Michael Schumacher: "De derde startrij is realistisch doel"

Volgens Michael Schumacher is een plaats bij de eerste zes op de grid in Barcelona een realistisch doel. De Duitser eindigde tweemaal als zevende tijdens de trainingen vandaag. Schumacher denkt niet dat de updates van Mercedes hen voor teams als Ferrari en McLaren gaan brengen.

"We hebben een redelijk goede vrijdag achter de rug. We hebben laten zien dat onze updates werken en hebben de stijgende lijn te pakken. Echter, de andere teams hebben zichzelf ook verbeterd en zonder dat ik de data heb bekeken denk ik dat de derde startrij een realistisch doel is voor ons. We zullen morgen ons programma verder afwerken", aldus Schumacher.

Nico Rosberg reed in de tweede training de zesde tijd en verklaarde na afloop: "Het was een solide dag. We hebben ons vooral geconcentreerd op runs met veel brandstof, waardoor we niet helemaal vooraan te vinden waren. We hebben er weer iets bijgeleerd en dat is het belangrijkste."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • ik zeg 8 is mogelijk naast nico.

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 17:33
    • @ Alonso fan: Sowieso staan de RedBulls en McLarens voor hem, plus Alonso en Rosberg, dus hij moet vechten met Massa, Petrov, Heidfeld, Kobayashi en Perez voor de vierde rij... Kortom, Schumacher mag blij zijn als hij Q3 haalt!

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 17:51
  • mario

    Posts: 15.285

    \"Schumacher denkt niet dat de updates van Mercedes hen voor teams als Ferrari en McLaren gaan brengen.\"
    Ook niet voor Red Bull, dus 3de startrij is niet realistisch ;)

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 18:30
  • Jelle

    Posts: 37

    Voor Rosberg is de derde startrij zeker mogelijk. Schumacher mag blij zijn als ie Q3 haalt.

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 18:30
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ja, maar is het niet zo dat Rosberg bijna altijd 2 of 3 plekken kwijt raakt tijdens de race?

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 19:43
    • @ Michael: We hebben het hier over startposities... Kom jij weer huilen!

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 20:09
  • 3e startrij kan, maar is realistisch gezien weggelegd voor Alonso & Rosberg. Qua snelheid lijken RBR en McLaren namelijk duidelijk de eerste 4 plekken te bezetten. Alonso rijdt voor eigen publiek en is sowieso altijd wel goed (weet het maximum uit zijn auto te persen). Dus ik denk Alonso 5 en Rosberg 6. Als Schumacher het een beetje voor elkaar heeft zou hij 7e of 8e kunnen worden.
    Maar.... dan geen foutjes voor Schumacher want Sauber lijkt ook sterk en Lotus Renault kan zo nu en dan ook wat moois laten zien!

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 18:32
    • vergeet niet dat het spanje is en alonso dat net een beetje meer geeft.

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 18:34
    • Ik snap dat je dat zegt als Alonso fan zijnde, echter is de Ferrari gewoon niet goed genoeg om momenteel RBR + McLaren aan te vallen in de kwalificatie.
      Rijden voor thuispubliek is leuk, maar de auto blijft in de kwalificatie de meest belangrijke factor.

      Alonso zal in de race mooie dingen kunnen laten zien middels een goede start, sterke race-pace + strategie, en net dat beetje extra.
      Podium is haalbaar, een overwinning helaas niet.

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 19:15
  • bertje

    Posts: 249

    Plek 8 en verder achterop lijkt me meer realistisch. Zijn kwalificaties zijn nu niet echt om op de banken te gaan staan. Maar hoop doet voor MS fans leven natuurlijk. Het is ze gegund. Maar die foto met dat vingertje mag wel eens vernieuwd worden vind ik. Want dat straalt geen zelfvertrouwen uit. Meer van komt het wel goed allemaal. En het komt niet goed. We spreken mekaar aan het einde van dit seizoen.

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 19:52
    • Zien we een keer een ander vingertje dan die van Vettel, is het weer niet goed :p

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 20:10
    • BRM

      Posts: 602

      Daarom stel ik voor om een verbod in te stellen voor coureurs om hun vinger op te steken. Coureurs mogen zich alleen maar buiten vertonen met een gebalde vuist ;)

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 20:18
    • zie dit vingertje idd liever dan die andere.:P

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 20:19
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      @ BRM,

      Of wapperende handjes.

      • + 0
      • 20 mei 2011 - 22:53
  • bertje

    Posts: 249

    Hij zegt het zelf al in een ander topic. Er moet iets veranderen.

    • + 0
    • 20 mei 2011 - 20:31
  • dlevolger

    Posts: 2

    Hihi, stel dat MS in Q3 kan komen en zichzelf kwalificeert als derde dan kijk ik in ieder geval mijn ogen uit in de eerste drie of vier ronden van de race... Stel dat ie het weer voor elkaar krijgt om binnen vier ronden de pitstraat in te moeten rijden voor een kapotte voorvleugel. De spirit zit er wel in bij hem maar dan moet je ook wat behoudend(er)gaan rijden. I wish him luck and good results.

    • + 0
    • 21 mei 2011 - 01:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik hoop dat het geluk nu eens zijn kant op valt.Dan kan je ook zien of schumi een beetje terug is.Hij start meestal als een van de beste gezien de laatste races.

    • + 0
    • 21 mei 2011 - 09:30
  • msg

    Posts: 686

    Al zou hij zich als derde kwalificeren ,dan nog zal hij in de race terug vallen ! de mercedes kan gewoon de racepace niet aan .Maar hopen mogen we.

    • + 0
    • 21 mei 2011 - 10:52
  • bertje

    Posts: 249

    Tja, wat ik al voorspelde. En het zal niet anders worden. Jammer voor de fans. Maar ik lig er niet wakker van. MS is out of side. En Massa begint er al aardig op te lijken.

    • + 0
    • 21 mei 2011 - 19:01
    • Hij heeft niet eens een tijd gezet in Q3.. Hij was sneller dan Rosberg in q1 en een tiende trager in Q2..

      • + 0
      • 22 mei 2011 - 01:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (40)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar