user icon

Hispania Racing herwint vertrouwen van Spaanse autosportbond

  • Gepubliceerd op 12 mei 2011 10:48
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Hispania Racing is hard op weg om de harten van de Spanjaarden te veroveren. De gebrekkige voorbereiding van de Spaanse equipe leidde tot zware kritiek van de Spaanse autosportbond, maar daarin is na drie redelijke weekenden een kentering waarneembaar.

Carlos Gracia, voorzitter van de Spaanse autosportbond, verkondigde toen het slecht ging met Hispania Racing dat hij op die manier liever geen Spaanse renstal in de Formule 1 zou zien, maar nu het Formule 1-circus op weg is naar de Grand Prix van Spanje is het vertrouwen terug.

“Ik sprak recentelijk met Hispania Racing-eigenaar Jose Ramon Carabante en hij vertelde me dat ze in Barcelona verbeteringen op de auto zullen hebben. Ze finishen al races en dat is belangrijk. We hopen dat ze spoedig een grotere rol kunnen spelen”, aldus Gracia tegenover Europa Press.

Circuit de Catalunya-baas Salvador Servia kan zich in die woorden vinden. “Het is een symbool voor de prestaties van ons land. Autosport omhelst niet alleen sportieve en menselijke aspecten, maar ook een technologisch aspect. Voor Spanje is het belangrijk te tonen dat we mee kunnen.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.958

    Het is inderdaad opmerkelijk hoe ze vooruitgang hebben geboekt. Nu nog op minder dan 5 ronden van de winnaar finishen .....

    • + 0
    • 12 mei 2011 - 10:51
  • basf1

    Posts: 85

    “Het is een symbool voor de prestaties van ons land\"

    Ja klopt: op het randje van faillissement, met veel oog voor uiterlijk (lees livery) maar minder voor inhoud:)

    (flauw maar deze opmerking vroeg erom)

    Wat betreft Hispania ben ik toch licht verrast, ze doen het best redelijk gezien de voorbereiding en middelen die ze hebben.

    • + 0
    • 12 mei 2011 - 11:53
    • Ik heb me in mijn kunstgebit verslikt om het lachen geweldig!.
      En wat van dit te denken \"Voor Spanje is het belangrijk te tonen dat we mee kunnen.\"

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 12:13
    • basf1

      Posts: 85

      Heheh ja meekunnen met wat? (Ferrari, pacecar, lijnentrekker)

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 12:30
  • guidoF1

    Posts: 898

    nou dan, stop alonso in een hrt en iedereen blij.....

    • + 0
    • 12 mei 2011 - 12:44
    • Darjonf1

      Posts: 65

      haha, of de la rosa. misschien wel een goede kandidaat om volgend jaar karthikeyan (of hoe je dat ook moet spellen) te vervangen?

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 12:47
    • Kan meneer met zijn snorretje rijden waar hij hoort

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 12:50
  • Aan het begin van dit seizoen heb ik harde uitspraken gedaan over HRT, waar ik geen spijt van heb want ik bekeek de zaken toen vanuit dat moment, en ik vond het heel slecht dat ze niet aan het testen deelgenomen hebben.

    De manier waarop ze zich herpakken en langzaam opwerken is een compliment waard. Ze kunnen Virgin aan denk ik.

    Enige kritiek die ik heb is het laten rijden van Karthikeyan. Ik zie naast Liuzzi liever een jong talent die door kan groeien, is beter voor de sport.

    • + 0
    • 12 mei 2011 - 13:09
  • felix50

    Posts: 5.792

    Jaaaha, Potverdorie zeg ,wat zijn ze goed bezig want ze krijgen het voor elkaar om de races te eindigen.Zo hé daar is iedereen flink van onder de indruk.Dat ze dat 5 ronden of meer op afstand doen mag niet noemenswaardig zijn.Ze doen hun best maar ze kunnen er helemaal niks van zou Rene v.d. Gijp zeggen.

    • + 0
    • 12 mei 2011 - 13:28
    • Karhikeyan eindigde op 2 ronden, evenveel als de Virgins. Liuzzi heeft problemen gehad tijdens de race, daarom stond hij op 5 ronden..

      Voor jou kunnen ze ook niets goeds doen. Je hebt in het begin van het seizoen gezegd dat als ze een auto gingen hebben die snel genoeg is, je je woorden ging inslikken. Ze zaten ruim onder de 107%grens en toch blijf je maar je gal spuiten. Als HRT weggaat, is Virgin hekkensluiter en ga je over hen lullen.

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 13:52
    • Ik vind dat HRT het geweldig doet. In de kwalficatie één auto tussen de Virgins in, die zeker 15 miljoen Euro meer te besteden hebben (wat neerkomt op ongeveer 25% meer).

      HRT doet het steeds beter, al zul je altijd azijnzeikerds er tussen zitten. Hé, Felix?

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 14:34
    • basf1

      Posts: 85

      Ik weet niet of je er verstandig aandoet de analytische gave van Rene van der Gijp te gebruiken ter ondersteuning van je punt ;)

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 15:41
    • @ basF1: Je kunt zeggen wat je wilt van Rene vd Gijp, maar overal zit zeker wel een kern van waarheid in... :D

      • + 0
      • 13 mei 2011 - 08:27
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik slik helemaal niks het is dat de topteams niet gelijk alles uit de kast halen in de 1ste Q want als ze dat wel zouden doen HRT niet een keer door de 107% regeling waren gekomen.Trouwens Virgin is ook niks op dit moment.Ze voegen niks toe bij de f1 behalve in de weg te rijden.

    • + 0
    • 13 mei 2011 - 09:30

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar