user icon

Albon neemt het op voor Red Bull: "Sprake van misvatting"

  • Gepubliceerd op 06 okt 2021 16:19
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Red Bull besloot dit jaar Alexander Albon aan de zijlijn te plaatsen. De Thai mocht in de DTM gaan rijden en maakt volgende jaar zijn comeback in de Formule 1 bij Williams. Toch neemt Albon het op voor  Red Bull dat hem buitenspel zette.

Albon werd voor dit seizoen vervangen door Sergio Perez. De Thai mocht halverwege zijn debuutseizoen 2019 al instappen bij Red Bull en werd na anderhalf seizoen te licht bevonden. Niet iedereen was het eens met het dumpen van Albon en er kwam snel een stapel kritiek op Red Bull en vooral adviseur Helmut Marko.

Misvatting

De Thaise Brit is het zelf niet eens met de kritiek op zijn werkgever. In de F1 Nation Podcast spreekt hij zich uit: "Ik denk dat hier sprake is van een misvatting. Red Bull wordt in de media vaak neergezet als de grote slechterik als het hierover gaat. Maar de werkelijkheid is anders."

Toptalenten-kerkhof

In de podcast neemt Albon het ook op voor Helmut Marko, vaak wordt de Oostenrijk weggezet als de man die een gevallen toptalenten-kerkhof heeft gecreëerd. Albon: "Helmut wordt het slechts neer gezet maar het gaat over Red Bull in het algemeen. Het is op de eerste plaats belangrijk om je te beseffen dat het een winnend team betreft. Ze verwachten goeie resultaten van je. De cultuur is zo dat als er niet gewonnen wordt, men niet tevreden is. En zo hoort dat ook te zijn."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • deze jongen snap t spelletje goed.

    • + 3
    • 6 okt 2021 - 16:20
    • Daar inderdaad geen gebrek aan... maar nu nog met druk om gaan en aanpassing vermogen hebben. Dat leek zijn probleem te zijn bij RBR.

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 16:26
    • Hij snapt het zeker goed; je moet nooit al je schepen achter je verbranden als je in een Williams stapt ;-)

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 16:41
    • Gewoon netjes opgevoed. Heb die podcast geluisterd, en hij is heel gereserveerd, terwijl de presentator en ook Damon Hill 'm vanalles proberen te ontfutselen.

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 16:45
    • Albon is gewoon te vroeg in het diepe gegooid een half jaartje in een AT en dan met heel weinig F1 ervaring naar het hoofdteam van RB dat kon zelfs een blinde zien dat dat hem niet ging worden ik denk dat met een paar jaartjes ervaring hij een goede middenvelder kan zijn

      • + 1
      • 6 okt 2021 - 16:47
  • RBH1

    Posts: 712

    🍿 Waar zijn al die negatieve anti Red Bull Marko verhalen nu?

    • + 1
    • 6 okt 2021 - 17:19
    • Na zo'n duidelijke uitspraak, hebben de vele Marko critici daar geen enkel oog voor...

      • + 2
      • 6 okt 2021 - 18:25
    • RBH1

      Posts: 712

      Het was toch oog om oog tand om tand?

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 18:50
    • Euh, na dit uiterst sterke betoog van Albon kan ik alleen maar besluiten dat er in het geheel niets veranderd is. Hij had evengoed kunnen spreken als piloot van een ander top-team. Waar heeft men dit stukje trouwens opgevist? En vooral, wanneer heeft hij dit gezegd? Voor of na zijn definitieve uitsluiting? Oh ja, de uitsluiting is niet definitief... HA!

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 18:58
    • Hij zegt letterlijk alleen dat het niet over Marko gaat... Los daarvan kan je moeilijk in de pers roepen dat een van je bazen alleen maar idioterie roept...

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 21:20
  • Sterke verdediging van Albon, amai... . Geldt volgens mij voor ieder topteam. Alleen nergens wordt zo snel van onderbroek gewisseld dan bij RBR.

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 18:52
    • En dat is allemaal de schuld van Max, die elke teamgenoot met een volle Pamper naar huis stuurt...

      • + 3
      • 6 okt 2021 - 19:57
    • DBGates

      Posts: 2.705

      Nergens word er oktober snel iemand doorgeschoven in een hoofdthema als bij Red Bull

      • + 0
      • 6 okt 2021 - 20:13
    • DBGates

      Posts: 2.705

      Topteam

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 07:56
    • DBGates Een team aan de top is uiteraard een topteam. Maar ze mogen mét Max hun beide pollekes (handjes) kussen. Verder vind ik niets aan RBR. Op hun Turkse livery na. Ook weer dankzij de rijke Honda-historiek...

      • + 0
      • 7 okt 2021 - 18:14
  • Ik snap werkelijk niet wat Williams met hem wil. Hij is geen topper en zal het ook nooit zijn. Zal wel met Thais geld te maken hebben.

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 20:31
  • Numnum

    Posts: 3.453

    Er staan best wat taalfoutjes in dit artikel meneer.

    • + 0
    • 6 okt 2021 - 22:52
  • De waarheid ligt in het midden als je het mij vraagt. Red bull geeft veruit de meeste kans om talent te ontplooien. Maar je kan ook doorslaan en talent te snel brengen. Dat was toch wel een beetje het geval bij Albon. En dan verbreek je vervolgens met je filosofie door een coureur van buitenaf te halen die het niet eens beter doet dan Albon. Dan is een beetje kritiek best wel op zijn plaats. De kansen die sporters wereldwijd van Red Bull krijgen in heel veel sporten weegt echter wel het zwaarst. Dat blijft bijzonder.

    • + 1
    • 6 okt 2021 - 23:38

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar