user icon

Tost over Verstappen: "Wil om te winnen vergelijkbaar met Senna"

  • Gepubliceerd op 04 okt 2021 13:22
  • comments 26
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen debuteerde in 2015 bij het team van Toro Rosso in de Formule 1. De Nederlander maakte al snel promotie naar grote broer Red Bull en is sindsdien een van de grootheden in de sport. Zijn eerste teambaas Franz Tost is nog altijd trots op Verstappen.

Tost is nog steeds teambaas van het team dat nu AlphaTauri heet. De Oostenrijker heeft Verstappen al enkele jaren niet meer onder zijn hoede maar dat betekent niet dat hij niet met enige trots naar de Nederlander kijkt. In gesprek met Sport1 spreekt hij zich uit: "Ik ken hem sinds zijn dagen in de karts. Hij heeft absoluut controle over de auto en heeft nooit een probleem met snelheid."

Regelmatig wordt er een vergelijking getrokken tussen Verstappen en racelegende Ayrton Senna. Desgevraagd maakt ook Tost de vergelijking: "Dat is altijd moeilijk maar hij is het meest te vergelijken met Senna in zijn lef om risico's te nemen en zijn absolute wil om te winnen."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • is dit een bericht vaan een jaartje of 7 geleden?

    • + 0
    • 4 okt 2021 - 13:25
    • Nee hoor, afgelopen weekend. Als je geïnteresseerd bent in het uitgebreide interview met Franz Tost op Sp0rt1, moet je even googelen op:
      Gasly? „Könnte nah an Verstappen herankommen“ ;-)

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 14:52
    • ja duh..., maar hoe vaak is dit al niet voorbij gekomen? Verstappen de nieuwe Senna...," beetje" uitgemolken topic.

      • + 0
      • 5 okt 2021 - 11:19
  • wat een prachtig compliment....

    • + 0
    • 4 okt 2021 - 13:25
    • ....voor Senna, om vergeleken te worden met de grote Max Verstappen ;)

      • + 5
      • 4 okt 2021 - 13:26
    • mUtt3n

      Posts: 388

      Max zal NOOIT aan Ayrton zijn hielen geraken.......die man had charisma wat Max nooit zal hebben.......zulke vergelijkingen maken is als een appel met een peer te vergelijken......

      • + 4
      • 4 okt 2021 - 13:42
    • Stitch

      Posts: 5.697

      Uhh... Wie is u?

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 13:50
    • "Max zal NOOIT aan Ayrton zijn hielen geraken"
      Dat kan aardig kloppen, want Senna heeft die helaas al weer een heel tijdje geleden gelicht ;-)

      • + 7
      • 4 okt 2021 - 13:56
    • Buurman

      Posts: 1.573

      Ha, mUtt3n, ook nog hier. Onlangs nog wat mensen dood gewenst? Want dat mag hier gewoon.

      • + 7
      • 4 okt 2021 - 14:05
    • mUtt3n

      Posts: 388

      Jullie zijn toch echt gatachterlijke boeren se.....
      f(1)orum.....proficiat jongen, zo over de doden praten......
      Buurman.......als ik het zo lees dan blijf je die seniele oude snul.......en nee, ik heb niemand meer dood gewenst, maakt je dat gelukkig? Gij zijt precies een oud wijf dat oude koeien uit de sloot blijft sleuren.....

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 15:14
    • Awel, ginne ambras moake gij @mUtt3n

      • + 2
      • 4 okt 2021 - 15:26
    • Waarom zou je iemand niet dood mogen wensen? doe ik dagelijks, alleen ik spreek het niet uit :p

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 15:34
    • @mUtt3n: Is inderdaad wellicht niet een geslaagde grap, ondanks het feit dat ik de uitdrukking 'aan zijn hielen geraken' wel bijzonder grappig vond, maar wil jij mij dan uitleggen wat charisma te maken heeft met "zijn lef om risico's te nemen en zijn absolute wil om te winnen."?

      • + 1
      • 4 okt 2021 - 15:37
    • Je moet overal grappen over kunnen maken. zolang het maar duidelijk is dat het een grap is, en dat zag je wel gelijk in jouw post, niks aan het handje dus. en doooorrrr.

      • + 3
      • 4 okt 2021 - 15:41
    • Snork

      Posts: 13.548

      Er wordt hier snelheid en wil om te winnen in de blender gegooid met charisma. Dan wordt het zootje :-)
      Ik ben het eens dat Senna meer charisma had, zijn persoonlijkheid was één van de redenen waarom ik fan was van Senna. Maar bovenal zijn manier van racen. En die heeft Max ook.
      Maar verder moet je Senna niet met Max vergelijken, alhoewel, Max heeft ook een Braziliaans meiske....

      • + 4
      • 4 okt 2021 - 17:41
    • Krijg nou tieten!

      De ene dag is Verstappen James Hunt, de volgende keer is hij weer Ayrton Senna...

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 20:01
    • @Larry Max is als het monster van Frankenstein.

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 20:31
  • Senna was goed,maar om hem nou met Max te vergelijken gaat wat ver...

    • + 5
    • 4 okt 2021 - 13:32
  • als je toch een vergelijking maakt dan lijkt hij op de baan inderdaad het meest op senna(3 dagen geleden nog die vergelijking gemaakt hier) Hamilton kan je denk ik meer vergelijken met schumacher. Iets geslepener.

    Maar op pure snelheid is er geen betere op dit moment, senna had dat ook altijd. eide kunnen ook wel eens te ver gaan, Maar dat gebeurt als je op het randje rijdt.

    • + 4
    • 4 okt 2021 - 14:03
    • Als Senna nog zou leven was hij 100% een @Roy fanboy zijn geweest...

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 18:07
  • Nen echte F1 piloot zoals Senna vergelijken met half om half Belg of Hollander kan alleen maar uit het bull kamp komen, die gasten zijn voor niks beschaamd.
    Die halve gast komt in geen honderd jaar in de buurt van Ayrton Senna. gewogen en te ligt bevonden,
    PS. die Braziliaanse tweedekeus zal daar niets aan veranderen

    • + 0
    • 4 okt 2021 - 18:17
    • MisterT

      Posts: 2.007

      Max is veel sneller, geen partij.

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 20:26
  • Max wil helemaal met niemand vergeleken worden. Max is toch nuchter, nietwaar?

    • + 0
    • 4 okt 2021 - 20:35
    • Behalve wanneer hij dronken is...

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 21:51
    • @Larry Als genetisch halve Belg zal hem dat niet zo vaak overkomen ... en al zeker niet van Heineken.

      • + 0
      • 4 okt 2021 - 21:59
  • Max is max , niemand anders
    eigen persoonlijkheid met zijn eigen kwaliteiten die hij trouwens nog moet omzetten in wk s
    Anders. sorry oranje kamp zal hij nooit bij de aller grootsten behoren maar zie het zo 2 tot 3 maal wk worden en dat is voor Nederland en ook daarbuiten een wereld prestatie .Met al dat jong geweld zal ie ook worden afgetroefd door lando .Charles. Carlos. Russell. Mick?

    • + 0
    • 5 okt 2021 - 00:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit