Button baalt van slechte start, maar is tevreden met derde plaats
- Gepubliceerd op 22 mei 2011 17:29
-
26
- Door: Kees Schooneman
Button is tevreden met de derde plaats, maar zegt te balen van de slechte start: De eerste ronde was een ramp. Ik verloor al voor de eerste bocht drie of vier plaatsen. Een paar bochten later gingen ze erg weid, waardoor ik nog wat plaatsen moest inleveren. Toen duurde het ook nog wel even voordat ik wat autos had ingehaald. Toen we eenmaal onze eigen snelheid konden rijden ging het erg goed. Het is dan ook mooi om dan nog als derde te finishen.
Deze inhaalrace laat zien dat we flinke stappen voorwaarts maken en dat de race snelheid wel goed zit. Het team heeft goed werk afgeleverd. Ook de strategie was erg goed. Ik ben tevreden met dit resultaat, maar ik had graag willen weten wat er mogelijk was geweest als ik bij de start niet zoveel plaatsen had verloren, aldus Button.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.680 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Het was voor beide heren een zeer slechte start, en een super start van Alonso. Hij heeft zich weer bewezen dat het niet aan hem ligt.
Posts: 1.434
Nee, daarom had hij een ronde achterstand ten opzichte van de koplopers. Mooi resultaat zeg.
Posts: 432
En MSC dan?
Zeg dan?
En hij dan?
Posts: 1.434
Het ging hier over Webber, Vettel en Alonso en dan hoef ik de rest van het veld er niet bij te halen.
Posts: 603
Wat wil je horen over MSC, dat hij een keer voor Rosberg gefinished is?
Voor de rest is het toch niet om over naar huis te schrijven, of vind je het goed gaan?
Posts: 432
Maurits, serieus jongen, bemoei je je er niet mee als je niet weet waar het over gaat.
Deze man zeikt Alonso bijna altijd af, en zolang hij een coureur afzeikt zal ik commentaar op hem blijven geven.
Hij zeikt coureurs af maar zijn favo-coureur in dit geval MSC is een 7 voudig kampioen maar finished af en toe met geluk voor zijn teamgenoot, ik maak zijn favo-coureur ook niet belachelijk dus vind ik ook niet dat hij een ander coureur belachelijk mag maken, voor de hoeveelste keer is dit nou
TOON RESPECT VOOR DE COUREURS, maakt niet uit welke.
Dus als je mij nu wel begrijpt Maurits, dan begrijp je dat ik bedoel : Maak Alonso niet belachelijk want jouw favo-coureur is NOG slechter bezig!
Posts: 432
@Michael
Het gaat hierover Formule1, en MSC behoort daarbij, hij is 7-voudig kampioen maar hij doet nu niks bijzonders, of vind je van wel?
Zo ja? Dan moet je vooral Alonso niet proberen belachelijk te maken.
Posts: 1.434
Ik weet niet waar jij je druk over maak. Er wordt gezegd dat Alonso een vliegende start had en zeg alleen dat het eind resultaat slecht was. Ik begrijp wel dat je je aangesproken voelt maar dat is jouw probleem moet je een ande fan nemen.
Posts: 3.007
Als Webber niet opgehouden was door Alonso denk ik niet dat Button op de podium was gekomen...
Posts: 336
Als Vettel een nóg betere start had gehad was Alonso nooit aan de leiding gekomen...
Wat is jóúw punt?
Posts: 3.091
Dat denk ik ook niet. Maar dat doet niks af aan het feit dat Button fantastisch heeft gereden.
Posts: 1.434
Vettel is de schuldige omdat hij Webber hinderde bij de start zodat Alonso de kop voor een paar ronden kreeg.
Posts: 18.535
Het was eerder Webber die reageerde op elke move die Vettel maakte, waardoor Alonso er voorbij kon.
Posts: 3.007
@Smock, mijn punt is dat de strategie niet de juiste was. Doordat Weeber opgehouden werd is het de juiste gebleken, omdat Button anders ook vast zou zitten erachter. Tot de tweede pitstop zat de top 4 binnen 5s en was Button nergens te bekennen.
@Michael, is grappig om te lezen dat het aan Vettel lag dat ze er niet als eerste uit de eerste bocht kwamen. Volgens mij is de voorligger vrij om te doen wat hij wilt bij de start, de rest moet anticiperen.
Posts: 442
@tifoso. Je kan het ook omdraaien. Als Webber, Alonso gewoon had ingehaald dan was Webber inderdaad op het podium gekomen.
Posts: 4.499
@ Tifosi: Als je als 5de start, en de vier voor je hebben geen noemenswaardige problemen, en je eindigt verder naar voren, dan is je strategie toch goed geweest?
Posts: 3.007
Of je hebt een auto met een goede race-pace?
En Alonso hoorde al niet op de 4e plek te staan en als helemaal niet op de eerste plek na de eerste bocht, gaf hij zelf toe. Des te knapper is zijn prestatie.
Dat Webber vast zat achter Alonso zou ik wel een noemenswaardig probleem noemen. Toen Alonso naar binnen ging reed Webber in eens paarse tijden en rondetijden die 1-1,8 s sneller waren. Hij zat er 20 ronden achter, als we ervan uitgaan dat hij gemiddeld 1s per ronde inleverde dan was hij uiteindelijk 12s voor Button geëindigd.
Maar goed, als hebben we niet veel aan. Maar het is wel duidelijk meer geluk dan wijsheid geweest dat Button 3e is geworden.
Posts: 603
@ Hessel
Als er niet irritant 23 rijders in de weg zitten, wint nummer 24.
Posts: 3
Button haalde Webber en Alonso makkelijk in, dus Webber lukte het gewoon niet en Button had een veel betere tactiek
Posts: 312
Webber laat wederom zien dat hij het net niet heeft om een topcoureur te zijn. Aanvankelijk wist hij Alonso in te halen, maar wordt weer zo makkelijk door hem ingehaald. Een coureur van het kaliber Raikkonen, Kubica, Hamilton, Alonso of Vettel had hem al lang naast geprikt en vervolgens bij diegene weggereden!
Posts: 1.434
Hoe verklaar je dan dat Hamilton maar achter Vettel bleef hangen!
Posts: 1.481
Hamilton had een auto die hooguit 2-3 tienden sneller was. (op dat moment) Button was 2 volle secondes sneller. Webber had ook wel een aardig wat snellere auto, maar was niet zoveel sneller als Button.
Posts: 349
Bij het inhalen van Alonso En Webber reed Button met de zachte banden, en de andere twee heren op hard.
Maargoed aan de andere kant reed hij op hard in zijn laatste stint ook wel ietsjes weg bij Webber, dus de pace van de McLaren was gewoon erg goed deze race.
Posts: 3.007
@Thomos,
aanvankelijk reed hij niet weg bij Webber. Webber had de gaat eerst teruggebracht van >6s naar <3 s. Waarschijnlijk zag hij in dat hij Button toch niet zou kunnen inhalen met de minieme verschillen en is hij gaan consolideren. Maar kan ook zijn dat zijn banden helemaal op waren natuurlijk, maar die kans is klein gezien hij maar een ronde eerder als Vettel stopte. En Vettel reed op dat moment snellere tijden dan Button en Webber.
Posts: 11.414
\"Button haalde Webber en Alonso makkelijk in\"
Toen Button op zachte banden reed en Webber en Alonso niet ...
Dat is dus precies het verschil tussen de banden. Als ze op dezelfde compound rijden (met min of meer dezelfde slijtage) dan was het nog steeds vrijwel onmogelijk om in te halen.
Of heb je gemist hoe Button niet aan Massa, Rosberg en Schumacher voorbij kwam?
Posts: 11.414
Button verloor iets van 25 seconden in zijn eerste stint. Daarna kon hij vrij door rijden en verliest hij nog eens 10 seconden op Vettel. Daarmee is hij in de overige 52 rondjes dus gemiddeld maar 2 tienden langzamer dan Vettel.
ps \"weid gaan\"?