user icon

FIA besluit definitief om DRS niet toe te staan in tunnel in Monaco

  • Gepubliceerd op 24 mei 2011 08:22
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft de knoop doorgehakt over het Drag Reduction System voor de Grand Prix van Monaco. Autosport onthult dat de ban op de beweegbare achtervleugel voor het gebied rondom de tunnel officieel is.

Vanaf het 1.350 meter-punt tot aan het 2.020 – de tunnel – is het gebruik van DRS komend weekend helemaal niet toegestaan. Tijdens de vrije trainingen en de kwalificatie is de beweegbare achtervleugel verder vrij te gebruiken. In de race komt de DRS-zone op het rechte stuk van start en finish.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.476

    Ik neem aan dat de coureurs gehoord zijn en de veiligheid in acht is genomen, dus dan kunnen deze mensen beter beslissen dan wie dan ook. Het is dan waarschijnlijk ook de juiste beslissing.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 08:24
  • Als men het gebruikt op het rechte stuk, mogen ze de DRS-lijn wel behoorlijk vroeg neerleggen.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 08:53
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Mooi dat het op het stuk van S/F ligt in de race, dat leek me ook het beste punt. Wie weet is er wat mogelijk, maar ik denk dat inhalen dan nog moeilijk blijft. Misschien raken een paar auto\'s elkaar nog wel in bocht 1. :P

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 08:56
  • Wat een onzin wéér mannen als Barri en Trulli de echte klachers van de F1 tasten door hun geleidelijke invloed de F1 aan. Trulli en Barri juist de 2 coureurs die nooit iets inhalen stonden weken van te voren al te roepen dit is \"gevaarlijk\". Ja dat is het ook echter het \"gevaar\" hoort bij de F1 , de beste coureurs komen dan te boven drijven , mannen als Schumacher , Montoya , Villineuve waren nooit bang voor het gevaar!. Jammer zéér Jammer

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 08:57
    • Hey die Charlie,

      U bent ook vroeg op. Ik ben het helemaal met u eens, barrichello en Trullie zijn oude wijfen. Van mij mag de helft van het veld in monaco crashen, het liefst met salto\'s en 360ties. (geen gewonden naruurlijk) Een beetje spectakel kan de F1 wel weer gebruiken. Saaie voorgedefineerde optocht races.

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 09:03
    • Ha die Jack, Ik heb vernomen dat u \"mega jacht\" naast die van Maliya staat. Is het goed dat ik in de loop van de middag mijn net gekochte (klein) \"jachtje\" genaamd de \"San Charlo\" naast u schip kan stellen. Ik nodig u daarnaast uit voor een diner met uw vrouw voor vanavond in bij zijn van Frank Williams , Sam Michael en Patrick Head. Het wordt daarnaast een drukke week voor de wedstrijdleiding zoals beloofd is de \"Safetycar Window\" altijd open voor u tijdens de race. PS: ik heb vernomen dat mijn vrouw veilig in Brazilie is aangekomen , bedankt daar voor! U heeft daarnaast een uitnodiging om de wedstrijdleiding te ondersteunen.

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 09:40
    • Laat mij raden. Jullie hebben bij elkaar in de klas gezeten?

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 11:57
    • Beste Charlie,

      Klopt, mijn jacht licht naast die van Maliya. Die man heeft trouwens ook een kast van een schip.
      Het is geen enkel probleem om aan mijn jacht af te meren. Ik heb zelfs ruimte voor in mijn overdekte haven in het achtersteven, in geval er regen komt.

      Ik kom graag bij u dineren, vindt u het goed als ik Schumacher ook meeneem? Hij is bij mij op bezoek om mij het een en ander over karten bij te leren op mijn indoor kartbaan in het vooronder. Als u wilt kunt ook deelnemen aan een paar heats (ter compensatie van uw aanbod om mij in de safetycar te laten racen). Neem Bernd Meylander ook maar mee.

      Gegroet

      Jackie

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 12:00
  • Gelukkig is er wel DRS tijdens de GP van monaco. Ik had er niet aan moeten denken om dat deze race te moeten missen. Het voegt zoveel toe aan de races, de actie, de prachtige manouvres. Het zelfde geld voor KERS.
    Ik denk dat DRS en KERS DE uitvindingen van de eeuw zijn, sterker nog aller tijden.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 09:01
  • Alex V

    Posts: 175

    Dan wordt het weer een treintje met wat overtakes op start/finish en in de pitstraat. En misschien als je geluk hebt in bocht 1 door de banden. Jammer, maar ik begrijp het wel.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 11:01
    • rijden ze straks naast elkaar op start finish, komt er een pino de pitstraat uit rijden, SPEKTAKEL !

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 11:22
    • Alex V

      Posts: 175

      Ja daar kan het inderdaad nog wel eens erg krap worden :)

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 12:45
    • Ligt de Pitexit van Monaco niet gewoon door bocht 1 heen? Volgensmij kunnen ze pas drie dik naast elkaar zitten als ze omhoog gaan, en ik denk niet dat het lekker door bocht 1 gaan is met iemand naast je.

      Pitexit is in dit geval voordeel.

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 14:24
    • Drake Ziggo: ff off topic: ik zou nog best met je door willen discussieren want ik vind het een interesante discussie en je bent een goede duscussie partner zo lijkt het.
      stevenkoster1970 apenstaartje live punt nl
      burti\'s crash was verschrikkelijk maar de televisie was mooi. ik was ook helemaal vd wap en vreesde voor zn leven. ik maak duidelijk onderscheid tussen reality en televisie. de ramp in enschede was verschrikkelijk maar de beelden zijn historisch. mooie tv in de zin van historische waarde. de ramp en de doden blijft verschrikkelijk. webber leefde en had niks, dan was de crash toch super?? als ie dood was gegaan dan was de crash verschrikkelijk, maar dan kan t toch nog goede televisie zijn? dat doet toch niks af aan t drama van zijn overlijden? hmm, moeilijke materie om uit te leggen. je blijft me een barbaar vinden terwijl ik dat toch echt echt niet ben.

      • + 0
      • 25 mei 2011 - 11:01
  • Giovanny

    Posts: 106

    Ik denk dat dit weekend de super zachte banden voor de inhaalacties zullen zorgen en niet zo zeer DRS. Monaco blijft een circuit die een auto met een hoge downforce instelling vereist. Als de Pirelli\'\'s ook daadwerkelijk zo snel versluiten zal het verschil tussen de verse en versleten banden heel groot worden wat tot inhaalacties leiden. Als er geen verrassingen zijn zal de RB7 hier met kop en schouders er bovenuit komen. Tenzij de andere teams de auto\'s dusdanig hebben verbeterd. De vraag is welk team het best om zal kunnen gaan met de supersoft.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 13:19
    • Dus eigenlijk zou drs omgkeerd moeten werken op dit circuit. De vleugel bijft continu open en op een maar punten waar je downforce nodig hebt kun je de vleugel sluiten en heb je meer tractie.

      • + 0
      • 24 mei 2011 - 13:37
  • marvin

    Posts: 271

    Ik kan wachten tot de race, ik vind alle gadgets op dit moment wel ok DRS & KERS +1 voor mij.

    • + 0
    • 24 mei 2011 - 22:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar