toyota'ke (denk ik).

      • + 0
      • 8 feb 2022 - 18:35
  • Arie54

    Posts: 4.692

    Zo te zien is de voorraad Red Bull ook al op.

    • + 0
    • 7 feb 2022 - 20:47
  • T.underdog

    Posts: 18

    Zelfs met zoveel red bull op blijft Nicky rustig, die maak je de pis niet louw

    • + 0
    • 7 feb 2022 - 21:22
    • Lauw!!
      Sjezus onze taal verloederd door al die Brabo's hier.
      Waarschijnlijk hebben ze de lagere school niet afgemaakt en zijn het héle jaar met carnaval bezig.....pffffff

      • + 0
      • 7 feb 2022 - 23:58
  • T.underdog

    Posts: 18

    Sorry dick, maar ik ben geen brabo maar wel een dislect.

    • + 0
    • 8 feb 2022 - 09:30

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 7
  • Podiums 0
  • Grand Prix 52
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (27)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar