user icon

Wolff op zijn hoede: "Strategie kan ons helpen"

  • Gepubliceerd op 09 okt 2021 15:41
  • comments 12
  • Door: Bob Plaizier

Mercedes beleefde een supermiddag in Turkije. Lewis Hamilton was de snelste, een fractie voor zijn teammaat Valtteri Bottas. Toch zijn ze op hun hoede bij het team, Hamilton heeft immers een tien plaatsen gridstraf. Teambaas Toto Wolff houdt een slag om de arm.

Na afloop van de kwalificatie verscheen Wolff voor de camera's van het Britse Sky Sports. Wolff sprak zijn zorgen uit: "Ik hoop dat Hamilton snel actie kan ondernemen. Maar gisteren reden we in de longrun achter een Haas en een Williams en we konden niet dichterbij komen. De strategie kan ons morgen gaan helpen. Progressie boeken gaat moeilijk worden voor Lewis."

Toch kan Wolff ook tevreden zijn. Hij is zich er ook van bewust: "Je moet kijken naar de pluspunten. De auto is heel snel en Valtteri staat op pole. Aan de andere kant, het had een eerste rij kunnen zijn. Maar dat is het niet. Valtteri wil winnen en het is zijn beste kans. Dat helpt Lewis, de Red Bull is niet competitief dit weekend."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • -NRG-

    Posts: 182

    Volgens mij hebben ze gewoon wat getest bij Bottas en dat leek te werken, dus hebben ze t nu toegepast op Hamilton. Ik voorzie geen problemen voor deze race of de rest van het seizoen.

    • + 0
    • 9 okt 2021 - 15:57
    • volgens mij mogen ze niks meer aanpassen aan de motor. Lijkt er meer op dat ze m wat zwaarder belasten (oa met dat koeltrucje) waardoor de levensduur achteruit gaat.
      Wat betreft Hamilton morgen, dat valt lastig te voorspellen. Ik hou rekening met allles, van overwinning tot uitvalbeurt. t ligt er ook maar net aan waar je achter wie klem komt te zitten. In Rusland reed Hamilton de eerste helft van de race ook kleurloos rond op P7, maar in vrije lucht kon ie gewoon het gat naar Norris nog weer dichten en m uiteindelijk zelfs nog voorbij gaan. We gaan het zien, maar als Mercedes zo snel blijft, dan kan Hamilton zich morgen misschien zelfs nog wel een uitvalbeurt veroorloven.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 16:09
  • Zou Mercedes de laatste cruciale stap gezet hebben? Een stap achteruit, twee vooruit? Leclerc zit dichter op Max dan Max op Mercedes...

    • + 1
    • 9 okt 2021 - 16:04
    • Vade

      Posts: 1.345

      Op dit circuit ja...

      • + 2
      • 9 okt 2021 - 16:14
    • Luci23

      Posts: 65

      Waar was 't stokbroodje? Had een tow nodig om in Q3 te komen.

      • + 1
      • 9 okt 2021 - 17:37
    • Vade

      Posts: 1.345

      Het stokbroodje ligt bij om de hoek bij de bakker. Als je LeClerc bedoelt, die was Sainz aan het zoeken op het circuit ;)

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 18:35
    • @Luci23 Heel mooi die tow in Q2, teamspirit!! In Q3 deed hij het weliswaar op z'n eentje hoor. Dus echt wel prima van Leclerc die al bij al geen vlotte kwali kende.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 19:12
    • @vade Ja, op dit circuit. Waar anders?

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 19:13
  • Het enige wat Lewis nog enigszins kan vertragen in zijn opmars, is dat bijna alle coureurs voor hem ook op de Mediums starten. Maar aan de andere kant zijn de Mercs zo oppermachtig dit weekend, dat ik hem Max ook nog wel zie pakken, en dat daarna Bottas James (of Toto) weer op zijn radio krijgt.

    • + 1
    • 9 okt 2021 - 16:04
    • Gewoon die bottas pakken bij de start en wegrijden, veel simpeler kan het niet.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 18:23
    • Vanaf de vuile kant zie ik dat niet direct gebeuren, maar hopenlijk krijgt hij later nog een kansje in de openingsronde. Een Bottas onder druk maakt wel vaker foutjes.

      • + 1
      • 9 okt 2021 - 18:41
    • Ron Kanon

      Posts: 756

      Ik gun het Verstappen ook Royalere. Maar ik ben bang dat Mercedes een maatje te groot is dit weekend.

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 20:35

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.525
  • Podiums 121
  • Grand Prix 254
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar