user icon

Robert Kubica ondergaat succesvolle operatie

  • Gepubliceerd op 15 jun 2011 09:19
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef
Renault-coureur Robert Kubica heeft gisteren een succesvolle operatie aan zijn arm gehad. Dat maakte zijn manager Daniele Morelli bekend. De operatie vond plaats in een ziekenhuis in Genua.

Wanneer Kubica zijn rentree zou kunnen maken blijft voorlopig afwachten. Een paar dagen geleden sprak Morelli over een mogelijke terugkeer tijdens de Grand Prix van Brazilië.

De komende tijd zal de Pool hard moeten werken aan een herstel, en zal hij zodra het mogelijk is, eerst in de simulator van het team stappen. Daarna zal hij beslissen wanneer een terugkeer aan de orde is.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • TJ

    Posts: 619

    Geef die man wat rust! Hij moet gewoon genoeg tijd nemen om te revalideren, anders loopt het echt verkeerd af. Gewoon niet forceren, die laatste race maakt ook niet meer uit. Kan-ie beter nog een half jaartje revalideren.

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 09:58
    • hij zal ook wel niet direct in een f1 wagen stappen;) vast vanaf de kart naar een formule auto en dan pas in een f1 wagen;)

      • + 0
      • 15 jun 2011 - 10:00
    • @ mitchell: Zijn manager is erg gebrandt om Kubica dit seizoen nog te laten racen..., al is het voor één race. Zou er mogelijk iets ongunstig in zijn contract staan indien hij een compleet seizoen is geblesseerd?

      • + 0
      • 15 jun 2011 - 10:14
  • Zet hem in de renault van 2008 en laat hem een race weekend simulatie draaien een week voor de grand prix van Brazilie. Dan weten ze genoeg. Speculatie hebben de fans geen boodschap aan.

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 10:27
  • klaasdw1

    Posts: 173

    Tarara, hoe plaats je je piloot in de schijnwerpers en hou je hem op de markt als een aanlokkelijk marketingobject?
    Door dergelijk nieuws te verkondigen en de nieuwsgierigheid hoog te houden.
    Mijns inziens komt Kubica dit jaar zeker niet terug in de wagen.

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 10:50
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Mooi. Is dit de laatste operatie die hij moest krijgen, of heeft hij er nog 1 of meer te gaan?

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 11:49
    • Kootje

      Posts: 587

      Ik hoop \'t.
      Net als dat ik ook hoop op \'n volledig herstel (zowel lichamelijk als geestelijk) en \'n snelle terugkeer.
      Al denk ik wel dat we hem dit seizoen niet meer hoeven te verwachten.
      Althans..... niet tijdens \'n race.
      Tijdens \'n VT of 2 zou ik nog niet eens zo\'n gek idee vinden.

      • + 0
      • 15 jun 2011 - 13:34
  • ben benieuwd als ie weer gaat racen ooit wat het wordt

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 14:06
  • Amaai!

    Posts: 305

    Amaai! Wanneer ik laatst foto\'s zag op een Poolse blog, van Kubi, bij het verlaten van het ziekenhuis, dat zag er niet fraai uit... Ik ben van nature optimistisch, maar onze vriend zal het komende jaar nog hard moeten werken voor hij terug een stuur in zijn handen krijgt... Niettemin, ik duim voor hem en zijn naasten!

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 17:02
  • Deze foto\'s zijn net geplaatst in de \"gazetta dello sport\",
    ziet er erg kwetsbaar uit nog, hoop echt dat het goed komt met \'m.

    http://www.gazzetta.it/gallery/Motori/06-2011/kubica/camminata-kubica-801597680436.shtml#1

    • + 0
    • 15 jun 2011 - 17:53
    • JeePee

      Posts: 395

      Bevestigd is dat deze foto\'s al enkele weken oud zijn :) En de geruchten doen de ronde dat Kubica alweer een personen auto bestuurd heeft!

      • + 0
      • 15 jun 2011 - 21:43
    • @JeePee,

      volgens het artikel zijn ze enkele dagen oud, en gemaakt in het Formula di medicine te Viareggio, een medisch centre waar veel coureurs behandeld worden, en specifieke \"race revalidatie\" plaatsvind, volgens dottore Riccardo Ceccarelli, beginnen ze in augustus met oefeningen in de racesimulator.

      Ben benieuwd waar jij die \"bevestiging\" vandaan hebt?

      • + 0
      • 15 jun 2011 - 22:04
    • KubicaFan

      Posts: 7

      @mr.Monza
      Deze foto\'s zijn enkele weken oud. Gisteren heeft Morelli dit angegeven tijdens de conferentie in Polen.

      • + 0
      • 16 jun 2011 - 08:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar