user icon

Formule 1-teams gerangschikt op gemiddelde leeftijd van hun coureurs

  • Gepubliceerd op 06 maa 2021 15:17
  • comments 15
  • Door: Bo Brautigam

Kimi Raikkonen zal in oktober 42 jaar worden, en is ook (ruim) de oudste coureur van het huidige veld. Ook Fernando Alonso zal dit jaar de 40 aantikken. Dit zorgt ervoor dat de gemiddelde leeftijd van de coureurs van Alfa Romeo en Alpine aan de hoge kant ligt vergeleken met andere teams. 

Aan de andere kant heeft Ferrari ervoor gekozen om dit jaar met hun jongste line-up ooit te rijden. Charles Leclerc en Carlos Sainz zorgen er samen voor dat de gemiddelde leeftijd voor het team uit Maranello "slechts" 25,5 jaar is. 

Het meest extreme geval dit seizoen is Haas. Zij kozen ervoor om dit seizoen met twee rookies te gaan rijden; Mick Schumacher en Nikita Mazepin zorgen samen voor een gemiddelde leeftijd van 22 jaar.

In onderstaand overzicht is te zien hoe het zit met de gemiddelde leeftijd van elk Formule 1-team.

r/formula1 - 2021 F1 teams ranked by the age of their drivers

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • krumm

    Posts: 26

    Naar dit artikel heb ik écht enorm uitgekeken.

    • + 6
    • 6 maa 2021 - 15:46
    • Yeeaahh Alfa Romeo staat op 1............

      • + 0
      • 6 maa 2021 - 16:11
    • Ik ook, al 45 jaar om precies te zijn.

      • + 1
      • 6 maa 2021 - 17:08
    • Snork

      Posts: 10.326

      Ik zit ook nog even te puzzelen op eventuele conclusies die ik hier uit kan trekken.

      • + 1
      • 6 maa 2021 - 18:09
    • Het is misschien nog wat vroeg om over gemiddelde leeftijd te praten, het seizoen is nog niet eens begonnen

      • + 0
      • 6 maa 2021 - 21:12
  • In 2015 begon Toro Rosso aan de eerste race met coureurs met een gemiddelde leeftijd van net 19 jaar, volgens mij is dat het record.

    • + 2
    • 6 maa 2021 - 19:29
  • Arie54

    Posts: 3.617

    Heeft iemand zo'n overzichtje v.w.b. verbruik toiletpapier? Kolere zeg, wat een onzinbericht!

    • + 3
    • 6 maa 2021 - 20:48
    • De exacte cijfers heb ik niet voorhanden. Maar aangezien Max overal schijt aan heeft, en maar zelden tot nooit zijn keutel intrekt, heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat hij weleens fier aan kop kan staan in het "gebruikte velletjes" klassement Arie.

      • + 3
      • 6 maa 2021 - 21:24
  • Volgens mij komen de testdagen net een week te laat

    • + 1
    • 6 maa 2021 - 22:53
  • Is een werknemer van het CBS hier ook gaan schrijven? Wat een nietszeggende cijfers.

    • + 0
    • 6 maa 2021 - 23:01
  • Azuli

    Posts: 162

    Nog 21 dagen voor de eerste race van het seizoen....

    • + 0
    • 7 maa 2021 - 11:23
  • De gemiddelde F1 piloot in 2021 is dan 27,95 jaar. Dat is op 18,25 dagen na een gemiddelde van 28 jaar. Ik wordt in 2021 22 jaar ouder dan de gemiddelde F1 piloot. En dat is precies de gemiddelde leeftijd van de Haaspiloten, de laatste in het rijtje. Ik denk nog na over de conclusies van mijn interessante berekeningen.

    • + 1
    • 7 maa 2021 - 14:15
    • Ik word... alsjeblieft...

      • + 0
      • 7 maa 2021 - 16:26
    • Eenvoudig, dat betekent dat Haas dan 44 punten zal scoren, gemiddeld. Maar das logisch natuurlijk.

      • + 0
      • 7 maa 2021 - 21:34
  • snailer

    Posts: 4.394

    Ik hou van statistieken. Hoewel deze niet bepaald interessant is vind ik het leeftijdspectrum van de individuele rijder wel apart. Heel veel jong. Heel veel oud. Niet veel er tussen.

    • + 0
    • 7 maa 2021 - 19:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar