user icon
user icon

Perez grijnst na P5: "We zullen zien hoe snel we zijn"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 17:30
  • comments 11
  • Door: Bo Brautigam

Sergio Perez kwalificeerde voor de Grand Prix van Bahrein op de vijfde plek. Hij start daarmee op de derde startrij, pal achter Max Verstappen. Eerder bleek de Mexicaan al gezegd te hebben dat hij zijn auto heeft afgesteld voor de race, en relatief minder snelheid zou hebben tijdens de kwalificatie. Toch is Perez positief.

"Ik was erg blij met mijn ronde", aldus Perez. "Zeker als je je bedenkt dat we doorgingen met maar één setje banden, dus met mijn ronde was ik uiteindelijk erg tevreden." Het team van Racing Point gaf eerder dit weekend al aan dat zij een goede hoeveelheid punten scoren prioritiseren ten op zichten van een goed kwalificatieresultaat, dus het team heeft beide auto's afgesteld op race-snelheid.

"We zullen zien hoe snel we zijn", aldus Perez. Achter zijn mondkapje werd al gauw duidelijk dat hij een grijns niet kon verbergen tegenover Jack Plooij. "We zullen er vanzelf achter komen hoe snel we écht zijn", zo concludeert de Mexicaan.

Kan Sergio Perez in mogelijk zijn derde laatste Formule 1-race ooit een goed resultaat neerzetten door op het podium te belanden?

Foto's Bahrein Grand Prix 2020

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Had Stroll een probleem? Of gooide die er met de pet naar na z'n pole en resultaat in de vorige race? Perez was niet zo'n beetje sneller dan hem..

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 18:15
    • Gossie

      Posts: 20

      Bij Stroll was er een miscommunicatie over de banden.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 19:37
    • Die werd ook het verkeer ingestuurd. Netjes dat hij dat niet over de boordradio wou zeggen maar intern wou houden - sterk!

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 11:04
  • Oei oei oei, die gaan daar bij Racing Point Sergio missen.
    Ik durf hem aan hier; Seb Vettel is NIET beter dan Sergio, wat zeg ik, zelfs aan Lance zal hij 'n hele kluif hebben, die ex Ferrari rijder.

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 18:15
    • Joeppp

      Posts: 3.744

      Die Vettel rijdt vandaag wel Leclerc met 0,016 compleet aan flarden. De kroonprins van Ferrari, de grote uitdager van Max de man van de toekomst komt gewoon te kort op Vettel.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 18:33
  • Pim 1

    Posts: 5

    " in mogelijk zijn derde laatste Formule 1-race ooit "

    ok, dus hij heeft al 2x eerde een 'laatste race ooit'-gereden. cool. lijkt me onmogelijk maar toch.

    wordt hier misschien "zijn mogelijk op twee na laatste GP" bedoeld?

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 19:02
    • Snork

      Posts: 9.557

      Ja, nou, nou. Wat een toestand.

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 19:50
  • Checco is een baas als het gaat om bandenmanagement (en dit circuit lust ze wel rauw), dus die maakt zeker kans om straks weer voor een podiumplekkie te gaan.

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 23:32
    • Als Ver, Bot en Ham gewoon door de eerste bocht komen is daar totaal geen kans op . Die durf ik wel aan.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 10:26
    • De race is lan genoeg dus er kan meer gebeuren dan enkel bocht 1. Een VSC en je hebt een halve vrije pitstop en/of positiewinst. Nog meer met een SC... banden spelen hier een grote rol en dan kan Perez wel een verschil maken. Veel hangt af van het wedstrijdverloop

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 11:09
  • John6

    Posts: 4.923

    Van mij hoeft hij niet weg, alleen denk ik niet dat Red Bull Perez zal nemen, persoonlijk denk ik dat de F1 over en sluiten is voor Perez over 3 GP's.

    • + 0
    • 29 nov 2020 - 08:11

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 518
  • Podiums 6
  • Grand Prix 117
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar