user icon

Gasly was onzeker of hij de finish zou halen

  • Gepubliceerd op 07 jun 2021 13:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Pierre Gasly liet dit weekend weer een goede indruk achter door de derde plaats te pakken tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan in Bakoe. De Fransman zit dit jaar lekker in zijn vel en weet op de juiste momenten op te vallen.

De AlphaTauri-coureur start vaak in het middenveld, maar in Bakoe is daar verandering in gekomen. Met het uitvallen van Max Verstappen door een crash en de fout van Lewis Hamilton schoof hij op naar de voorkant van het veld.

Gasly liet die kans niet onbenut, hoewel het anders had kunnen aflopen, vertelde hij op de persconferentie. "We hadden een motorprobleem, dus we verloren behoorlijk wat vermogen op de rechte stukken. Seb slaagde erin om ons in het midden van de race te passeren en ik wist dat de laatste twee ronden erg moeilijk zouden worden met Charles die achter me reed met zijn Ferrari. Ik heb alles geprobeerd om die derde plek te behouden, onder andere door heel laat te remmen."

"Ik wist niet zeker of ik de auto over de finish kon rijden, want we verloren echt veel vermogen, maar ik moest ervoor gaan. Ik wilde echt dat podium en het voelt echt ongelooflijk na zo'n goed weekend", voegde Gasly eraan toe.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.292

    tja het zelfde gold voor Perez die ook met bibberende knieen achter het stuur zat! toch hebben ze het geflikt en dat is gewoon ontzettend mooi! chapeau voor Beide heren

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 13:20
    • Snarf058

      Posts: 228

      Ja maar bij Perez was het een hydraulisch probleem wat voor bibberende knietjes zorgde en niet zozeer de motor zelf.

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 14:28
  • WC MAX

    Posts: 2.843

    Zou dit met de levensduur te maken hebben? Mercedes en Ferrari hadden voor dit weekend een nieuwe krachtbron gestoken, Honda niet. Zowel Perez als Galsy hadden problemen met hun motor. Tijd om volgende race de Honda aangedreven teams ook van een nieuwe te voorzien?

    • + 2
    • 7 jun 2021 - 13:37
    • nr 76

      Posts: 1.699

      Perez had geen problemen met zijn motor, maar verloor druk in zijn hydraulisch circuit

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 23:17
  • mooie knokpartij was dat met Leclerc, hij is de laatste paar races weer erg goed bezig die Pierre!

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 13:39
    • Die laatste 2 rondes vanaf de start waren net een film... of een soort trailer van het F1 seizoen 2021. Een startgrid met een rokende Hamilton (die daarna rechtdoor gaat) en 3 auto's (Gasly, Leclerc & Norris) die heel dicht op elkaar aan het knokken waren.

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 13:42
  • Mr.Rofl

    Posts: 469

    Begint nu elk team het Mercedes gevoel te krijgen? Ow ow het was zo zwaar en zo moeilijk bijna is de wereld vergaan, maar we zijn wel op het podium geeindigd.

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 14:22
  • Wat een verhaal... Als boek zou het een best seller worden met aansluitend een verfilming.

    Maar... wie zou het geloven?

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 16:35
    • geen Hond, Larry, science fiction verhalen, categorie E.T. phone home....

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 17:09
    • Nou je het zegt, Pierre heeft wel wat van E.T.
      ;)

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 17:26

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar