user icon

Fernando Alonso geniet volop sinds zijn terugkeer in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 10 jul 2021 10:39
  • comments 24
  • Door: Arjan Hoefakker

Sinds zijn terugkeer in de 'pincle of motorsport' geniet Fernando Alonso volop zijn het rijden in de F1. Onlangs nam hij een nieuwe stuurbekrachtiging in gebruik, daar is de Spanjaard goed over te spreken. "Renault was geëvolueerd naar een andere stuurbekrachtiging en voorwielophanging, wat een gevoel in mijn handen gaf dat ik niet gewend ben", zei hij.

"Voor Ricciardo denk ik dat hij het tegenovergestelde doormaakt", voegde Alonso eraan toe, verwijzend naar zijn voorganger die het moeilijk heeft sinds hij naar McLaren is verhuisd.

De recente verbeteringen aan zijn auto vallen samen met een inzinking qua prestaties van Esteban Ocon die eveneens uitkomt voor Alpine. Daar waar Ocon begin dit seizoen het tempo bepaalde bij Alpine, wordt hij de laatste races zoek gereden door de Spanjaard. 

"In het begin kon was hij te snel voor mij. Ik voelde mij niet op mijn gemak en dat vertraagde mij een beetje. Ik weet niet of de wijzigingen die we aan de auto hebben aangebracht samenvielen met dit slechte moment voor Ocon of dat het gewoon de natuurlijke progressie is."

"Renault was geëvolueerd naar een andere stuurbekrachtiging en voorwielophanging, wat een gevoel in mijn handen gaf dat ik niet gewend ben", zei hij.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Waarom wordt dit artikel 2 keer onder elkaar geplaatst?
    Een schrijffout oké,maar 2 keer dezelfde tekst plaatsen is toch wel erg slordig.

    • + 1
    • 10 jul 2021 - 10:40
    • Voor de zekerheid.
      Voor de zekerheid.

      • + 1
      • 10 jul 2021 - 10:54
    • Oké
      Oké

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 11:08
    • Klus

      Posts: 1.160

      pincle als in pincletje lol

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 11:08
    • WC MAX

      Posts: 3.246

      Voor de zekerheid:

      "Voor Ricciardo denk ik dat hij het tegenovergestelde doormaakt", voegde Alonso eraan toe, verwijzend naar zijn voorganger die het moeilijk heeft sinds hij naar McLaren is verhuisd.
      De recente wijzigingen aan zijn Alpine vielen samen met een inzinking voor Alonso's teamgenoot Esteban Ocon, die eerder in 2021 het tempo bepaalde.
      "In het begin kon ik hem niet bereiken - ik voelde me niet op mijn gemak en dat vertraagde me een beetje", zei Alonso.
      "Ik weet niet of de wijzigingen die we aan de auto hebben aangebracht samenvielen met dit slechte moment voor Ocon of dat het gewoon de natuurlijke progressie is.

      • + 1
      • 10 jul 2021 - 12:58
    • Heb het niet helemaal meegekregen @WC, kun je het nog eens herhalen?

      • + 1
      • 10 jul 2021 - 13:30
    • Numnum

      Posts: 2.872

      copy paste galore!

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 14:57
  • Ik lees meestal wel door de 'foutjes' in de artikelen heen. Maar kom op Arjan, dit is wel heel erg slecht gecheckt voordat het geplaatst is

    • + 3
    • 10 jul 2021 - 11:40
    • Op onvruchtbare grond is het moeilijk hoefakkeren.

      • + 1
      • 10 jul 2021 - 17:28
  • Ribo89

    Posts: 47

    Ik ben er nog niet uit wie van de twee hier nu dronken moet zijn geweest, Alonso of de auteur van dit artikel.

    • + 1
    • 10 jul 2021 - 12:00
    • Alonso waarschijnlijk, die kreeg een gevoel in zijn handen die hij niet gewend was.

      • + 4
      • 10 jul 2021 - 12:05
    • snailer

      Posts: 5.635

      Dat gevoel in handen.... zou het de leeftijd zijn dat hij telkens vergeet hoe zijn vrouw/vriendin voelt?

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 13:15
    • Dat gevoel in zijn handen...
      zou het de leeftijd zijn dat hij telkens vergeet hoe zijn vrouw/vriendin voelt?

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 13:34
    • Denk dat Alo en Arjan samen het bierspel hebben gespeeld, en Arjan makkelijk heeft gewonnen. Wat denken jullie?

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 20:55
  • Wel mooi dat Fernando begrip toont voor de situatie waar Ricciardo nu inzit.

    • + 0
    • 10 jul 2021 - 13:28
    • Buurman

      Posts: 1.536

      En dat tot tweemaal toe! 😆

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 13:43
  • Buurman

    Posts: 1.536

    De copy paste staat nog in de tekst… 🤣🤣

    Dramatisch zeg. Wat slecht. Kan me inderdaad voorstellen dat ze het hier heeeeeeel druk hebben.

    • + 0
    • 10 jul 2021 - 13:42
  • Het eerste stuk snapte ik niet, het tweede wel dankzij Arjan, hulde daarvoor.

    • + 0
    • 10 jul 2021 - 14:32
    • Voortaan dan maar bij het tweede stuk beginnen @Ouw?

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 15:22
    • Dat is idd beter Larry.

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 15:52
    • Ik snapte juist het eerste deel maar ging twijfelen bij het tweede deel.

      • + 0
      • 11 jul 2021 - 14:37
  • Numnum

    Posts: 2.872

    Vergane glorie in mijn optiek.
    Snel, maar de scherpe kantjes eraf.

    • + 0
    • 10 jul 2021 - 14:56
    • Gaat dit over Alonso? ;)

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 15:25
    • Numnum

      Posts: 2.872

      Mwoah, alleen om diegene die zich aangesproken voelt ;-P

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 17:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar