user icon

'India verhuist naar 4 december om ruimte te maken voor Bahrein'

  • Gepubliceerd op 19 mei 2011 09:38
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone en de internationale autosportbond FIA zitten met de Grand Prix van Bahrein in hun maag. Ze willen de race op het circuit van Sakhir wel weer op de kalender voor 2011 zetten, maar de grote vraag is wanneer. Het is zoeken naar een geschikte datum.

Motorsport-Total.com ving van bronnen in de paddock op dat men nu naar de optie kijkt om de Grand Prix van Bahrein op 30 oktober plaats te laten vinden. Dat biedt tevens de mogelijkheid om de Grand Prix van Abu Dhabi een week eerder te houden om meer ruimte in het schema te creëren.

Op 30 oktober staat echter al een Grand Prix gepland, namelijk de eerste Grand Prix van India. Die zou dan verhuizen naar 4 december en dienen als finalerace van het seizoen 2011. In dat geval zou de Grand Prix van Abu Dhabi gewoon op 13 november blijven staan.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Zucht... Laat die finale in Brazilië doorgaan aub...


    • + 0
    • 19 mei 2011 - 09:40
    • finale? Ik hoop het. Als de verhoudingen zo blijven dan is het al snel beslist.

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 10:39
    • Positief blijven. :)

      Hopelijk is het binnenkort afgelopen met de Red bull dominantie.

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 11:54
    • Kenney

      Posts: 2.208

      ach, een voordeel, hoe vroeger Brazilië, hoe meer kans dat de \'finale\' daar doorgaat ;)
      Trouwens, om jullie wat hoop te geven. Ik ben een carrière aan het rijden op F1 2010 game, Vettel domineerde daarin totaal en nu langzaamaan wint McLaren veel en is Button met daar dicht achter Hamilton Vettel aan het inhalen. McLaren heeft de constructeursleiding al terug :p Misschien gebeurt het in F1 2011 ook wel ;)

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 19:27
  • Lijkt me prima. Trulli neemt afscheid in Brazilië en Chandhok mag de laatste race van 2011 in India racen!

    • + 0
    • 19 mei 2011 - 10:20
  • germain

    Posts: 1.748

    Nee he weer geen finale op interlagos

    • + 0
    • 19 mei 2011 - 10:22
    • Forza F1

      Posts: 30

      Allez! Zo\'n fantastisch circuit! Voor mij mag daar ieder jaar opnieuw het kampioenschap beslist worden! :)

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 12:57
  • de F1 is een zootje ! om de paar races regelveranderingen, een race kalender waar je niet van uit kan gaan.. waar slaat dit op

    en op 4 december een race! wat een lang seizoen hebben we dan

    • + 0
    • 19 mei 2011 - 10:26
    • Tifoso

      Posts: 2.868

      Ik geef je groot gelijk, alleen het seizoen wordt er niet langer op. Door het wegvallen van Bahrein in eerste instantie is het seizoen ook later begonnen.

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 13:16
  • AirJan

    Posts: 1.193

    Logistiek gezien niet zo handig om de laatste 2 maanden de wereld rond te reizen. Zeker niet voor teams die nog volop voor de titel strijden en dus nog volop in de ontwikkelingsrace zitten. Signapore/Japan/Korea dan naar Abu Dhabi/Bahrein, dan naar Brazilie en dan weer terug naar India?
    Als Red Bull/Vettel zo doorgaat zijn de laatste races niet meer van belang, maar als het tot de laatste race spannend blijft zie ik die liever op een echt circuit in Brazilie verreden worden dan op een (mogelijk) saai nieuw circuit zonder enige historie.

    • + 0
    • 19 mei 2011 - 10:37
    • Het zou toch mooi zijn dat er onmiddellijk historie wordt geschreven?

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 13:25
  • 4 December zou wel heel laat zijn. Ik ben wel blij dat Bahrein gewoon doorgaat!

    • + 0
    • 19 mei 2011 - 10:41
    • germain

      Posts: 1.748

      Inderdaad ja wat zullen de teams ervan vinden bijna geen pauze plus op een circuit waar waarschijnlijk niet veel ingehaald kan worden.

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 10:43
    • Neejoh, dit lijkt wel op een goede circuit, ik las/of hoorde nog dat er 5 wagens naast elkaar door de bocht konden gaan, gaaf toch!

      • + 0
      • 19 mei 2011 - 19:31
    • hoop dat lewis dan wel tijd heeft en natuurlijk alonso met baard.:P

      • + 0