Jaime Alguersuari beloont sterke race opnieuw met een punt
- Gepubliceerd op 10 jul 2011 17:20
-
8
- Door: Robin Smeets
"In het begin van de race probeerde ik gewoon om de auto op het circuit te houden", vertelde Alguersuari. "Het was erg glad. Ik was in de eerste ronde sneller dan Heidfeld en Schumacher, net als in Valencia. Ik kon ze echter niet passeren, want ik verloor veel snelheid bij het opkomen van het rechte stuk. Verder ben ik tevreden met het resultaat, zeker gezien de achttiende startpositie."
"Het is teleurstellend, omdat ik vandaag enkele punten had kunnen scoren", vertelde Buemi na afloop van de race, waarin hij na een touché met Paul di Resta een lekke band opliep. "Ik zou graag de beelden met Di Resta nog eens willen bekijken. Ik reed op de droge lijn en hij kwam binnendoor op het natte gedeelte. Hij kon dus niet zo hard remmen als ik deed en ik voelde een kleine tik. Hij sneed mijn achterband open, maar ook zo'n dingen horen bij het racen. We zullen deze race snel vergeten en ons gaan concentreren op de Nürburgring."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 34
Jeajj,,Jaime is echt heel goed bezig!! Hopelijk in Duitsland nog altijd!
Posts: 1.754
Ik vind Jaime toch aansprekender dan Buemi. Hij is ook nog jonger en kan nog veel bijleren. Dat laat hij ook zien door inzicht in de race te tonen en zijn kansen af te wachten. Dit is de zoveelste keer dat hij van achteraan de grid in de punten rijdt en hij is de vaste tegenstrever van de 7 voudig kampioen.
Posts: 4.764
Ja Jaime doet t erg lekker. Zou me verbazen als ze hem zouden lozen ten gunste van Buemi. Hopelijk houd ie het vol, dan komt het wel goed met hem.
Posts: 4.805
Ik word steeds meer fan van hem. Heel erg benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen. Misschien volgend jaar Sauber als Pérez Massa vervangt?
Posts: 4.764
Same here, hij is sinds zijn debuut toch al een van mijn favorieten.
Ik mag toch hopen dat hij het stoeltje van Webber gaat overnemen ondanks dat ze Ricciardo nu zo aan het pushen zijn.
Posts: 4.764
Ik vond overigens het debuut van Alguersuari indrukwekkender dan dat van Ricciardo. Alguersuari wint zijn debuutrace van zijn teamgenoot zonder ook een meter getest te hebben terwijl Ricciardo een ronde achterstand heeft op Liuzzi. Het is dan wel een HRT maar hij heeft al meer ervaring dan Alguersuari had bij zijn debuut.
Posts: 10.089
Formule 1 heeft de leukste startgrid sinds jaren!
Posts: 2.418
Goed gereden inderdaad. Hij doet het goed de laatste tijd. :)
Trouwens, het artikel mag best nagelezen worden voor het wordt gepost. Er staan nogal wat foutjes in:
\"net als ik Valencia.\"
\"maar ook zo\'n dingen horen bij het racen.\"