user icon

Max Verstappen in de problemen na spins op de vrijdag

  • Gepubliceerd op 25 sep 2020 18:40
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen mocht zich vandaag bewijzen tijdens de eerste en tweede vrije training in aanloop naar de Grand Prix van Rusland. De Nederlander had een moeizaam begin en heeft vanaf dat punt ook problemen met de balans. 

De 22-jarige Nederlander probeerde verschillende settings, maar het lukte hem niet om de juiste te vinden. Hij kon in zowel de eerste als tweede vrije training geen grip vinden en dat is niet fijn voor morgen. Tijdens de derde vrije training worden vaak de laatste dingen aangepast voor de kwalificatie en race, maar daar kan de Red Bull Racing coureur niet aan beginnen. Hij moet namelijk nog een set-up vinden die hem ligt. Ondanks de goede tijden, is de Nederlander nog lang niet waar hij wil staan in Rusland.

 

K

Video Max Verstappen problemen met grip

K

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Die Honda heeft gewoon veels te veel vermogen..
    Daar heb je een wit voetje voor nodig..

    • + 1
    • 25 sep 2020 - 19:11
    • AUDI_F1

      Posts: 1.742

      In 2 artikelen hiervoor staat dat ze met de downforce aan het testen zijn geweest. Vrijdag is testdag.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 21:58
    • Ik dus

      Posts: 950

      @audi, ik las dit stuk nu net pas, na f1 cafe.... en het verhaal van Max komt dus inderdaad niet overeen met de indruk die je krijgt van wat hierboven staat.
      Max zei dat er inderdaad veel geprobeerd is vandaag met diverse afstellingen (minder downforce voor de rechte stukken).
      De uitslagen/tijden , waar ik persoonlijk sowieso al nooit een waarde aan hang tijdens een VT, blijken dus volgens Max een beetje een vertekent beeld te geven ;)

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 23:49
    • Het is zaak iig rij 2 te kwalificeren.
      Daar heeft Max toch wel de kwali voor...

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 04:42
  • Oh lord won't you buy me a M........

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 19:12
  • . Tijdens de derde vrije training worden vaak de laatste dingen aangepast voor de kwalificatie en race, maar daar kan de Red Bull Racing coureur niet aan beginnen. Hij moet namelijk nog een set-up vinden die hem ligt.

    Als de lichten doven en hij blijft heel dan komt het altijd wel goed. No worry. die wordt gewoon 3e(gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap) mits hij heel blijft.

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 19:20
    • mario

      Posts: 7.393

      Mitsen en alsen...... Zo ken ik er ook nog wel een paar......
      Mits Max heel blijft en als hij de eerste bocht goed doorkomt en wanneer de pitstops goed gaan en als dan de Mercedessen uitvallen, dan wordt ie misschien wel 1ste....
      Jeuh!!!!

      • + 3
      • 25 sep 2020 - 20:25
    • Snork

      Posts: 10.508

      Max vertelde aan Olav Mol dat ze in FP2 veel aan het uitproberen waren. Vooral met lage downforce settings, waarbij de auto kritisch wordt.
      Hij was redelijk zeker dat hij P2 had gereden, maar werd opgehouden.
      Hij leek zich in ieder geval niet zo druk te maken. Dus laten we maar uitgaan van P3 in de race.

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 08:45
  • louc_

    Posts: 2.277

    Onbekwaam 😁

    • + 2
    • 25 sep 2020 - 19:29
  • Toch bizar dat de RB gewoon 1,6 seconde langzamer is als vorig jaar in de VT.
    De RB16 zou juist een doorontwikkeling moeten zijn van de RB15,maar daar hadden ze dit seizoen nog beter mee kunnen rijden....

    • + 4
    • 25 sep 2020 - 21:35
    • Mette

      Posts: 530

      Max heeft genoeg van MB die underdog wil zijn. Express gewoon langzaam rijden zodat Toto en Lewis niks te zeggen hebben.
      Gewoon pure PR stunt dit. Die RB draait rondjes rond de MB, vandaar ook die spins, Max was rondjes aan het oefenen

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 22:35
  • torrohonda

    Posts: 89

    Hoe erg het er ook uit ziet nu max gaat winnen dit weekend ik voel het al een tijdje dat het in Rusland gaat gebeuren

    • + 2