user icon
user icon

Zeldzame kans: Helm Max Verstappen uit 2016 onder de veilinghamer

  • Gepubliceerd op 11 nov 2020 21:50
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Formule 1-fans met wat geld achter de hand en het verlangen een helm van Max Verstappen te bemachtigen; Opgelet! Het is vanaf vandaag mogelijk te bieden op één van de helmen die de Red Bull-coureur in 2016 droeg.

Verstappen maakte in 2016 gebruik van een helm die vanzelfsprekend grotendeels in de kleuren van Red Bull Racing gespoten is. Het grote vlak bovenop de helm is rood en heeft tevens de kleuren van de Nederlandse vlag. De verwachte opbrengst van de helm ligt tussen de 15.000 en 25.000 euro.

Het gebeurt niet vaak dat er een helm van Verstappen in de verkoop gaat en dat maakt de helm volgens Catawiki een uniek object voor fans en verzamelaars. De te veilen helm betreft niet een exemplaar dat Verstappen in races gebruikt heeft, maar wel heeft hij de helm ingezet tijdens promotionele activiteiten. De helm is gespoten door Jens Munser van Jens Munser Design (JMD), die ook de helmen van onder andere Sebastian Vettel en Lando Norris spuit.

Helm niet in races gebruikt, wel authentiek

Ondanks dat Verstappen de Arai GP6 dus nooit tijdens races gebruikt heeft, is de helm wel in het bezit van alle officiële stickers. Er is een sticker aanwezig die de authenticiteit namens JMD waarborgt, terwijl aan de binnenkant enkele Arai-stickers zitten. Tevens zijn er stickers aanwezig van de FIA en het SA90-certificaat, dat bewijst dat de helm gebruikt mag worden in professionele autosport.

De verwachte opbrengst van de helm ligt volgens Catawiki dus tussen de 15.000 en 25.000 euro. Gisteren werd de kavel online geplaatst.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Mikeen

    Posts: 110

    Niet te hopen dat de helm stuk gaat onder die hamer.

    • + 2
    • 11 nov 2020 - 22:00
    • sailor

      Posts: 10.268

      Die helm van Max kan wel wat hebben hoor, die is wel vaker hard op de grond gekomen :-)

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 22:25
    • @Mikeen; wat dat betreft kun je stellen dat een pet veiliger is als een helm...😁 Gooi beiden maar eens van 10 hoog naar beneden...

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 08:04
  • Als er geen racezweet in die helm zit doe ik geen bod.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:25
  • Numnum

    Posts: 2.264

    Kun je nagaan wat een helm potentieel opbrengt als ie in een race is gebruikt.
    Gekkenwerk

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:52
  • Jammer genoeg past deze mij niet.
    Er beataan geen vierkante helmen met linksdraaiend schroefdraad.
    Daarom rij ik ook snorfiets.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:56
  • Wat een geld voor een tweedehandsje...

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 23:48
    • Yep. Voor de speculant die de waarde ziet stijgen mocht Verstappen ooit de records van Hamilton kraken....?

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 08:05
  • John6

    Posts: 4.913

    Misschien is het wel een van de wagen gevallen versie, je weet het niet, als je niet weet wat je met je geld moet doen is dit gewoon een koopje uiteraard.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 23:57
  • 25 ruggen voor een donuthelm zonder ook maar een training mee te hebben gemaakt. Jos moet daar wel een leuk handeltje in zien. Toch lekker bijverdienen zo.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 07:16
  • Ik neem aan dat er toch ook wel een oranje brilletje bij zit voor die prijs...

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 08:56
    • je kunt er een oranje vizier in zetten, helm op en onder het Max dekbed kruipen

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 10:11
  • jd2000

    Posts: 4.397

    Heel veel woorden om uit te leggen dat het een neppert is.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 09:41
  • mario

    Posts: 7.193

    Wat moet je nou met een helm van Max die nooit in een race gebruikt is????
    Als het nou de helm was waar hij z'n eerste race (in Spanje) mee won, dan zou ik zeggen dat daar wel een mooi bedrag voor betaald kan worden, maar dit dingetje totaal niet.....

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 11:08
    • en als sleutelhanger is ie ook te groot, dan loop je met een bobbel in de broek van heb ik jou daar

      • + 3
      • 12 nov 2020 - 11:33
    • mario

      Posts: 7.193

      En dan moet ik weer tegen de desbetreffende vriendin gaan uitleggen dat het de helm is van Max i.p.v. m'n eigen helm 😂

      • + 3
      • 12 nov 2020 - 11:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar