user icon

Zeldzame kans: Helm Max Verstappen uit 2016 onder de veilinghamer

  • Gepubliceerd op 11 nov 2020 21:50
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Formule 1-fans met wat geld achter de hand en het verlangen een helm van Max Verstappen te bemachtigen; Opgelet! Het is vanaf vandaag mogelijk te bieden op één van de helmen die de Red Bull-coureur in 2016 droeg.

Verstappen maakte in 2016 gebruik van een helm die vanzelfsprekend grotendeels in de kleuren van Red Bull Racing gespoten is. Het grote vlak bovenop de helm is rood en heeft tevens de kleuren van de Nederlandse vlag. De verwachte opbrengst van de helm ligt tussen de 15.000 en 25.000 euro.

Het gebeurt niet vaak dat er een helm van Verstappen in de verkoop gaat en dat maakt de helm volgens Catawiki een uniek object voor fans en verzamelaars. De te veilen helm betreft niet een exemplaar dat Verstappen in races gebruikt heeft, maar wel heeft hij de helm ingezet tijdens promotionele activiteiten. De helm is gespoten door Jens Munser van Jens Munser Design (JMD), die ook de helmen van onder andere Sebastian Vettel en Lando Norris spuit.

Helm niet in races gebruikt, wel authentiek

Ondanks dat Verstappen de Arai GP6 dus nooit tijdens races gebruikt heeft, is de helm wel in het bezit van alle officiële stickers. Er is een sticker aanwezig die de authenticiteit namens JMD waarborgt, terwijl aan de binnenkant enkele Arai-stickers zitten. Tevens zijn er stickers aanwezig van de FIA en het SA90-certificaat, dat bewijst dat de helm gebruikt mag worden in professionele autosport.

De verwachte opbrengst van de helm ligt volgens Catawiki dus tussen de 15.000 en 25.000 euro. Gisteren werd de kavel online geplaatst.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Mikeen

    Posts: 116

    Niet te hopen dat de helm stuk gaat onder die hamer.

    • + 2
    • 11 nov 2020 - 22:00
    • sailor

      Posts: 10.753

      Die helm van Max kan wel wat hebben hoor, die is wel vaker hard op de grond gekomen :-)

      • + 0
      • 11 nov 2020 - 22:25
    • @Mikeen; wat dat betreft kun je stellen dat een pet veiliger is als een helm...😁 Gooi beiden maar eens van 10 hoog naar beneden...

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 08:04
  • Als er geen racezweet in die helm zit doe ik geen bod.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:25
  • Numnum

    Posts: 3.269

    Kun je nagaan wat een helm potentieel opbrengt als ie in een race is gebruikt.
    Gekkenwerk

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:52
  • Jammer genoeg past deze mij niet.
    Er beataan geen vierkante helmen met linksdraaiend schroefdraad.
    Daarom rij ik ook snorfiets.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 22:56
  • Wat een geld voor een tweedehandsje...

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 23:48
    • Yep. Voor de speculant die de waarde ziet stijgen mocht Verstappen ooit de records van Hamilton kraken....?

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 08:05
  • John6

    Posts: 5.729

    Misschien is het wel een van de wagen gevallen versie, je weet het niet, als je niet weet wat je met je geld moet doen is dit gewoon een koopje uiteraard.

    • + 0
    • 11 nov 2020 - 23:57
  • 25 ruggen voor een donuthelm zonder ook maar een training mee te hebben gemaakt. Jos moet daar wel een leuk handeltje in zien. Toch lekker bijverdienen zo.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 07:16
  • Ik neem aan dat er toch ook wel een oranje brilletje bij zit voor die prijs...

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 08:56
    • je kunt er een oranje vizier in zetten, helm op en onder het Max dekbed kruipen

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 10:11
  • jd2000

    Posts: 5.110

    Heel veel woorden om uit te leggen dat het een neppert is.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 09:41
  • mario

    Posts: 8.867

    Wat moet je nou met een helm van Max die nooit in een race gebruikt is????
    Als het nou de helm was waar hij z'n eerste race (in Spanje) mee won, dan zou ik zeggen dat daar wel een mooi bedrag voor betaald kan worden, maar dit dingetje totaal niet.....

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 11:08
    • en als sleutelhanger is ie ook te groot, dan loop je met een bobbel in de broek van heb ik jou daar

      • + 3
      • 12 nov 2020 - 11:33
    • mario

      Posts: 8.867

      En dan moet ik weer tegen de desbetreffende vriendin gaan uitleggen dat het de helm is van Max i.p.v. m'n eigen helm 😂

      • + 3
      • 12 nov 2020 - 11:47

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.425
  • Podiums 88
  • Grand Prix 246
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar