Weerupdate Montreal: hevige regen verwacht voor zondag
- Gepubliceerd op 08 jun 2011 22:50
-
34
- Door: Robin Smeets
Op vrijdag is het waarschijnlijk droog in Montreal, maar voor zaterdag staat er al 40% kans op neerslag genoteerd. Zondags is de kans zelfs 65% op hevige regen. De temperatuur zal dan niet boven de 16 graden Celsius komen.
Mocht de race geklassificeerd worden als 'regenrace', mag het DRS niet worden gebruikt tijdens de race.
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 4
2 x drs en \'n hevig potje regen! Ik ga de avond snacks alvast binnenhalen!
Smul Smul.
Posts: 155
Tijdens een regenrace mag er geen DRS worden gebruikt. Staat ook in het artikel:)
Posts: 631
De DRS wordt bij regen uitgeschakeld door de wedstrijdleiding. Hoe zit het trouwens als het halverwege de race weer droog word? Wordt de DRS dan weer ingeschakeld, of wordt het met regen volledig uitgeschakeld?
Posts: 380
dan wordt waarschijnlijk wanneer het droog genoeg is het DRS ingeschakeld door de wedstrijdleiding
Posts: 962
Dat is een tijd geleden! Laat maar komen die race!!!
Posts: 1.308
Dan was Hamilton al de favoriet voor Canada, in de regen is hij helemaal niet te stoppen.
Posts: 10.089
dit is denk ik beter nieuws voor Vettel
Posts: 1.308
Denk het niet. Kijk naar races als Spa \'10 en Silverstone \'08, Hamilton is één van de beste regenrijders van het veld. Daarnaast heeft de McLaren meer mechanische grip, wat in de regen nog véél belangrijker is dan downforce.
Posts: 10.089
kijk naar China 2009 en monza 2008.. zo kunnen we nog wel even door blijven gaan..
Redbull is sowieso al niet de favoriet voor de overwinning, dat is Mclaren, dus voor Redbull zou het alleen maar goed nieuws zijn
Posts: 1.308
Die races won Vettel met een seconde of 10 voorsprong, terwijl Hamilton bij de GP van Silverstone van \'08 het veld gewoon een lesje regenrijden gaf. Dat het een voordeel is voor RBR omdat ze niet de favoriet zijn zie ik niet zo. Natuurlijk kan regen voor onvoorspelbare races zorgen en dito strategieën. Maar het versterkt ook het zwakke punt van de RBR auto, mechanische grip.
Posts: 2.418
@Raikkonen-FAN: Waarom is McLaren favoriet voor de overwinning (en belangrijker: Red Bull juist niet)? De verwachting is dat de McLaren hier goed zal zijn ja, maar het hoeft echt niet zo te zijn dat ze nu gelijk ruim voor Red Bull staan.
Overigens is met regen het voordeel voor iedereen vrij helemaal weg, hoewel er dan nog steeds wel een verschil blijft tussen een Ferrari en een HRT natuurlijk. :P
Posts: 584
We zullen zondag zien :). Ik hoop op een SPANNENDE regenrace.
Posts: 10.089
Mechanische grip een zwakte punt van Redbull??? sja als jij je zo moed in wilt praten mag dat
waarom Mclaren Favoriet en niet Redbull? die Mclaren is al 2 races sneller in de race, op Montreal doet Mclaren het altijd erg goed (zoals vorig jaar bijv.).. dus mag ik er wel vanuit gaan dat Hamilton of Button weer een keer wint
Posts: 2.418
McLaren heeft in de basis een compleet nieuwe auto. Om dus te zeggen dat ze \'vorig jaar hier goed waren\' heeft eigenlijk niet zo veel nut. Prestaties uit het verleden zijn nog geen garantie voor de toekomst. :)
Posts: 2.418
Trouwens, of McLaren de afgelopen 2 races de snellere was, daar twijfel ik ook aan. In Monaco waren Hamilton en Vettel in de kwalificatie aardig gelijk (In Q1 en Q2 in ieder geval), maar in de race kwam Button voor Vettel omdat de pitstop van Vettel niet goed ging. Later reed hij op een compleet andere strategie waarbij hij voorzichtiger moest zijn met zijn banden dan Button, want Vettel reed er veel langer op door. Lastig te zeggen dus denk ik. :)
Posts: 25
hamilton, vettel, alonso, rosberg, button.....het zijn allemaal goede regenrijders...
Posts: 6.927
Schumacher
Posts: 1.745
Rosberg en Button?
Posts: 1.653
Massa in Spa (vierde) en Korea (derde) vorig seizoen ook op geen fout te betrappen.
Posts: 10.089
massa goede regenrijder?? Fuji 2007, Silverstone 2008
Posts: 1.748
Brazilie 2008 ;) half nat droog.
Posts: 1.653
Raikkonen-FAN(4399) Vandaag om 09:32
Spa en Korea van vorig seizoen zijn wel de laatste referenties van Massa in de regen.
Hij was in 2008 niet de enige die moeilijkheden ondervond om de Ferrari op de baan te houden in de regen..
Posts: 18.535
Nee inderdaad, ik snap ook niet waarom men telkens teruggrijpt naar Silverstone 2008. Massa is geen grootmeester in de regen, maar in die race is Raikkonen met diezelfde auto ook een keer of 3 in de rondte gegaan.
Posts: 2.418
Klopt, in 2008 ging het niet echt lekker met Ferrari in de regen. Massa was wel een stuk of 6x gespind in Silverstone, maar Raikkonen ging er zelf ook een aantal keer af.
Posts: 1.136
Yammie!, eindelijk weer eens een leuke onvoorspelbare wedstrijd waarbij de beste komt bovendrijven. Ik tip hamilton of alonso voor de overwinning! ;-)
Posts: 39
Ik hoop het!
Posts: 5.397
Voor McLaren zou het beter zijn als het droog blijft. Favouriet zijn ze toch al en een regenrace maakt de kans op een overwinning naar mijn idee kleiner vanwege de onvoorspelbaarheid. Daarnaast hebben de teams heel geen ervaring met die regenbanden, je weet dus niet hoe de verschillende auto\'s reageren op diverse banden. Als McLaren liefhebber mag het van mij droog blijven en mag de regen nog een paar races uitblijven. Maar als liefhebber van de sport zie ik een regenrace wel zitten. Laat die buien maar komen en maak er wat spannends van. In ieder geval wordt dat achterlijke DRS-systeem uitgeschakeld. Want 2 zones wordt in Canada gewoon voorbijrijden..
Posts: 774
Ach, hoe vaak wordt er wel geen regen voorspeld in de aanloop naar een GP. De kans op regen is volgens het artikel op het moment 65% dus het is verre van zeker. Mijn voorgevoel is dat het wel zal meevallen allemaal...
Posts: 19.803
Elder las ik iets compleet anders, maar niettemin.. ik zou het te gek vinden want ik ben dol op regenraces!
Overigens denk ik dan nog steeds dat Hamilton de favoriet is voor deze GP. De McLaren is vaak goed in de regen, Hamilton is vaak goed in de regen en het blijft 1 van zijn favoriete GP\'s.
Ook Alonso dicht ik goede kansen toe maar vergeet ook niet dat Vettel in de regen tot nu altijd superieur is geweest.
Posts: 7.320
kans op hevige regen is 65%, is dan de kans op normale regen nog hoger, laten we zeggen 85% of interpreteer ik het dan verkeerd?
anyway, na monaco ben ik dit seizoen eindelijk een beetje wakker geworden, dus als er meteen een chaotische hectische regenrace komt, dan maakt dat weer een hoop goed. ik wil onvoorspelbaarheid, onverwachte bizarre wendingen safetycarperiodes, gewoon spanning en sensatie! we hebben al een horror kubicaatje gehad daar en een leuke pitstopkopstaartbotsing, om over die groene muur daar vlak naast de baan nog maar te zwijgen! Montreal hangt het altijd in de lucht. 1 van mn favo races! Lewis haalde hier toch ook zijn 1e overwinning? Wat was het, 2007? Enige jammere v e regenrace is dat we dan niet kunne zien hoe een race met 2 DRS zones uitpakt.
dus mijn ideale scenario is een droge start [met DRS dus] en dat het na 15 a 20 rondes [ofzo] begint te regenen. geen achterlijke rodevlag wolkbreuk maar gewoon een lekkere bui dat het veld goed door elkaar gehusseld wordt.
Dat soort races laten de punt van mijn stoel altijd flink slijten!
Posts: 18.535
Ach, in de moderne F1 moet er maar eentje zeggen dat er ergens aquaplanning is en de SC komt al naar buiten. Jammer, maar zo is het wel. De echte moessonraces van vroeger zijn helaas niet meer. Dat waren nochtans de allermooiste.
Posts: 10.071
Alonso, Hamilton, Vettel, Schumacher, ik dicht ze allemaal veel kans toe in de regen.
Rain, the great equalizer, laten we het hopen.
Posts: 1.748
Geweldig als dat zou uitkomen
Posts: 333
Ik ben vooral benieuwd naar de Pirellibandjes in de regen...