user icon

Helmut Marko reageert op onrustzaaiende geruchten Mercedes en Verstappen

  • Gepubliceerd op 09 jul 2021 10:42
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Helmut Marko heeft gereageerd op de berichten vanuit Mercedes dat het Duitse team 'haar deuren heeft gesloten' voor de komst van Max Verstappen. Red Bull-adviseur Marko gaf toe dat hij verrast was toen Toto Wolff afgelopen weekend op de Red Bull Ring aankondigde dat Lewis Hamilton de komende twee jaar blijft.

In gesprek met Sport1 zei de 78-jarige Marko: "Het was al duidelijk dat de contractverlenging eraan zat te komen. Maar we dachten om tactische redenen dat de aankondiging pas op Silverstone zou komen."

Marko zegt echter dat hij het nieuws hoe dan ook verwelkomt. "We zijn maar al te blij om een waardige tegenstander te verslaan. Een contract van twee jaar toont ook een zekere mate van stabiliteit."

Marko verwierp echter het idee dat Red Bull opgelucht is over het nieuws van Hamilton omdat het effectief de deur naar Mercedes sluit voor Verstappen. "Dat soort geruchten worden altijd bewust verspreid om onrust te creëren."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Niet erg dat de deur gesloten is bij Mercedes.

    Daar moet je niet zijn nu Red Bull zo goed gaat.
    En het is een onsympatiek bedrijf.

    • + 8
    • 9 jul 2021 - 10:49
    • Arie54

      Posts: 3.882

      Mijn idee, in een Mercedes wil je nog niet begraven worden. Maar over een paar jaar naar een herboren Ferrari? Daar zou ik wel aan kunnen wennen.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 10:59
    • @Arie54, ik zou Max over een aantal jaren wel in een McLaren voor de titel willen zien gaan. Of een opgebloeid Williams.

      • + 11
      • 9 jul 2021 - 11:01
    • Edgar

      Posts: 1.503

      waan van de dag: gisteren was het nog Mercedes, vandaag RB en morgen mischien wel McLaren

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 11:45
    • gridiron

      Posts: 283

      Tenzij ze het bij RB alsnog verpesten.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 12:19
    • Max zit goed bij RB en zolang zij hem het juiste pakket kunnen bieden zal hij echt niet gaan verkassen.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 14:05
  • Dale U

    Posts: 1.088

    Denk niet dat Max naar MB was gegaan, hij is behoorlijk honkvast, hij vergeet de mensen van het 1e uur niet en dat is noemenswaardig, dat siert hem gewoon.

    • + 5
    • 9 jul 2021 - 10:51
  • Snork

    Posts: 11.809

    Ik denk dat Haas wel een stoeltje vrij wil maken voor Max, dus geen man over boord.

    • + 4
    • 9 jul 2021 - 10:56
  • Wacht! Roy niet als eerste met een reactie? Is hij ziek?

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 11:00
    • sailor

      Posts: 10.568

      Nee, hij heeft werk

      • + 3
      • 9 jul 2021 - 11:31
    • Ik dacht dat reaguren zijn werk was.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 11:32
    • Ik probeerde hem voor te zijn, en het is gelukt! ;-)

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 12:33
    • Beri

      Posts: 3.482

      Roy, hebben ze je internet op werk afgesloten?

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 13:02
    • Had een vergadering met helmut horner en Max. We hebben besloten dat hij nooit naar Mercedes gaat.

      • + 4
      • 9 jul 2021 - 13:31
    • Jokertje

      Posts: 187

      Dat heb je vast niet goed verstaan roy.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 14:02
    • En jij vindt zo’n duffe vergadering belangrijker dan dit forum?

      Had je hoger ingeschat @Roy.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 14:07
    • Volgens mij is Royalere een pseudoniem voor Arjan H.

      • + 4
      • 9 jul 2021 - 15:55
  • De kop van dit artikel is weer te sensationeel. Het begint teveel te lijken op de Telegraaf. En Max past uitstekend bij Red Bull. Dat zou best wel bepalend kunnen zijn voor het besluit van Mercedes. In plaats van andersom. Max en zijn management zijn loyaal aan het team. In de jaren dat de autonet niet concurrerend was is een goede basis gelegd voor succes door op alle punten waar men invloed had te finetunen. Het zou prachtig zijn als dat dit jaar bekroond wordt met de 2 titels. Het team heeft dat dan afgedwongen. Ook het gegeven dat Honda zoveel commitment toont past daarbij en maakt het succesverhaal nog mooier.

    • + 6
    • 9 jul 2021 - 12:10
    • @Snelrondje. Elke keer als ze ons niet vragen wat wij er van vinden, vind ik alle een flinke verbetering...

      Wat vind jij hiervan?

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 14:11
    • @Larry, ik vind het prima om ongevraagd m’n mening te vertellen.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 14:31
    • Excuus dat ik er nu dan wel om vroeg...

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 21:36
    • @Larry, het is ook prima om gevraagd m’n mening te vertellen. Lol

      • + 0
      • 10 jul 2021 - 04:57
  • gridiron

    Posts: 283

    Waarom is dat volgens Marko dan onrustzaaiend, hij zou moeten blij zijn dat MB niet geïnteresseerd is. Tenzij Marko hem juist weg wilt.

    • + 0
    • 9 jul 2021 - 12:18
  • Natuurlijk..Mercedes gooit de deur dicht voor de beste rijder van het veld. Misschien kiezen ze beter Mazepin..

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 12:54
  • Onrustzaaiende berichten? Max is zo honkvast als maar kan!

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 13:08
  • mordor

    Posts: 1.211

    Ferrari is prima

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 13:50
    • OK, maar eerst maar eens een paar titels bij RB!

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 14:43
    • helemaal mee eens @Mordor.
      Carlos Sainz kan altijd wel een goede 2e rijder gebruiken die hem helpt in de titelstrijd.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 15:51
  • Mercedes was nooit een optie, wat mij betreft. De kans dat de veer breekt na jaren van dominantie wordt steeds groter. Jammer dat Max de deur naar Ferrari zelf sloot ondanks de aankoop van Ferrari's mooiste enkele maanden later ;-).

    • + 1
    • 9 jul 2021 - 15:53
    • Ferrari heeft een goed duo. En Max zit helemaal op zijn plek bij RBR. Ze hebben elkaar voorlopig niet nodig. Maar dat kan altijd veranderen, dan zal de deur heus wel weer op een kiertje komen

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 15:58
    • ThisGuy

      Posts: 597

      Als ik een tifoso zou zijn dan zou ik de rest van mijn leven de beschuldiging van ene M. Verstappen aan het adres van mijn geliefde Ferrari nooit meer vergeten. Die komt dus nooit en te nimmer in een rode auto te rijden, kan ie mooi vergeten.
      Gelukkig ben ik geen tifoso.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 21:35
    • ALs ferrari een goede auto bouwt en net dat beetje extra nodig zullen hebben op het circuit zal men echt wel een poging wagen

      • + 0
      • 12 jul 2021 - 02:20

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar