user icon
user icon

Esteban Ocon: "Renault goed in de regen dus laat maar komen"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2020 14:26
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 maakt zich op voor een nieuw Grand Prix-weekend. Dit keer rijden de coureurs en teams in Duitsland op de Nurburgring, waar sinds 2013 niet meer met F1-wagens is gereden. Bijna alle huidige coureurs hebben eerder nog nooit met F1-wagens op de Nurburgring gereden.

Zo ook Esteban Ocon, die wel met een F3-wagen geracet heeft. Hij kijkt uit naar komend weekend en is vooral benieuwd hoe Renault kan presteren tijdens de Eifel Grand Prix aangezien er regen wordt verwacht. De RS20 heeft dit jaar meerdere keren bewezen goed te kunnen rijden in de regen.

De Fransman zegt dat hij graag een regenachtig weekend ziet in Duitsland: "We weten waartoe we in staat zijn en goed presteren in de regen. De wagen heeft zich sterk getoond tijdens de wintertests in Barcelona toen het regende. In Oostenrijk kwalificeerde in me in de regen als vijfde, dus laat die regen maar komen. We zullen in goede vorm zijn en dat ook kunnen laten zien als het regent!"

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Bulldog

    Posts: 95

    Renault wel, nu jij nog ..........: geintje

    • + 4
    • 8 okt 2020 - 14:40
    • Vade

      Posts: 516

      Haha, toen ik de titel las had ik hetzelfde in mijn hoofd xD

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 15:15
  • Regen is een risky claim om te zeggen 'we zijn daar goed' .. zelfs voor Hamilton of Verstappen.
    Grote kans bestaat dat je jezelf gaat overschatten en/of je omgeving blind gaat geloven.
    Dat gezegd : Laat die Ocon eerst maar eens bewijzen dat 'ie zijn teamgenoot kan verslaan (een goede maar niet uitblinkende regenrijder), voordat 'ie dit soort dingen gaat zeggen.
    De wagen doet er weinig toe als het regent, en timing is volgens mij niet echt Renault's sterke punt.

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 14:41
    • Maximo

      Posts: 6.393

      Soms is een wagen echt goed in de regen, maar er komt inderdaad meer bij kijken.

      Het gaat ook flink waaien en dat speelt ook mee. (is geloof ik niet zo best voor de RB16)

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 15:08
  • Waarschijk alleen morgen regen. Zaterdag en zondag ziet het er droger uit. Dus als het morgen regent verwacht dan maar niet veel.

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 14:42
    • Snork

      Posts: 9.151

      Klopt. Maar zondag wel errug fris daar, hoogstens 7 graden. Wollen onderbroek en snowboots aan voor de coureurs. En een sjaal en extra oorwarmers.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 14:56
    • Snork

      Posts: 9.151

      Heeft Pirelli ook nog een setje winterbanden voor de Eifel?

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 14:57
    • Maximo

      Posts: 6.393

      @Royalere

      Ik tennis graag en veel, maar iedere keer als ik afgelopen week een potje tennis plan, of competitie speel dan is er juist wel of juist geen regen terwijl het andersom werd voorspelt. :)

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 15:10
    • Dat wordt krabben zondag....❄️

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 15:11
    • walteij

      Posts: 1.374

      @Snork
      Red Bull heeft nog wel ergens wat banden met spikes liggen, misschien kunnen ze die nog inzetten voor als het gaat sneeuwen.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 15:13
    • Aan oewe zak Pierluigi?

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 17:13
    • @Ouw

      Iedere ochtend en neem ook altijd ff de bilnaad mee.
      Heerlijk altijd,was het maar weer morgenochtend....

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 19:45
  • Je moet toch wat zeggen Ocon.....
    Ik weet niet wat het is, maar je hebt mij dit jaar niet overtuigd. Mss ben je niet eens beter dan Hulk.

    • + 1
    • 8 okt 2020 - 16:48
  • Estaban's carrière in één zin: van de regen in de drup...

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 17:06
  • hoogie35

    Posts: 662

    Tja, de wagen kan wel goed zijn, maar de coureur moet dat ook zijn in de regen.
    Doet me denken aan Alain Prost, Le Professeur, die natuurlijk een van de besten was in zijn tijd, maar in de regen.... drama. Vloog in de opwarmronde het gras in. :-)

    • + 0
    • 8 okt 2020 - 18:24
    • Prost stond toch ook wel in 13 regenraces op het podium, het is nu niet dat ie zo slecht was in de regen.

      • + 0
      • 8 okt 2020 - 20:40

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 176
  • Podiums 0
  • Grand Prix 64
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar