user icon

Juridisch medewerker Williams op 33-jarige leeftijd overleden

  • Gepubliceerd op 24 feb 2021 16:57
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams verkeert in diepe rouw. Matt King, medewerker op de juridische afdeling van de Britse renstal, is namelijk overleden. King was sinds 2016 werkzaam voor Williams. Hij werd slechts 33 jaar oud en hij laat een vrouw en twee jonge dochtertjes achter.

Het verhaal van King is bijzonder. Hij gold als rugbytalent, maar op zijn zeventiende liep hij een ernstige blessure aan zijn ruggenwervel op waardoor hij vanaf zijn nek verlamd raakte. De Brit liet zich daar niet door kisten en zamelde met diverse acties tienduizenden ponden in voor goede doel, wat hem ook de eretitel OBE opleverde.

King zamelde onder meer geld in voor SIA, wat staat voor Spinal Injuries Association. Via die organisatie kwam hij in 2016 als stagiair bij Williams terecht en binnen enkele maanden dwong hij een vaste aanstelling af.  In Grove werkte hij met veel plezier op de juridische afdeling tot hij in oktober vorig jaar opgenomen moest worden in het ziekenhuis.

Onze gedachten gaan uit naar de familie, nabestaanden en vrienden van Matt King.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 12.410

    Triest, veel te jong en een drama voor zijn gezin. Maar wat een doorzetter is hij geweest, diep respect.

    • + 1
    • 24 feb 2021 - 18:06
  • Triest maar ik snap niet helemaal wat een overlijdensbericht van een onbekend iemand doet op een F1 nieuwssite.
    Als het nu een oud-coureur of F1 prominent was geweest ja dan snap ik het.

    • + 2
    • 24 feb 2021 - 18:12
    • Eigenlijk alle namen die hier langs komen zijn van mensen die jij en ik persoonlijk niet kennen. Deze man was overduidelijk tamelijk bijzonder, en al helemaal voor Williams. Ik heb er geen moeite mee dat dit soort team-zaken gemeld wordt. En er is natuurlijk niemand die zegt dat je erop moet reageren.

      • + 4
      • 25 feb 2021 - 04:08
    • Sieper

      Posts: 1.395

      Ik ook niet. Mijn zus heeft een tijd in de st Maartens kliniek gewerkt in Nijmegen, daar kom je om te herstellen van de operatie en nog zo veel mogelijk te revalideren na bv een dwarslaesie voor je weer naar huis mag/kan. Bij een hoge dwarslaesie zijn de vooruitzichten op de middellange termijn niet goed. Het is heel zwaar voor je lichaam om niet gebruikt te worden.

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 21:30
  • Mark King was toch die zanger en bassist van Level 42?

    • + 1
    • 24 feb 2021 - 18:40
    • Het gaat hier om Matt King.
      Het is inmiddels aangepast in het artikel (er stond inderdaad eerst Mark).

      Eddy.

      • + 1
      • 24 feb 2021 - 18:49
    • Oké Eddy,wilde niet oneerbiedig overkomen en er zullen in Groot Brittannië heus nog wel vaker namen met Mark King voorkomen,maar moest daar gelijk aan denken.

      Pierluigi. :)

      • + 1
      • 24 feb 2021 - 18:54
    • Level 42 is toch die band waarbij je steeds denkt "Leuk, maar ik mis een echte bassist"?

      • + 2
      • 25 feb 2021 - 04:02
    • @Coventry Climax

      Dat klopt. Maar die band heeft wel een redelijk uniek geluid. Ik vind het wel lekker klinken. Maar ja, ik heb ook cd's liggen van INXS, Duran Duran, Tears For Fears, New Kids On The Block en jazeker!! The Best of Rick Astley. Dus ik weet niet of mijn mening over Level 42 dan nog wel telt. :-D

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 08:48
    • @Dennis uit Dongen: Ja, mijn muzieksmaak zit in een 'ietsje' andere hoek. Maar je opmerking dat Level 42 een uniek geluid heeft is absoluut valide. En het leuke van muziek is, is dat iedereen er z'n eigen mening (ligt dan heel dicht bij het woord 'smaak') over mag hebben. Dus ik heb goed nieuws voor je: Je mening telt! ;-)
      (Ik klink heel coulant, toch? Moet wel toegeven dat ik het wat moeilijker krijg als het om Denny Marsipulami, Dame zonder Naam, "Waarom fluister ik je naam nog" (naam zanger verdrongen), e.d. gaat...)

      • + 1
      • 25 feb 2021 - 11:54
  • Ben ik de enige die dit een beetje gek bericht vind op een F1 site? Hoe triest ook, we kennen hem helemaal niet.

    • + 4
    • 24 feb 2021 - 18:58
    • JeroenF1

      Posts: 476

      Williams zal een persbericht op hebben gesteld wat dan logischerwijs door (F1) media wordt opgepakt. Dat jij hem niet kent, zegt niets over andere overigens.

      • + 3
      • 24 feb 2021 - 21:55
    • Patrace

      Posts: 2.713

      Ik heb er geen moeite mee dat dergelijke berichten worden geplaatst. Gelukkig overlijden er niet aan de lopende band teamleden van F1 teams, dus is het vrij uitzonderlijk en daarom geen issue.

      Maar ik zou niet graag zien dat we straks lezen: "De koffiejuffrouw van Haas heeft haar arm gekneusd bij een val van de trap."
      Dat lijkt me toch wat minder relevant.

      • + 1
      • 25 feb 2021 - 08:34
    • FredericS

      Posts: 186

      @Patrace,

      Tenzij die door hun Russische rijder van de trap is geduwd, omdat de koffie te warm was.

      • + 1
      • 25 feb 2021 - 12:33
  • Altijd verschrikkelijk om te lezen. Wat een doorzetter: de Zanardi van de juridische dienst, zeg maar.

    • + 1
    • 24 feb 2021 - 19:00
  • Diep triest dit. Veel te jong. Een drama voor zijn gezin. Wat een pechvogel en wat een doorzetter.

    Heeft er iemand enig idee waaraan hij nou precies is overleden? Is het een gevolg geweest van de blessure aan zijn ruggenwervel? Of ligt de oorzaak uiteindelijk ergens anders?

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 08:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar