user icon

Wat zijn de opties van Sergio Perez?

  • Gepubliceerd op 13 sep 2020 11:06
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez kondigde vorige week in de avond aan dat hij na dit seizoen het team van Racing Point zal verlaten. De Mexicaan is verteld dat Sebastian Vettel zijn zitje in zal nemen en kon 'makkelijk' van hem af doordat Perez een ontsnappingsclausule in zijn contract had.

Haas F1

De toekomst van Perez is nog niet bekend en hij kijkt nu om zich heen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat hij lang zal moeten toekijken vanaf de zijlijn. Enkele jaren geleden was er al contact met Haas en teambaas Steiner was er als de kippen bij om te zeggen dat Perez op zijn shortlist staat voor 2021.

Het team van Haas heeft nog niet bekend gemaakt wie er volgend jaar de wagens besturen, maar de kans dat Romain Grosjean een keer moet vertrekken wordt steeds groter. Ook de plek van Kevin Magnussen is nog niet 100 procent zeker, maar hij voerde vorig weekend in Monza wel wat gesprekken.

Sergio Perez brengt bovendien veel sponsorgeld mee, iets waar het bij Haas aan schort. Een extra sponsorinkomen kan het Amerikaanse team daarom goed gebruiken.

Red Bull Racing

Een andere optie is mogelijk Red Bull. Het Oostenrijkse team zit met haar talenten in de maag. Max Verstappen presteert zoals ieder jaar naar behoren, en datzelfde kan inmiddels gezegd worden van Pierre Gasly. Alexander Albon presteert echter sinds zijn promotie naar het topteam ondermaats en datzelfde heeft Helmut Marko openlijk gezegd over Daniil Kvyat.

Max Verstappen heeft geen druk van een teamgenoot maar zegt ook dat het dit jaar niet relevant is omdat er niet voor de titel wordt gestreden. Toch zei de Nederlander dit weekend dat hij niet denkt dat Vettel beter zal presteren dan Perez heeft gedaan bij Racing Point.

Horner belt Perez over toekomst

Interessant gegeven is dat Red Bull-teambaas Christian Horner volgens het Spaanse Movistar afgelopen week heeft gebeld met Sergio Perez en gevraagd heeft naar zijn toekomstplannen. Wat er uit dat gesprek is gekomen is niet bekend, maar duidelijk is dat Horner niet voor niets belt.

Hiermee lijk de teambaas, samen met Helmut Marko, een back-up plan te willen hebben als Alex Albon de komende races opnieuw niet presteert. Dan zou het wel eens het laatste jaar bij Red Bull kunnen zijn voor Albon, waarna Sergio Perez vanuit het niets een topstoeltje krijgt naast Max Verstappen voor 2021.

Alfa Romeo

Een kleine kans is Alfa Romeo. Ook daar zijn de coureurs nog niet officieel bekend gemaakt en het voormalige team van Sauber is bekend met Perez aangezien hij hiermee in 2011 in de Formule 1 debuteerde.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Als het aan mij lag, rijdt Perez volgend jaar naast Max in de Red Bull. Dan kunnen ze Gasly en Albon volgend jaar prima met elkaar vergelijken. Met Perez hebben ze veel ervaring in huis die alleen maar helpt om in 2022 een goede auto te bouwen. Max heeft ook iemand nodig die hem een beetje pushed. Perez is denk ik gelijkwaardig aan Riccardo, dus die zal Red Bull van waardevolle feedback kunnen voorzien.

    • + 1
    • 13 sep 2020 - 11:32
    • Sorry ik zie in Perez geen groter talent dan In Gasly of Albon. Perez naar Red Bull zal me ook verbazen!

      Ik zie Perez wel bij Haas het komend seizoen samen met een Ferrari-talent. Perez brengt ervaring, consistentie en budget en met een Ferrari talent krijgt men vast wel een (flinke) korting op de Ferrari spullen

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 11:51
    • snailer

      Posts: 5.616

      Ik vind dat nogal een spot-on analyse, F1Fan1993! De ervaring er bij betrekken had ik nog niet aan gedacht.
      In de Perez periode hebben ze RP (of hoe ze ook allemaal heetten) solide resultaten geboekt. En dat met een zeer marginaal budget. De input van Perez moet in ieder geval goed zijn geweest.
      Nogmaals. Nooit aan gedacht. Overigens is je redenatie natuurlijk ook van toepassing voor Haas.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 11:55
    • Perez was van hetzelfde niveau als Ocon. Diezelfde Ocon met nu wat meer ervaring moet het vooralsnog behoorlijk afleggen tegen Ricciardo.
      Andere vergelijking, Perez en Hulkenberg waren vrij gelijkwaardig. Maar ook Hulkenberg bleek niet zo snel als Ricciardo.

      Dus nee, Perez is een goede middenmoter. Maar ik zie hem makkelijk 2 tiende te kort komen ten opzichte van Ricciardo en dan zit hij al 4 tienden achter Verstappen. Daar schiet je dus ook vrijwel niks mee op.

      De teamgenoten van Verstappen worden eigenlijk ook onderschat. Zowel Albon als Gasly hebben in de opstapklassen goede races laten zien en ook bij Toro Rosso presteerden ze prima. Dat zie je nu ook weer bij Gasly. Dit zijn eigenlijk ook gewoon goede middenmoters en met wat meer ervaring waarschijnlijk beter dan Perez.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 14:25
  • ringo

    Posts: 3.402

    allemaal geruchten molen... Redbull wilt Albon niet droppen want dan heb je oook problemen met je achterban. dan zou betekenen dat Gasly de slachtoffer word als je perez neemt.... Kvyat zal vertrekken maar als superlicenties van deze jaar word aan gemorred en tsunoda krijgt voldoende punten hier door dan weet iedereen in november wie naar AT gaat... honda belang gaat voor :) en laat Gasly maar bij AT rijden hij moet laten zien dat hij ieder race meer uit de AT kan halen. een race winnen dat is niet genoeg.. Albon laat zijn acties zien en feedback strookt met Max verstappen denk dat het belangrijkste is, RBR had zoiezo moeite met de feedback van Gasly en is ook om die reden terug gezet buitenom de acties miste hij ook

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 11:33
    • Die Tsunoda wordt echt zwaan overschat. Dit weekend was hij weer nergens in de F2 en maakt ook nog hele domme fouten.

      Schumacher is 5x beter. Maar die wordt hier als niet goed genoeg bevonden.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 12:43
  • DBGates

    Posts: 2.517

    Red Bull zou geweldig voor hem zijn, maar waarom hebben ze dan niet Vettel genomen??

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 11:34
  • Ik zou het wel mooi vinden als ie naar Red Bull zou gaan. Zal er denk ik dichterbij zitten dan Albon.

    • + 2
    • 13 sep 2020 - 11:38
  • Mercedes heeft toch ook nog een stoel vrij?

    • + 1
    • 13 sep 2020 - 11:39
  • Ik zie liever een teamgenoot die sneller is dan Perez. Max vreet hem op. Perez is totaal geen partij. Aan de andere kant... wie zijn beschikbaar... de spoeling is dun. Fijne zondag!

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 11:51
  • Denk dat Perez bij RB Max niet vooruit zal helpen.
    Perez zal echt voor zijn kansen willen en moeten gaan, en gaan elkaar dus niet 'helpen'.
    Te grote 'mannetjes' langs elkaar!!!

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 11:58
    • CBR600F

      Posts: 689

      Niks zorgt voor meer groei dan goede onderlinge concurrentie. Verstappen is in de periode naast Ricciardo ontzettend vooruit gegaan.

      Overigens denk ik niet dat Perez echt een uitdaging vormt voor Verstappen, de tijd dat Perez consequent goede prestaties toonde ligt al weer wat jaren achter ons. Is niet veel beter dan Stroll.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 13:19
  • Waarom zou Red Bull interesse hebben in de diensten van Perez? Voor het sponsorgeld? Dat hebben ze niet nodig. Voor het ‘talent’ van Perez? Ik vind hem niet beter dan een Gasly of Albon. Sterker nog, Perez krijgt steeds meer moeite met Stroll die nu ook niet echt bekend staat als een toptalent... Misschien zoeken ze iemand om meer blikjes van dat energiespul van ze te verkopen in Mexico?

    • + 2
    • 13 sep 2020 - 11:59
    • Vidres

      Posts: 187

      Voor de simulator en als reserve?

      • + 1
      • 13 sep 2020 - 13:05
  • Laten we eerlijk zijn, Kvyat out en Gasly en Albon hebben het beiden niet gered bij RB dus die kunnen bij AT verder racen. Op deze manier is er een plek vrij voor bijvoorbeeld een Perez bij RB. Why not?

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 12:58
  • jd2000

    Posts: 4.944

    Een 30 jarige coureur past nou niet echt in het imago van RB.

    • + 1
    • 13 sep 2020 - 12:58
    • Voor Haas zou het zowel financieel als commercieel wel een hele goede move zijn om Perez in te lijven.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 13:43
    • Ach, volgend jaar twee 40-jarigen in F1 .. RB moet mee met de tijd

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 13:47
  • Ik zie een plekje vrijkomen voor Perez bij red bull naast Albon

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 15:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar