user icon

Webber kan zich opmaken voor nieuw contract bij Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 29 jun 2011 10:58
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing en Mark Webber gaan waarschijnlijk met elkaar door na 2011. Dat verkondigde teambaas Christian Horner. Webber is in het bezit van een aflopend contract, maar de Australiër kan een nieuwe verbintenis tegemoet zien.

Horner vertelde aan Servus TV: “Het is zeer waarschijnlijk dat Mark bij ons blijft. We hebben samen besloten om later dit jaar over volgend seizoen te praten en zo gaat het gebeuren.” De komst van Lewis Hamilton lijkt uitgesloten. Horner grapte: “Ik denk niet dat blauw zijn kleur is. Voor Red Bull Racing is harmonie binnen het team het belangrijkste.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • DB10

    Posts: 50

    Goede zet van RBR, heeft vorig seizoen laten zie om het kampioenschap mee te kunnen doen. En dit seizoen haalt hij ook gewoon podiums binnen, wel had ik meer verwacht van Webber dit seizoen. Maar Vettel lijkt nu gewoon onverslaanbaar!

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 11:10
  • als rb mark webber laat gaan, wete ze bij rb, da mark hun geheime meeneemt naar de concurrentie

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 11:18
    • \'n\', \'t\' en \'n\'...

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:25
    • Rubber

      Posts: 120

      idd, moeiluk te lesu zo

      • + 0
      • 30 jun 2011 - 10:07
  • Zoals ik vaker geroepen heb denk ik dat dit het beste is voor beide partijen.
    Allereerst voor Webber lijkt het me logisch, blijven bij het beste team is de beste optie.

    Vanuit Red Bull.. Webber is een prima coureur. Niet iemand uit de buitengewone categorie maar wel iemand die op zich hard kan rijden en veel punten binnen kan halen. Dit hebben we in 2009 & 2010 ook al kunnen zien. Wie zou het beter doen? Buemi of Alguersari, ik denk in de verste verte niet!

    Ja.. Lewis zou een leuke optie zijn maar die blijft natuurlijk bij McLaren.
    Na 2012 kunnen ze weer verder kijken.

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 11:19
  • \'\'Voor Red Bull Racing is harmonie binnen het team het belangrijkste.\'\'

    en die zou er dus niet zijn met Hamilton erbij XD

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 12:01
    • Gassuh

      Posts: 265

      Haha, inderdaad, ik vond het ook al een mooie steek onder water.

      Maar eerlijk is eerlijk, Horner heeft daarin wel een beetje gelijk. Ik denk persoonlijk dat als Hamilton in dezelfde auto als Vettel rijdt, hij het hem lastiger kan maken dan dat Webber kan. En in 2007 hebben we allemaal gezien wat er gebeurt als twee coureurs van hetzelfde team tegen elkaar strijden.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:07
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Waarschijnlijk niet, zeker niet als je ziet hoe het de laatste weken gaat met Hamilton... Hij is niet eens in harmonie met zichzelf..

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:09
    • Gassuh

      Posts: 265

      Tja, maar dat komt ook een beetje doordat hij in een inferieure wagen rijdt en dat brengt frustratie met zich mee.

      Tuurlijk is alles bij Red Bull op het moment in harmonie, maar dat zou al een stuk minder zijn als ze niet zo dominant waren.

      Het is een combinatie van factoren die ervoor zorgen dat het bij Vettel op het moment wel klopt en bij de rest niet.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 12:29
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Als je het zo bekijkt dan rijdt het 3/4e van het veld met een inferieure wagen dus dat is geen excuus.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 13:04
    • Gassuh

      Posts: 265

      Dat hangt dan af van de verwachtingen die je hebt. Als je bij McLaren rijdt, dan verwacht je dat je meedoet om de titel, net als bij Ferrari. Kan je dat vervolgens niet, dan is dat frustrerend.

      Natuurlijk hopen ze bij elk team mee te doen om de titel, maar het is niet realistich om te verwachten dat je in een Force India een gooi kan doen naar het WK.

      • + 0
      • 29 jun 2011 - 13:31
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Goed voor hun, want Webber steelt gewoon punten weg bij de concurrenten van Vettel. Het is wel duidelijk dat hij niet de snelste coureur binnen het team is, dus dat is voor Red Bull ook wel lekker. De concurrentie binnen het team is minder dan vorig seizoen.

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 12:52
  • miauw

    Posts: 1.136

    Goeie move, hij blijft puntjes weghalen bij de rest. Alleen wel fair behandelen, allebei gelijkwaardig materiaal!!!

    • + 0
    • 29 jun 2011 - 13:15
    • en dat hebben ze niet ???? kinderachtig..... in een sport waar 200 miljoen in omgaat per jaar ga je heus niet 1 van de coureurs even zoveel slechter maken dat die nieteens 2e kan finishen... zelfs bij Ferrari niet, die vragen de coureur vervolgens gewoon om aan de kant te gaan

      • + 0
      • 30 jun 2011 - 09:15

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar