user icon

Eric Lux dient officiële aanklacht in tegen Adrian Sutil

  • Gepubliceerd op 16 mei 2011 21:25
  • comments 19
  • Door: Robin Smeets
Adrian Sutil gaat een aanklacht aan zijn broek krijgen van Eric Lux. De CEO van Genii Capital, dat eigenaar is van het Lotus Renault-team, gaat een aanklacht indienen tegen de Duitser na het geweldsincident dat vier weken geleden plaats vond in een club in Shanghai.

Het incident vond plaats op 17 april en vorige week gaf Sutil zelf ook toe erbij betrokken te zijn geweest. Eerder had Eric Lux al verklaard te zijn aangevallen door de Force India-coureur. De Duitser kan nu een officiële aanklacht tegemoet zien. "Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen die op 17 april plaats vonden in Shanghai, heeft meneer Lux besloten om een aanklacht in te dienen tegen Adrian Sutil wegens fysieke geweldpleging en zware mishandeling", stond vandaag in een verklaring geschreven.

Verder werd er vermeld: "Zodra de aanklacht is ingediend en geregistreerd, zal de FIA en het Force India-team hierover worden ingelicht. Verder benadrukken wij dat meneer Lux niet uitsluit actie te gaan ondernemen tegen andere personen die betrokken zijn in deze zaak."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kan zomaar het einde carriere betekenen voor heer Sutil in de Formule 1. Hulkenberg staat al klaar om in te vallen......

    • + 0
    • 16 mei 2011 - 21:30
    • de 1 zijn ontslag, is de ander zijn opslag!

      • + 0
      • 16 mei 2011 - 21:41
    • felix50

      Posts: 5.792

      En terecht want als je iemand met een glas slaat ben je niet normaal.

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 12:22
  • Darjonf1

    Posts: 65

    ja, daar ga je adrian. bye bye

    • + 0
    • 16 mei 2011 - 21:32
  • word nog spannend :D en Lewis moet getuigen ? die gaat Sutil toch geen oor aan naaien ?

    • + 0
    • 16 mei 2011 - 21:34
    • Heeft weinig te maken met oor aannaaien denk ik. Onder ede verklaring afleggen over een voorval. Als Sutil fout is geweest dan is dat zo. Wellicht is er iets heel anders voorgevallen. Wij kunnen er alleen naar gissen tot nu toe.

      • + 0
      • 16 mei 2011 - 21:56
    • felix50

      Posts: 5.792

      Een oor aan naaien als iemand een ander in zijn hals slaat met een kapot glas .Rare ideeën vind ik dit van jou. vind je dat normaal als iemand dat doet dit met zeker aan gegeven worden wat psychopaat

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 12:34
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Mwa, de FIA zei dat ze er verder niets mee konden, omdat het een persoonlijke zaak is tussen de betrokken partijen. Ik denk dus ook dat het wel mee zal vallen.

    • + 0
    • 16 mei 2011 - 22:08
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik denk dus ook dat het wel mee zal vallen. 24 hechtingen waar hebben we het over .Stelt toch niks voor als het bij een ander gebeurd.Of niet Rodawa

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 13:48
  • Toch vind ik het een erg vreemd verhaal geworden want iets klopt er gewoon niet.

    Eric Lux, een machtige en rijke kerel die wordt verwond en met een bloedende hals naar het ziekenhuis vertrekt en daar twintig hechtingen nodig heeft. Daarnaast heeft Sutil de scene (een drukke en trendy plek) rustig verlaten en is door niemand van LRGP tegengehouden (er waren er meer aanwezig) en ook niet door security. Daarnaast heeft Eric Lux vervolgens twee weken gewacht alvorens een aanklacht in te dienen en hebben alle partijen inmiddels China verlaten.

    Klopt gewoon niet.

    • + 0
    • 16 mei 2011 - 22:13
    • Is inderdaad een erg vreemd verhaal. De aanklacht is wat laat nu, en waarom is Sutil op dat moment niet opgepakt daar door de politie? Als ik nu in een discotheek een champagne-fles kapot sla op iemand ze nek, komen er direct 2/3 bewakers op me af en me wel even netjes naar de grond zullen werken.

      • + 0
      • 16 mei 2011 - 22:27
    • @ Dominic uit Hoofddorp: Ben je wel eens uitgeweest in Shanghai? Twee tot drie bewakers is een understatement! Zet er maar een 0 achter!
      Als Sutil de plek rustig verlaten heeft dan valt het waarschijnlijk mee. Sutil is een vrij rustige jongen voor zover wij weten. Wat mij ook gerust stelt is dat er eventueel nog andere betrokken worden aangeklaagt.

      Ik plaats heel veel vraagtekens bij dit voorval.

      • + 0
      • 16 mei 2011 - 23:06
    • Maar wie zijn die andere betrokkenen? Nog mensen uit de F1? Mensen van FI? Mensen van Renault? De bodyguards van Hamilton misschien?

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 00:23
  • okkie

    Posts: 302

    Er is weer geld in het geding dus op naar claims. Voor geld gaat men over lijken. Sutil doet er goed aan te rade te gaan bij manager van Webber en diens advocaat. Kan hij ook bij Lux claimen naar geld wegens smaad en derving inkomen. Paar tientallen miljoen euro wellicht?

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 11:49
  • felix50

    Posts: 5.792

    Onbegrijpelijk als ik hier lees dat er mensen zijn die het opnemen voor Sutil of bagatelliseren het.Wat er ook gezegd is maakt niet uit of wat er gebeurd is je slaat gewoon niet iemand met een glas in zijn hals,punt uit.Er is helemaal geen sprake geweest van dat sutil zich moest verdedigen,nee er zal waarschijnlijk iets gezegd zijn wat sutil niet aanstond (b.v een contract bij renault wat niet door ging)en ging daarna door het lint, wat een maf kees zeg.Hij bied ook niet voor niets zijn excuses aan maar daar zou bij mij ook niet genoeg zijn wanneer ik geslagen was met een glas in mijn hals.

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 12:31
    • Refuse

      Posts: 428

      Misschien iets minder sensatie blaadjes lezen.
      Er is helemaal door niemand officieel naar buiten gebracht wat er is gebeurd. Maar de bladen doen hun werk, er is er in ieder geval eentje (jij) die al precies weet wat er gebeurd is.

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 12:40
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ach ja 24 hechtingen in zijn nek is ook niks

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 13:46
    • Refuse

      Posts: 428

      Hij zal best gewond zijn. Wat er gebeurd is weet je alleen niet.
      Aangezien je er niemand over hoort, niemand is aangehouden en Lux NU PAS een aanklacht indient .. kun je er bijna vanuit gaan dat Sutil niet expres iets heeft gedaan.
      Als ik namelijk opzettelijk iemand aangeval of verwond wordt, dan wordt ik direct gearresteerd. Of ik nu Sutil heeft of niet en of het nu in Nederland gebeurd of in Shanghai. Aangezien dat allemaal niet is gebeurd heb ik sterk het idee dat Lux hier gewoon geld probeerd te halen.

      • + 0
      • 17 mei 2011 - 14:08
  • sandderr

    Posts: 39

    Jongens waar gaat dit over? Mishandeling is 350eu boete en een strafblad wat na ~3jaar kwijtgescholden word, wat nou einde f1-carriere?

    • + 0
    • 17 mei 2011 - 15:04

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar