user icon

Alfa Romeo bedankt fans in statement

  • Gepubliceerd op 30 aug 2021 16:46
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Iedereen die iets met de Formule 1 te maken heeft moet nog een beetje bijkomen van het debacle dat de Belgische Grand Prix heet. Veel fans zijn drie uur lang nat geregend terwijl er niks gebeurde. 

Veel coureurs en teams spreken hun waardering uit voor de fans die urenlang geduldig bleven zitten. Ook het team van Alfa Romeo doet dat. In een statement op Twitter bedankt de renstal de fans uitgebreid. "Jullie zijn de echte Drivers of the Day" valt er onder meer te lezen in het statement.

Ook het team van Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi is van mening dat de genomen beslissing de juiste is: "De keuze om niet te racen was de juiste." Het is een mening die zo goed als elke coureur gister ook liet horen. Tijdens de opwarmingsronde liet alleen Max Verstappen blijken dat er wel geracet kon worden.

Niemand wil een vervolg van de farce van afgelopen weekend. In het statement geeft ook Alfa Romeo dit aan: "We hopen dat er gister wat lessen zijn geleerd, lessen die ons zullen helpen de operatie in de toekomst te verbeteren en die de fans van onze sport in de positie brengen waar ze horen te zijn." 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • ´iedereen die iets met de Formule 1 te maken heeft moet nog een beetje bijkomen van het debacle dat de Belgische Grand Prix heet. Veel fans zijn drie uur lang nat geregend terwijl er niks gebeurde. ´

    Risico van het vak/hobby. Ik begrijp dat overdreven teleurgestelde gedoe niet zo. Kan gebeuren. ik heb races gezien die saaier waren dan deze..... en wat is er nu mooier dan over een jaartje of 20 zeggen: ´ik was daar bij´ ?

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 16:52
    • Jij begint ook met de dag meer onzin te praten. Met je “ik heb races gezien saaier dan deze”. Ik vraag me echt af welke sport jij volgt soms.

      • + 6
      • 30 aug 2021 - 17:18
    • Onzin roy, ja risico van het vak. Maar je zou er maar zitten met je kids de hele dag in de kou. Ik zat er ook bij, voor mij geen probleem. Maar indien je hard gespaard hebt om bijv. met 2 kids en partner er eindelijk een keer bij te zijn, dan snap ik het heel erg goed. Verschilt per situatie.

      • + 3
      • 30 aug 2021 - 17:26
    • "..... en wat is er nu mooier dan over een jaartje of 20 zeggen: ´ik was daar bij´ ?"


      Nou, ik kan wel een flinke lijst verzinnen, hoor. Ik had achteraf gezien bijvoorbeeld beter een weekendje met juffrouw Z naar Lissabon oid kunnen gaan. Dat is me meer waard dan een stompzinnige anekdote waarmee je kennelijk veel indruk maakt op types als Roy.

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 17:27
    • Ik ga verder niet mekkeren, hoor. Maar om nu te zeggen dat deze ervaring mijn tijd en geld waard was omdat ik over 20 jaar kan zeggen 'dat ik erbij was'...neen.

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 17:31
    • Op tv oogt de baan leuk qua lay-out. Maar Spa Francorchamps is een varkensstal. Dat zal nooit veranderen vrees ik

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 17:37
    • Ron Kanon

      Posts: 534

      Eens met Roger. Hier was niks maar dan ook niks aan. Ook niet over 20 jaar.

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 19:18
    • af en toe ben je gewoon even de ´lul´ meestal gaat daar tijd over heen om het te waarderen. Let maar op, Over 20 jaar praten mensen nog steeds over deze race. en als je dan kan zeggen: ´daar was ik´ dan is dat meer waard dan een rukrace die iedereen zomaar heeft meegemaakt.

      Massa,

      Verzin eens wat nieuws man.

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 21:06
    • Massa verzin eens wat nieuws.

      Roger,

      Meestal is het zo dat daar tijd overheen moet gaan, Natuurlijk was het niet leuk. Maar over 20 jaar kent iedereen deze race nog en de gemiddelde ´spannende´ race niet meer.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 21:08
    • Over 20 jaar.... Mwah, Ik wilde een reactie schrijven, maar ben dit waardeloze weekend nu al vergeten..

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 00:44
    • Vade

      Posts: 1.053

      Hier sla je de plank toch mis Roy...Benetton en Roger zeggen precies zoals het is...
      Honderden euro's betalen voor amper iets...Als jij dat normaal vindt, moet je dat zelf weten, maar dat is het allesbehalve...

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 08:40
  • Is Kimi gisteren überhaupt wel nat geworden eigenlijk? ;-)

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 17:45
    • Kimi niet nee,maar zijn vrouw wel en daar was Kimi dan wel weer blij mee.
      Scheelde hem weer een flinke rochel...

      • + 2
      • 30 aug 2021 - 19:27
    • Kimi: “De vakantie heeft me goed gedaan, voel me weer als een jonge god!
      Kon de hele race m’n focus houden en na afloop had ik het gevoel dat ik er zo nog wel een paar achteraan kon rijden...”

      NB: Dit commentaar is verzameld uit vijf interviews met Raikkonen.

      • + 3
      • 30 aug 2021 - 22:15
  • "De keuze om niet te racen was de juiste."

    En toch was er een race winnaar, werden punten uitgedeeld, was er een podium en interviews...

    Ja ja ik weet het, een farce!

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 18:35
  • nr 76

    Posts: 2.148

    Ook zuur voor dit team, in 3 rondjes achter de safetycar meteen het zicht op P8 bij de constructeurs verkeken.

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 20:06
  • Tussen de regels door lees ik dat de onderhandelingen met het management van Bottas nog in een impasse zitten...

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 22:09
  • We snappen het wel
    Hopen op een mooie triple double
    Double triple

    • + 0
    • 31 aug 2021 - 00:10

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar