McLaren-coureurs, Webber en Alguersuari ontlopen straf
- Gepubliceerd op 22 mei 2011 17:04
-
49
- Door: Kees Schooneman
Wel kregen de coureurs in kwestie allemaal een reprimande.
Zometeen meer.
Trending nieuws
-
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button

Reacties (49)
Login om te reagerenPosts: 2.418
Heeft tot geen zin om een straf uit te delen, dan verandert er niks. :p
Posts: 350
nee klopt, want alonso op 5 lag op 1 ronde achterstand. Dus dan zal het alleen alguersuari treffen maarja die heb toch geen punten.
Posts: 5.792
Als het alleen Mark Webber en Jamie Alguersuari warn geweest hadden ze wel straf gekregen.Nu NU hamilton en Button erbij zitten worden er natuurlijk geen straffen uitgedeeld.Wanneer krijgen die mclaren rijders dan wel eens straf dan moet echt heel veel zijn gebeurt de race verzieken door een leugen of zo ,dan pas krijgt B.v. Hamilton straf.Zelfs bij het inhalen van de Safety car kwam hij er nog bijna onder uit ,Die straf die hij toen kreeg was ook weer een lachertje.De laatse jaren mag Mclaren als liefste team van de klas alles en kunnen zelfs de regels veranderen wanneer ze niet snel genoeg zijn (voorvleugel).
Posts: 1.175
Wedden dat JB en LH geen straf krijgen, maar Jaime en Webber wel!
Posts: 10.412
wel gelezen?
Posts: 619
\"Het is voor de McLaren-coureurs, Mark Webber en Jaime Alguersuari slechts bij een reprimande gebleven. De vier rijders hadden tijdens de Spaanse Grand Prix de gele vlaggen genegeerd, maar de wedstrijdleiding onder leiding van Mark Blundell besloot ze hiervoor geen straf op te leggen.\"
Heb ik even van een andere site gehaald. Maar komt dit wel even in je notitieblokje dat McLaren niet is voorgetrokken?
Posts: 2.714
AlYnsa, vreet jezelf maar lekker op!
Posts: 930
om hoeveel Wedden AlYnsa?
Posts: 35
Dit is pas een domme reactie !!
Posts: 893
Kunnen de heren van Mclaren , Algenslager , Webber en vele anderen achterblijvers zich een keer \"netjes\" gedragen. Ik snap niet waarom coureurs zo dom kunnen zijn (of de teamleiding) om waarschijnlijke \"kostbaren punten\" te verspelen. Neem een voorbeeld aan Schumacher die racet te minste Fair
Posts: 603
Das dan ook voor het eerst hè !!
Posts: 577
Dag Charlie,
Wat een waardeloze zondag was het weer. Ik ben blij dat ik niet bij de race aanwezig was maar lekker in mijn jacuzzi op mijn vlaggenschip heb vertoefd en zo nu en dan een blik op mijn 1200 inch amo-color-led heb kunnen werpen.
Wat een optocht race was het dit keer zeg, KERS en DRS doen elkaar teniet. De pitstops zijn te veelvuldig aanwezig waardoor je een en al mini races krijgt en niemand in zijn ritme komt of een goede aanval kan plegen omdat de coureur dan toch weer naar binnen moet.
Over mijn TV gesproken. Deze is eergisteren met een container uit Taiwan via China aangekomen op mijn distributieplaats in het vooronder van mijn schip. In de container zat een verstekeling. Ze maakt het goed en heb haar tijdelijk onderdak op mijn schip aangeboden, maar ik wordt knettergek van dat mens. Wanneer komt u uw vrouw hier ophalen!!
Gegroet
Comodore Jack
Posts: 1.434
Is die verstekeling soms Rosbergmeid?
Posts: 893
Ha die Commodore Jack,
Als eerst mijn verontschuldigingen dat ik niet in Monaco kon blijven, ik moest namelijk voor Bernie een topoverleg bijwonen met Collin Kolles en de Hrt delegatie die speciaal uit Spanje is gekomen om in Barcelona met mij te onderhandelen. Ik ben opdit moment samen met Bernd en John Button (de vader van JensonO) in \"Perpingan\" (zuid frankrijk) de Safetycar rijdt weer fantastisch!. Door de Spaanse protesten kon ik jammergenoeg niet bij uw reddingsboot komen Ik heb begrepen dat ik mijn vrouw vorig jaar in Singapore was vergeten (hoe ze in China komt is een raadsel). Ik hoop dat u niet teveel stress krijgt op uw oude dag hierdoor, ik zal daarom als excuus dokter Shaka Rally (de oud dokter van Toyota) naar u toesturen. Zoals belooft is de Safetycar voor uw \"open\" in Monaco. PS: Is het mogelijk dat uw mijn vrouw kan vertellen dat ze naar Brazilie moet gaan voor de volgende GP Mvg, Charlie Whiting
Posts: 577
Dag Charlie,
Ik adviseer u toch om te gaan schijden van uw vrouw. Aangezien u haar meer als een jaar kwijt bent (ik was van mening dat u haar in China had verloren tijdens de afgelopen grand prix in shanghai) en u haar pas in brazilie weer wilt tegenkomen.
Mvg,
JS
Posts: 10.412
kerel wat ben jij gestoord...:P
Posts: 26
D\'Ambrosio kreeg in Turkije wel 5 plaatsen straf voor dezelfde overtreding.
Posts: 174
twee maten en twee gewichten...ongelooflijk.
Blijkbaar hebben ze de ballen niet om de top van de coureurs te bestraffen.
Het zou natuurlijk jammer zijn voor al die mannen maar eerlijkheid is blijkbaar al een tijdje uit de F1 verdwenen.
Posts: 577
@TJ,
Ik wil niemand beledigen of tegen het been schoppen maar volgens mij is zijn vriendin nep want vrouwen zien er van nature niet zo mooi uit.
Daarnaast kan Hamelton zijn geaardheid zo proberen te verbergen.
Posts: 2.714
Even offtopic: RTL7 heeft bekend gemaakt dat zij volgende week in HD gaan uitzenden.
Posts: 10.412
das mooi maar heb geen hd tv.:P
Posts: 2.418
Vanaf de GP in Monaco? Hmm, daar heb ik dus niks aan zonder HD tv neem ik aan. Of zie ik wel wat verschil? En komt dat gewoon op RTL7, of is dat weer op een aparte zender, zoals films die beschikbaar zijn in HD? :P
Posts: 2.788
Dan kan je de reclame in hd zien. Lijkt me wel mooi. Dan kijk ik liever gewoon digitaal naar de bbc.
Posts: 2.788
Dan kan je de reclame in hd zien. Lijkt me wel mooi. Dan kijk ik liever gewoon digitaal naar de bbc.
Posts: 2.418
BBC kan ik vanaf 1 juni ontvangen in dit KPN-pakket. :P
Posts: 7.177
mensen formula 1 wordt bij BBC al in HD uitgezonden...
Posts: 265
@ Jermaine:
Alleen maar op BBC HD, en die zender zit niet in elk pakket.
Posts: 77
@Supa, bron?
Posts: 2.714
Olav Mol zei het aan het einde van RTLGP.
Posts: 2.714
Mark Webber en Jaime Alguersuari hebben ook een reprimande van de FIA gekregen.
Posts: 1.315
Dit begrijp ik toch echt niet. Dit is gewoon unfair tegenover andere coureurs. D\'ambrosio kreeg in Turkije voor exact hetzelfde (niet liften onder geel) 5 plaaten straf. Wat is er nu anders? Het betreft top coureurs? En een bepaalde coureur heeft ondertussen al 5 reprimandes in 1,5 seizoen op zn naam staan. Hoeveel mag hij er nog verzamelen voordat men straffen gaat uitdelen?
Posts: 711
ja ik snap het ook niet, hamilton zette de snelste tijd van de race terwijl er een gele vlag was. Ik dacht zoiezo al dat het onderzocht zou worden maar snap eigenlijk niet waarom er geen straffen zijn uitgedeeld.
Posts: 1.175
Dat mag je hier niet zeggen. Anders wordt je hier tot de grond afgebrand. En je krijgt een brief van de anti-discriminatie bureau.Want je hebt het wel over een homosexuele donkere medemens ;-))
Posts: 619
@AlYnsa
Jezus, wat kan jij zeiken zeg! Nou heb je eindelijk je zin dat iedereen gelijk behandelt is, en dat niet alleen McLaren er gemakkelijk vanaf komt (voor hoeveel wilde je nou wedden?). Je gaat gewoon opzoek naar zeikpuntjes, zoals ik al eerder zei. En jij beweert dat je geen anti Hamilton bent? Waar is het voor nodig om ten eerste zijn huidskleur erbij te betrekken, en waar slaat het op om hem een homo te noemen? Heb je z\'n vriendin wel eens gezien?
Jij snapt het leven niet, dat is me duidelijk..
Posts: 174
Ze moeten het systeem van bestraffen herbekijken
of beter bijhouden, zodat tijdens de ene GP gelijkaardige situaties bestraft worden en bij andere GP\'s niet.
Posts: 312
@AlYnsa
Waar slaat dit nou weer op!? Het is toch niet de schuld van Hamilton dat hij al een paar keren een waarschuwing van de stewards gekregen heeft!? Ben je soms gefrustreerd voor het feit dat Alonso op een ronde gezet is. Ik vraag mij serieus af wanneer de redactie eindelijk gaat ingrijpen. Dit soort uitlatingen verwacht je van een hersenspoelde voetbalsupporter en niet van een F1 fan.
Posts: 1.175
@Maestroscan en TJ: ik ben vergeten een smiley erbij te zetten.
Dit sloeg op een andere medereageerder, die zulke dingen er altijd bij haalt.
Zelf ben ik niet zo discriminerend.
Posts: 617
Webber en Alguersuari mogen bijde blij zijn dat er McLarenpiloten bij zijn, anders was het wel een straf geworden. ;)))).
Posts: 11.414
Misschien eerst even afwachten wat de verklaring is?
Als je die namelijk hoort/leest dan is het vrij logisch dat er geen straf is uitgedeeld.
Posts: 4.499
@ DRF: Hamilton (die bepaalde coureur ;) ) heeft als optelsom van enkele reprimandes wel een straf gekregen in Maleisië. Dus het is niet zo dat hij nooit gestraft word.
@ AlYnsa: Niet zo discriminerend? Een beetje discriminerend dus wel... Op een schaal van 0-10...hoe erg dan ?!? De \'grap\' op zich is misselijk genoeg om je te bannen van een forum! Wees blij dat je er nog mag blijven.
Posts: 414
\"En een bepaalde coureur heeft ondertussen al 5 reprimandes in 1,5 seizoen op zn naam staan. Hoeveel mag hij er nog verzamelen voordat men straffen gaat uitdelen?\"
Ja als je reprimandes krijgt waar een ander nog niet eens een waarschuwing krijgt loopt dat aantal (5?) aardig op.
Posts: 3.091
Tja, een straf had ook weinig uitgemaakt. Maar wel een kwalijke zaak natuurlijk. Webber of all people moet toch weten dat dit niet kan.
Posts: 174
wat is de straf dan?
In Turkije zetten ze D\'Ambrosio 5 plaatsen achteruit...
En vandaag kan dat zomaar?
Ik snap het even niet.
Posts: 3.091
Normaal is de straf 20 seconden bovenop de eindtijd of een drive through penalty tijdens de race.
Misschien dat ze d\'Ambrosio 5 plaatsen terug hebben gezet omdat hij nieuw is in F1. Rookies worden altijd zwaarder gestraft. Waarschijnlijk zodat hij gelijk z\'n les leert.
Niet dat ik het er mee eens ben maar dat zou een reden kunnen zijn.
Verder ga ik er vanuit dat, de volgende keer dat Hamilton, Button, Webber en Alguersuari weer niet van hun gas af gaan onder geel, ze wel een straf krijgen.
Posts: 18.535
Een straf had inderdaad niet veel uitgemaakt, maar het zou wel een kwestie van principe moeten zijn. Ervaren rijders zou men net harder moeten aanpakken daarrond, die moeten dit weten, terwijl rookies makkelijker een foutje zullen maken. Maar goed, in hoeverre gaat dat op, als je weet dat iedere racer al van zijn kartjaren met die vlaggen te maken heeft.
Posts: 2.714
Waarom wordt er pas achteraf een onderzoek ingesteld?
DE FIA zou eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben, om alle gegevens van elke team direct te kunnen downloaden en daardoor sneller te kunnen reageren.
Posts: 11.414
Ze willen gewoon ook even praten met de coureurs. Er kan gewoon een goeie verklaring zijn voor die groene tijden.
In dit geval was die goeie verklaring er ook gewoon. De vlaggen gingen net aan op een plek waar ze sowieso al van het gas af gingen. Dat zie je dan dus niet terug in de sectortijden.
Dat hadden ze wellicht ook meteen zelf wel kunnen bedenken overigens. Dat ze dan alleen naar de sectortijden kijken is wel wat suf.
Posts: 1.653
Die verklaringen van Hamilton kennen we zo onderhand wel. I don\'t really remember too much about it
Posts: 962
Sowieso moeten ze dat niet meer willen idd. De FIA die altijd alle regels ná de wedstrijd toepast waardoor je hele delen voor niets hebt gekeken. Dat is schadelijk voor de sport!