user icon

Pirelli: "Ook een snee bij Hamilton gevonden"

  • Gepubliceerd op 07 jun 2021 08:01
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Lance Stroll en Max Verstappen crashten gisteren op vrijwel identieke wijze uit de Grand Prix van Azerbeidzjan, enkele honderden meters bij elkaar vandaag op het rechte stuk richting startfinish. Beide coureurs hadden te maken met een klapband linksachter, reden om aan te nemen dat er iets mis is met de banden van Pirelli.

Het is bovendien niet de eerste keer dat de Italiaanse banden bezwijken op een specifiek circuit, bij meerdere wagens. Pirelli heeft vaak de lezing dat na grondig onderzoek de banden zijn geklapt vanwege troep op het circuit.

Verstappen zei bij Ziggo dat hij al wist wat Pirelli ging verklaren: "Ze zullen wel weer zeggen dat het komt door brokstukken of troep op het circuit. Je weet van tevoren dat ze dit gaan zeggen."

De Red Bull-coureur lijkt daarin gelijk te krijgen, want Pirelli heeft na de race verklaard dat ook Lewis Hamilton is ontsnapt aan een crash.

Tegenover Sky onthulde Pirelli-baas Mario Isola: "We hebben de Mercedes van Lewis Hamilton bekeken en ook bij hem is een snee gevonden in de band linksachter. Die is veroorzaakt door troep op de baan, vermoedelijk brokstukken."

Pirelli speculeert hierbij dat de brokstukken van de crash van Lance Stroll of Max Verstappen niet goed zijn opgeruimd door de marshalls.

 

Geef Pirelli een vinger en ze nemen je hele band.

  • 11
  • 7 jun 2021 - 08:25

Reacties (27)

Login om te reageren
  • McLM

    Posts: 235

    Een snee en een vingerprobleem het is toch wat!

    • + 2
    • 7 jun 2021 - 08:09
    • Allemaal natte vingerwerk. Ik kan mijn vinger ook nog steeds niet op de zere plek leggen. RB en Mercedes zullen wel weer met het vingertje naar elkaar gaan wijzen.

      • + 4
      • 7 jun 2021 - 08:24
    • Stitch

      Posts: 5.949

      Tja, maar Pirelli gaat hier toche wel vvorbij aan de band van Stroll. Toen lagen er geen brokstukken op die plek.

      • + 5
      • 7 jun 2021 - 08:40
    • Het is verdacht, maar er kan echt wel ergens een stukje carbon zijn afgevlogen natuurlijk.

      Overigens begreep ik dat zowel bij Verstappen als bij Stroll de zijkant van het loopvlak scheurde. En dan de binnenkant van het linker achterwiel. Dat op zich maakt het toeval statisch wat zwaarder.

      Hoe dan ook goed dat niemand gewond raakte.

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 09:16
  • Cicero

    Posts: 1.105

    Het is een beetje een rare conclusie schrijver. Het kan ook dat er bij een bepaalde bocht een iets scherp randje was waar ze (veel) overheen reden. Het hoeft geen puin te zijn. De kans dat 3 rijders door puin rijden is niet zo groot denk ik

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 08:14
  • En dat precies na zoveel km rijden alleen linksachter?
    En zoveel km onder race belasting.
    Karkasbreuk of iets.
    Me gaatje

    • + 2
    • 7 jun 2021 - 08:19
    • Skimi

      Posts: 730

      En stroll reed wss over zn eigen carbon schade heen

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 10:10
  • Pirelli is echt een Joke.
    Levensgevaarlijk.

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 08:23
  • Geef Pirelli een vinger en ze nemen je hele band.

    • + 11
    • 7 jun 2021 - 08:25
    • Oké, ik moest grinniken 😉

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 08:52
    • Een snedige opmerking !!

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 09:03
    • tja, Liever een snee in je band dan een band in je snee.

      • + 1
      • 7 jun 2021 - 09:15
  • Joeppp

    Posts: 6.003

    Maar over welke brokstukken is Stroll dan gereden?

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 08:51
  • test

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 09:17
    • Een test van Pirelli tijdens een race en zonder aankondiging?
      Lijkt me sterk...

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 19:10
  • En vlechtjes.. Het zal toch niet?

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 09:18
  • "Snee bij Hamilton gevonden" ja klopt..wordt doodziek van dat PA wijf dat 24 uur per dag naast Lewis moet staan. Is ie nu zo instabiel dat je 24/7 een PA nodig hebt?

    • + 4
    • 7 jun 2021 - 09:49
  • 3 auto's en 3x linksachter... is geen toeval meer Pirelli!

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 11:28
  • LimboF1

    Posts: 5.494

    Nou, laat er een snee in de band hebben gezeten bij Hamilton, dan moet men zich nog afvragen waarom de band van Stroll en Verstappen er zo aan ging. Ergens klopt er dan toch iets niet lijkt mij en ik denk dan toch aan een probleem met het loopvlak.

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 11:49
  • Schaamlap, ja jantje of pietje heeft ook een plekje , overigens is het nog helemaal niet zeker wat de oorzaak is maar slechts een eerste (media) praatje en natuurlijk krijg je dan dit soort praat te horen.. over een week of twee,, ja ,toch een foutje in het karkas gevonden .. Zou zomaar kunnen…

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 11:49
  • "Ook een snee bij Hamilton gevonden"
    Mogen we haar nu dan nog wel met Sir aanspreken of is het vanaf vandaag dan officieel M'am geworden?

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 12:51
    • *Lady ;)

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 15:02
    • Aviflex

      Posts: 1.410

      Wat wordt ik moet van zulke gasten. Ga buiten spelen met een redbull pet op

      • + 0
      • 7 jun 2021 - 16:58
    • Ah, nóg een snee gevonden!
      Deze is ongesteld zo te zien.

      • + 2
      • 7 jun 2021 - 22:28
  • ThisGuy

    Posts: 974

    Ik zie het al helemaal voor me dat er zo'n mannetje van Pirelli met een stanleymes hier en daar stiekem wat krassen zet. Dan kunnen ze altijd beweren dat het niet aan de structurele kwaliteit van de banden ligt.

    • + 0
    • 7 jun 2021 - 13:50
  • Sieper

    Posts: 1.543

    Die snee is altijd bij hem te vinden.

    • + 1
    • 7 jun 2021 - 15:16

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.893
  • Podiums 73
  • Grand Prix 157
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
Bekijk volledige kalender
show sidebar