user icon

'Gasly wil naar McLaren om plek van Ricciardo in te nemen'

  • Gepubliceerd op 26 jul 2021 08:03
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Pierre Gasly heeft zich na zijn ontslag bij Red Bull Racing goed gerevancheerd. De Fransman scoorde vorig jaar onverwachts een overwinning tijdens de Grand Prix van Italië op het beroemde circuit van Monza, en is duidelijk de teamleider bij AlphaTauri.

Zijn prestaties vallen op want Alpine zou al vissen naar de diensten van Gasly. Red Bull-adviseur Helmut Marko reageerde al meteen door te zeggen dat Gasly nergens heen gaat, waarna de topper van AlphaTauri aangaf dat Red Bull over zijn toekomst beslist.

De vraag is echter hoe lang Gasly binnen boord kan blijven bij Red Bull. Hij heeft meerdere keren aangegeven klaar te zijn voor een comeback bij Red Bull Racing, naast Max Verstappen. Inmiddels lijken ook andere teams te hengelen naar Gasly's beschikbaarheid in de toekomst.

Volgens Sky F1-presentator Ted Kravitz is McLaren het volgende team dat interesse zou hebben om Gasly te contracteren. Coureur Daniel Ricciardo kent zeer tegenvallende prestaties en is in het kampioenschap in strijd met Gasly om plek 8. De Fransman hoopt tegen het einde van het jaar boven Ricciardo te staan, zo stelt Kravitz, om een kans te maken bij McLaren.

Gasly zelf heeft wel oren naar een aanbod van McLaren, zeker als Red Bull hem niet in het topstoeltje naast Verstappen wil zetten, omdat hij dan ook geen kans heeft op podiums en overwinningen.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • En zo begint het betere zaagwerk aan de Australische hardhout stoel van DanRic.

    • + 1
    • 26 jul 2021 - 08:23
  • Voor Gasly zou Mclaren absoluut een stap omhoog zijn. Voor Mclaren vraag ik me af of Gasly een verbetering zou zijn. Met Ricciardo heb je gewoon een kei van een coureur in huis. Een bewezen race winnaar die het Max toch met regelmaat aardig lastig kon maken.

    Wat er precies aan de hand is met Daniël weet ik niet, maar dat er ergens iets niet klopt lijkt me duidelijk.

    • + 2
    • 26 jul 2021 - 08:29
    • RBH2019

      Posts: 3.715

      Gasly is ook een bewezen race winnaar :)

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 10:13
    • Behalve met zijn mondje zie ik de kwaliteiten van Pierre nog niet zo.........

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 11:15
    • Maar je volgt de F1 wel @Harry? ;)

      • + 3
      • 26 jul 2021 - 13:50
    • Tsja sorry Larry maar ik vind hem niets byzonders.

      • + 0
      • 27 jul 2021 - 21:17
  • Pitcrew

    Posts: 115

    Ricciardo heeft toch gewoon een meerjarige deal bij McLaren?
    Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze hem nu al de deur wijzen. Hij gaat nu even door een lastige fase, hopelijk komt hij snel weer terug op zijn niveau.
    Mocht blijken dat hij volgend jaar nog steeds ruim achterblijft op Norris zal McLaren waarschijnlijk verder gaan kijken. Lijkt mij nu nog wat te voorbarig.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 08:56
    • Dacht sowieso 2 jaar ja.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 08:58
    • Eamm

      Posts: 195

      Zal heus wel een clausule in staan bij minder presteren.
      Ric verdient 3x zoveel als Norris krijg je natuurlijk scheve gezichten binnen het team daar kan geen glimlach wat aan doen.
      Gasly heeft een contract waar hij niet onderuit kan alleen aller een ander giga talent klaar staat zullen ze hem misschien laten gaan.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 09:19
    • Ja, als het gebeurt zal het in 2023 zijn.
      Van beiden lopen eind 2022 volgens mij het contract af.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:53
  • Nico31

    Posts: 109

    Pierre heeft mooie dingen laten zien sinds zijn terugkeer, verdien ook wel een plekje bij groot team. Maar om ricciardo zijn plek af te staan aan Pierre zou ik vreemd vinden. Aston Martin is meer een team voor gasly dan McLaren

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 09:05
    • En welk stoeltje bij aston zou hij dan moeten vullen? Aangezien pappa stroll, onze lance nu al dezelfde kwaliteiten toekent, enhem gelijkwaardig stelt aan vettel (4xWC) denk ik toch echt dat de volgende aston coureur minimaal van caliber hamilton moet zijn ..

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:09
    • Nico31

      Posts: 109

      Ik zeg niet dat stoeltje krijgt ik zei “Aston Martin is meer een team voor gasly” is niet dat hij er een stoeltje krijgt eh😂

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 20:51
  • Djt verhaal is een aanname rondom.een zelf gecreëerde aanname en staat alleen daarom al 'tussen haakjes' neem ik aan.

    • + 3
    • 26 jul 2021 - 09:31
  • Daniel is niet goed in het ontwikkelen en afstellen van een auto, daarom valt hij nu een beetje door de mand met tegenvallende prestaties.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 10:09
    • de Waal

      Posts: 137

      Vandaar dat de Renault in het tweede seizoen beter was.. Dat gezeur van ontwikkelen en afstellen kwam een jaar of 5 geleden uit de media. Dat zal nu wel al sterk verbeterd zijn, verwacht ik.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 11:21
    • @de Waal, "Dat gezeur van ontwikkelen en afstellen kwam een jaar of 5 geleden uit de media."

      Nee, dat kwam van Ricciardo zélf.

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 12:26
    • Klopt. Ricciardo vertelde dat toen het over Max en hem ging en zei dat Verstappen veel meer technische knowhow had.

      • + 2
      • 26 jul 2021 - 13:56
  • Ik zou ervoor zorgen dat je Gasly met Alonso zou kunnen ruilen. Perez kan dan naar AT, wat voor hem een prima team zou zijn denk ik. Alonso naar Max zetten en je hebt een heel sterk duo.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 12:28
    • Wat heb jij gebruikt?

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:41
    • jarka

      Posts: 1.485

      Wat volgens mij echter met de budgetcap onbetaalbaar is

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 13:43
    • Vind het geen rare gedachte @Senninha, maar financieel zou het inderdaad alleen kunnen als bijvoorbeeld Fernando flink wat water bij de wijn doet.

      Bovendien zal Alpine haar gedroomde coureur niet zo maar laten gaan, zeker nu Alonso zijn mojo weer lijkt te hebben gevonden.

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 14:02
  • Krijg nou tieten!

    De suggestie om Ricciardo door Gasly te vervangen in 2023 heb ik al een paar keer gedaan.

    Dacht al dat McLaren dit forum op de voet volgde...

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 13:46
  • De enige mogelijkheid voor Gasly zou kunnen zijn dat Ricciardo terugkeert naar RB maar ook dat is zeer onwaarschijnlijk omdat hij bij McLaren een meerjarige deal heeft, tenzij hij een escape in zijn contract heeft.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 15:26
    • Riccardo naar Red Bull gaat nooit meer gebeuren!
      Het is al een zeer kwalijke zaak dat Riccardo Lando Norris niet bij kan houden!

      • + 0
      • 29 jul 2021 - 08:32

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar