user icon

Perez grijnst na P5: "We zullen zien hoe snel we zijn"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 17:30
  • comments 11
  • Door: Bo Brautigam

Sergio Perez kwalificeerde voor de Grand Prix van Bahrein op de vijfde plek. Hij start daarmee op de derde startrij, pal achter Max Verstappen. Eerder bleek de Mexicaan al gezegd te hebben dat hij zijn auto heeft afgesteld voor de race, en relatief minder snelheid zou hebben tijdens de kwalificatie. Toch is Perez positief.

"Ik was erg blij met mijn ronde", aldus Perez. "Zeker als je je bedenkt dat we doorgingen met maar één setje banden, dus met mijn ronde was ik uiteindelijk erg tevreden." Het team van Racing Point gaf eerder dit weekend al aan dat zij een goede hoeveelheid punten scoren prioritiseren ten op zichten van een goed kwalificatieresultaat, dus het team heeft beide auto's afgesteld op race-snelheid.

"We zullen zien hoe snel we zijn", aldus Perez. Achter zijn mondkapje werd al gauw duidelijk dat hij een grijns niet kon verbergen tegenover Jack Plooij. "We zullen er vanzelf achter komen hoe snel we écht zijn", zo concludeert de Mexicaan.

Kan Sergio Perez in mogelijk zijn derde laatste Formule 1-race ooit een goed resultaat neerzetten door op het podium te belanden?

Foto's Bahrein Grand Prix 2020

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Had Stroll een probleem? Of gooide die er met de pet naar na z'n pole en resultaat in de vorige race? Perez was niet zo'n beetje sneller dan hem..

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 18:15
    • Gossie

      Posts: 34

      Bij Stroll was er een miscommunicatie over de banden.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 19:37
    • Die werd ook het verkeer ingestuurd. Netjes dat hij dat niet over de boordradio wou zeggen maar intern wou houden - sterk!

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 11:04
  • Oei oei oei, die gaan daar bij Racing Point Sergio missen.
    Ik durf hem aan hier; Seb Vettel is NIET beter dan Sergio, wat zeg ik, zelfs aan Lance zal hij 'n hele kluif hebben, die ex Ferrari rijder.

    • + 1
    • 28 nov 2020 - 18:15
    • Joeppp

      Posts: 4.658

      Die Vettel rijdt vandaag wel Leclerc met 0,016 compleet aan flarden. De kroonprins van Ferrari, de grote uitdager van Max de man van de toekomst komt gewoon te kort op Vettel.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 18:33
  • Pim 1

    Posts: 7

    " in mogelijk zijn derde laatste Formule 1-race ooit "

    ok, dus hij heeft al 2x eerde een 'laatste race ooit'-gereden. cool. lijkt me onmogelijk maar toch.

    wordt hier misschien "zijn mogelijk op twee na laatste GP" bedoeld?

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 19:02
    • Snork

      Posts: 12.414

      Ja, nou, nou. Wat een toestand.

      • + 2
      • 28 nov 2020 - 19:50
  • Checco is een baas als het gaat om bandenmanagement (en dit circuit lust ze wel rauw), dus die maakt zeker kans om straks weer voor een podiumplekkie te gaan.

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 23:32
    • Als Ver, Bot en Ham gewoon door de eerste bocht komen is daar totaal geen kans op . Die durf ik wel aan.

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 10:26
    • De race is lan genoeg dus er kan meer gebeuren dan enkel bocht 1. Een VSC en je hebt een halve vrije pitstop en/of positiewinst. Nog meer met een SC... banden spelen hier een grote rol en dan kan Perez wel een verschil maken. Veel hangt af van het wedstrijdverloop

      • + 0
      • 29 nov 2020 - 11:09
  • John6

    Posts: 5.651

    Van mij hoeft hij niet weg, alleen denk ik niet dat Red Bull Perez zal nemen, persoonlijk denk ik dat de F1 over en sluiten is voor Perez over 3 GP's.

    • + 0
    • 29 nov 2020 - 08:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 636
  • Podiums 10
  • Grand Prix 238
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar