user icon

Leclerc finisht vóór de McLarens en teamgenoot: "Goede dag voor het team"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2021 08:18
  • comments 15
  • Door: Arjan Hoefakker

Ferrari doet goede zaken in Brazilië in de stand om de wereldtitel voor constructeurs. De Monegask Charles Leclerc kwam als vijfde over de streep voor zijn teamgenoot Carlos Sainz. Ferrari verstevigt hun derde positie met een behoorlijke marge.

De roden uit Maranello profiteren van de ellende van de oranjen uit Woking. Daniel Ricciardo viel uit met motorproblemen, terwijl Lando Norris slechts één punt scoorde na ellende in de eerste bocht. Ferrari verstevigt dus hun derde plaats in het kampioenschap. Het team uit Italië vergaarde dit seizoen 287,5 punten waarmee zij 31,5 punten voor staan op het vierde team McLaren

Charles Leclerc vertelt na afloop op F1TV: "Ik ben heel blij. Als je een slechte dag in de auto hebt en dan de volgende dag al sportief sterker terug kan komen, dan is dat heel fijn. Vandaag deed ik een geweldige job in de auto en dat verzuimde ik zaterdag tijdens de sprintrace. Het was nu wel een goede dag voor mij, ik had een goede start en daarna was het volledig een kwestie van banden sparen. Alles voelde goed en we vergroten nu het gaat naar de concurrentie van McLaren en dat is dus een hele goede dag voor het team." 

Er zijn nog drie races te gaan. Komend weekend staat de volgende race al op het programma, in Qatar. 

Foto's Brazilië 2021

Reacties (15)

Login om te reageren
  • MWHT

    Posts: 1.322

    3E plek in de eindstand lijkt wel een zekerheidje nu, benieuwd of Ferrari zich volgend seizoen ook weer kan mengen in de strijd voor een titel...

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 08:23
  • mario

    Posts: 9.222

    Zo jammer....... Ik hoop dat McLaren aan het eind toch boven Ferrari staat..... McLaren altijd al mijn favo team en hoop dus dat ze strakt aan het eind van de rit op P3 stan ;-)

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 08:33
    • Het één tweetje op Monza verzacht de pijn enigzins :-). Eerlijk is eerlijk Ferrari is gewoon sterker op het moment.

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 08:36
    • MWHT

      Posts: 1.322

      Met o.a. een overwinning heeft McLaren wel een mooi seizoen gehad...

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 08:37
    • mario

      Posts: 9.222

      @MWHT: Helemaal mee eens!!! Ze zijn op de weg terug en een echte strijd tussen Ferrari en McLaren..... Wie houdt daar niet van ;)

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 08:48
    • mario

      Posts: 9.222

      @Marly: Klopt..... Begin van het seizoen was McLaren de betere, maar Ferrari heeft zich teruggeknokt en is op dit moment (pijnlijk) de betere..... Het is wat het is....

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 08:49
    • Wat Marly zegt, koester de 1-2 in Casa Ferrari en geniet van de strijd tussen de eeuwige rivalen.
      Volgend jaar hopelijk 4 teams aan het front.

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 09:32
    • mario

      Posts: 9.222

      @Mr.Monza: Ondanks dat ik geen Ferrari-fan ben, kan ik niet anders dan met je eens zijn.... De oude rivaliteit is al een beetje terug voor plek 3 en 4 in het WCC, maar het zou wel enorm gaaf zijn als die rivaliteit terugkomt aan de top :-)

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 10:44
    • @Mario,
      Ik ben, vanzelfsprekend, Tifoso tot op het bot, maar ik geef het eerlijk toe, heb wel een soft spot voor de Woking mannen en vrouwen.
      Game on!

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 11:19
    • mario

      Posts: 9.222

      @MrMonza: Hopelijk dat ze er volgend jaar beide spot on zitten en dat ze weer lekker ouderwets heads on kunnen gaan.... Ik geniet van dit seizoen, maar dan zou ik nog ietwat meer genieten 😉

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 14:24
    • mario

      Posts: 9.222

      Oja.... En natuurlijk ook wat meer frustraties hahahaha 😄

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 14:26
    • Als Ferrarist pure sang kan ik je alleen maar succes wensen met McLaren. Samen met Williams de enige restanten van de heroïsche strijd uit de jaren 80 en 90. Respect voor de drie tenoren, maar de liefde voor Ferrari blijft beyond alle respect ;-)

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 17:47
  • Beri

    Posts: 4.596

    Het geeft wel aan dat Ferrari het dit jaar ontzettend goed doet. Als McLaren met een één-twee op zak en meer podium finishes dan Ferrari alsnog niet boven Ferrari uit komt in de stand. Dat terwijl er ook nog een race was waarbij LeClerc op pole stond, maar de race niet startte.

    Dus op basis daarvan, verdient Ferrari om 3e te worden. Hetzelfde dat Max het verdient om kampioen te worden. Maarja, iets verdienen of iets daadwerkelijk krijgen, dat zijn twee totaal verschillende dingen.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 08:56
  • Eerste ronde gaf nog ff PTSD flashbacks van Brazilië 2019 met het uitvallen van Leclerc & Vettel, maar prima hersteld van de sprintrace.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 09:36
  • Genoten van Carlos Sainz in de sprintrace, lekker agressief! Helemaal op z'n plek samen met Charles bij Ferrari.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 10:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 559
  • Podiums 26
  • Grand Prix 148
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (24)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit