Button nog niet klaar voor contractbesprekingen met McLaren
- Gepubliceerd op 30 jun 2011 18:21
-
14
- Door: Robin Smeets
"Ik wil nog niet aan de toekomst denken, want ik geniet nog steeds van het heden", vertelde Button. "Ik heb het in ieder geval wel erg naar mijn zin bij McLaren en ik geniet ervan dat ik met dit team mag werken. Ik zou Fernando Alonso wel als ideale teamgenoot zien, maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Ik heb in ieder geval nog nooit mer Ferrari gesproken over een contract."
Ondanks dat Button aangeeft nog niet aan de toekomst te willen denken, vertelde hij wel dat hij ook na zijn carriére in de Formule 1 wil blijven racen. "Ik zou graag nog iets ná de Formule 1 doen. Misschien DTM of V8 Supercars in Australië, zoiets. Ik ga ook zeker iets doen in het managen van een coureur. Ik denk dat ik op dat gebied nog veel te bieden heb aan andere rijders."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 336
\"Ik zou Fernando Alonso wel als ideale teamgenoot zien, maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.\"
Zei Ferrari niet laatst dat Button de ideale teamgenoot is voor Alonso? Dan is hij met deze opmerking toch wel redelijk aan het solliciteren bij Ferrari... Volgens mij ziet Button een overstap na Ferrari dan ook wel zitten, maar ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.
Posts: 1.653
Dit is wat The Horse Whisperer van Ferrari heeft gezegd:
The list of candidates scheduled to replace Felipe is by now a long one, but 2011 has seen some new names appear in the charts. First there was Nico Rosberg and now we can add that of Jenson Button. It goes without saying that, yet again, this is just a load of twaddle, to use a polite word for what I really mean to say.
Posts: 712
Ik hou wel van het hele silly season gedoe. Roddels roddels, ontkennen ontkennen en dan uiteindelijk bevestigen dat het dus wel zo was. (natuurlijk niet altijd)
Posts: 10.089
F.Alonso - J.Button
heel goed duo, vol ervaring en race-talent.. wel apart dat Jenson dit zegt: \'\' Ik zou Fernando Alonso wel als ideale teamgenoot zien\'\'
In Lewis zijn aards rivaal ziet hij een ideale teamgenoot.. hmmm
Posts: 653
Misschien dat Alonso en Hamilton als racers meer op elkaar lijken dan wij vaak denken...
Posts: 1.745
Button heeft weleens gezegd dar hij het graag de beste coureur van het veld als teamgenoot wilt. Misschien dat hij denkt dat Alonso de beste is?
Posts: 3.145
Swearengen, dat is wishful thinking wat jij zegt. Ik zou zeggen snuffel even op internet naar een interview van Hamilton over Button en over Alonso, aan dit interview ligt een history vooraf.
Hamilton had immers meer moeite met Alonso dan met Button, dat zal waarschijnlijk een van de pijnlijke punten bij Button zijn ... ;-)
Overigens, met de stelling dat Button in Alonso een betere teammaat zou zien is niet equivalent aan dat Alonso beter zou zijn dan Hamilton, lezen zonder \'een hoop\' erin.
Posts: 1.745
Ik vraag mijzelf iets af (zie vraagteken), meer niet. Ik beweer niet dat Alonso beter dan Hamilton is, al denk ik van wel, maar dat is \"slechts\" mijn mening. Ik vraag mij af of Button dan ook misschien denkt? Waarom anders zeggen dat hij in Alonso de ideale teamgenoot ziet?
Posts: 562
Dacht dat Button zei dat ie juist bij Hamilton wilde zitten omdat hij hem de beste of 1 van de beste vindt en omdat Hamilton hem een relaxte gast leek...raar dat ie nu zo praat.
Posts: 3.145
Overigens, Button mag wat mij betreft zijn spulletjes pakken. Ik ben niet dol op Button. Geef mij \'n Alonso / Hamilton / Rosberg / Schumacher des noods ... heel misschien zelfs een Vettel, maar die zou die stap nooit durven te maken zonder suiker-oom Helmut, een te onveilige omgeving voor hem.
Maar goed, wat mij betreft vertrekt Button meteen weer. Het is graag of niet en een instelling van \'ik zie wel wanneer ik toe ben aan een contract\' bij McLaren of all teams, dan bekijk je het maar. Alsof de heer Button de grootste coureur van het veld is? .. Laat me niet lachen.
Posts: 1.745
Voorlopig staat de man die volgens jou mag vertrekken hoger in het WK dan zijn teamgenoot. Als Button al zijn spulletjes mag pakken...
Posts: 48
Maakt niet uit, al staat\'ie met 200 punten aan de leiding.
Als coureur mag je je handjes dichtknijpen als je bij een topteam als McLaren mág rijden... \'t Zelfde geldt overigens voor Ferrari.
Posts: 259
@ mika4ever
misschien niet de grootste, maar hij is wel een keer wk geworden, en dan kan je best een potje racen ;)
Posts: 19.803
Ik vind de reacties van Mika4ever maar raar. Ik merk ten eerste dat je heel vaak Vettel zwaar onderschat en ten tweede kun je je niet echt inleven in Button.
Button is een goede slimme coureur. Niet de allerbeste van de huidige grid (geen categorie Vettel/Alonso/Hamilton maar hij zit er wel een beetje tegenaan. Hij is redelijk snel, constant en maakt weinig fouten.
Wat dat betreft heeft McLaren veel aan hem, zeker omdat hij de punten die Hamilton morst vaak kan oprapen.
Button is iemand die echt geniet van de F1 en er gewoon niet van houdt zich vast te binden aan bepaalde regels of contracten. Dat is zijn eigen gevoel en dat hebben anderen te respecteren.
We weten niet wat hij wil. Misschien wil hij stiekem ooit nog een keer naar Ferrari om daar zijn loopbaan af te sluiten.. en geef hem maar ongelijk. F1 kampioen worden en voor McLaren + Ferrari gereden hebben is een ontzettend mooie droom die voor 99,9% van de rijders nooit uit zal komen.
Uiteindelijk denk ik dat Button wel weer een jaartje bijtekend.
En mooi! Leuke sympathieke coureur. Down-to-earth, rijdt goed en je ziet hem vaak in chaotische races naar boven komen, recente voorbeelden zijn Canada 2011 en Australië 2010. Hongarije 2006 was ook zo een juweeltje. Ik gun het hem!