user icon

Monaco laat finishvlag van zestig meter diepte opduiken

  • Gepubliceerd op 10 mei 2011 14:45
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra
De organisatie van de Grand Prix van Monaco heeft een unieke publiciteitsstunt voor het evenement bedacht. De Monegasken laten de finishvlag van zestig meter opduiken door free diver Pierre Frolla, zo meldt journalist Adam Cooper.

Dit zal op de vrijdag voor de race gebeuren, tussen de vrije trainingen op donderdag en de kwalificatie op zaterdag door. De vlag zal na afloop van de wedstrijd ondertekend worden door VIP's en dan geveild worden ten behoeve van een goed doel.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Monaco... Heel leuk circuit, maar al dat VIP gedoe daar is gewoon walgelijk. Vorig jaar had je daar bijvoorbeeld Paris Hilton tussen de wagens staan... Wat zal het dit jaar weer zijn. Justin Bieber?

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 14:51
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ach, zolang ze niet tussen 14.00 en 16.00 uur tussen de auto\'s staan heeft niemand er last van, toch?

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 14:55
    • Waarom zou je bieber om half 3 niet de baan op sturen.
      Degene die hem raakt heeft gewonnen.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:04
    • AtteH

      Posts: 1.560

      +1 voor dumdumdum.

      Maar tja... Dat glamour gedoe is nu eenmaal Monaco en dat vind ik juist wel wat hebben.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:06
    • + oneindig voor dumdumdum

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:13
    • Zo dum is dumdumdum niet !!!! :)
      Lijkt mij een prima idee!

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:16
    • Kubica

      Posts: 3.953

      alsof er bij ander GP\'s geen VIP\'s opduiken.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:20
    • dan raakt het haar van die arme jongen in de war.:P

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 16:02
    • VDS21

      Posts: 1.265

      I support dumdumdum.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 18:00
    • Gelukkig ken ik Justin Bieber alleen van een aflevering South park (waar hij omgelegd wordt). Maar wat is er zo erg aan die jongen, naast zijn K*****naam?

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 19:38
    • Ha die JackIk ga op ditmoment naar Monaca met de boot(genaamd: Il Grando Nelsinho) van Flavio Briatore Mijn eigen sloep is echter gekaapt door piraten. Is het mogelijk dat u mij in Loret de Mar ophaalt met u jachtschip ik heb verhalen gehoord dat het zo groot moet zijn als een containerschip!. Mijn medewerkers van de wedstrijdleiding (Warwick inbegrepen) kunt u gebruiken als matrosen. Verder kunt u mij in Monaco aangekomen altijd vinden bij mijn russische vrienden van Café Perestrojka (naast het huis van Rosberg). Ik hoop dat u mij kunt helpen met dit logistiek probleem.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 20:29
    • Hallo Charlie,

      De FIA heeft ook nooit haar zaakjes op orde, of wel? Het is geen enkel probleem om u op te pikken in Loret te Mar. Mijn jacht is inderdaad groot maar dat het de afmetingen van een containerschip heeft is een beetje overdreven. Er is wel ruimte zat om met een helikopter te landen of met een ander schip aan te meren. Dat moet ook wel omdat ik de gemiddelde haven niet in kan.
      Ik laat mijn bemanning meteen uw hut in orde maken. Warwick en de zijne kunnen wel het een en ander aan werk verrichten in de combuis.
      Is het misschien mogelijk dat ik tijdens de grand prix in monaco het team van Ferrari bezoek? Ik ben geintrigeerd naar hun \'ijzer sterke\' comeback in de afgelopen race en wil graag zien hoe de techneuten daar te werk gaan om die auto \'nog\' sneller te krijgen.

      Vriendelijke groeten en een goede rijs toegewenst,

      Jackie Stewart

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 22:52
    • Ha die Jack.
      Dat komt in orde , ik heb het team opdracht gegeven om voor u ieder onderdeel van de auto toe te lichten. Daarnaast is het ook mogelijk om de \"Safety Car\" te mogen besturen. Dit koste mij wat dreigementen qua tijdstraffen etc. maar het is in orde. Verder bent u uitgenodigt voor de wedstrijdleiding ten tijden van de GP: Spanje,Monaco en Canada. PS: Oude Max is er ook bij

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 08:55
    • ha die Jacky en Charlie

      ik hoop wel dat jullie eerst naar Barcelona afreizen voordat jullie naar Monaco afreizen.. het zou een groot gemis zijn als jullie er niet bij zijn

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 10:43
    • een goede \"rijs\"

      Serieus?

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 16:52
    • Beste Charlie,

      Bedankt voor de moeite om mij een rondleidng bij Ferrari te regelen. Ik rij graag met de safety car rond. dan kan bernd maylander ook eens een weekendje vrij nemen.

      @patrickl: Mijn Nederlands is niet vlekkeloos. Toch vind ik dat ik aardig goed nederlands kan voor een Schot.

      • + 0
      • 12 mei 2011 - 00:52
  • Smitju

    Posts: 442

    Vanwege dat Glamour gedoe is Monaco zo populair. De races zijn in de meeste gevallen ultra saaie optochten, waar de enige inhaalacties gecrashed auto\'s inhalen is. En ook op de PC game is en blijft het een k.tcircuit, ik crash daar altijd!

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 15:11
    • Beter oefenen:) Ik vind het een leuk circuit om op te rijden, het voelt echt lekker om echt hard te gaan en vlak langs de vangrail te rijden.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:14
    • F1-2009

      Posts: 562

      Als je dat circuit vaak genoeg oefent is het echt zwaar genieten om erdoorheen te rijden. Maar moeilijk is het wel ja.

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:20
    • heerlijk circuit waar ik altijd by far win

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 15:33
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Als jij daar altijd crashed betekent dat je gewoon de skills niet hebt ;-) Waarschijnlijk zuig je ook op andere banen alleen valt het daar niet zo op ;-)

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 17:30
  • Dus er is geen finishvlag als ie nodig is. Ik zie dit namelijk verneukt worden en dan ga ik keihard lachen. :P

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 16:43
  • Kevin

    Posts: 4.887

    Leuk circuit op de Xbox maar op tv heb ik de race nooit leuk gevonden.. Traditie of niet, dat circuit staat gewoon garant voor optochten.. En toch zit ik ieder jaar weer voor de buis om die race te zien. Om er wat spannends van te maken zal het leuk zijn als dat de eerste race van het seizoen word waar het regent..

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 16:49
    • @ Kevin: Zoals de 1997 GP? Waar Mika Salo zonder bij te tanken aan de finish kwam, geweldige race! Of het jaar ervoor, toen Panis vanaf een 14de startplek de GP won!

      • + 0
      • 10 mei 2011 - 17:39
  • guidoF1

    Posts: 898

    ach , in monaco gebeurt altijd wat..

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 22:07
  • 60 meter diep? Sjessus. Het is te hopen dat die gast het overleeft.

    • + 0
    • 10 mei 2011 - 22:51
    • @ patrickl: Het is niet iets wat hij voor het eerst doet... Maar ik neem meestal gewoon mijn duikspullen mee op die diepte :P

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 09:36
    • Maar zonder duikspullen is 60 meter toch nog best link? Klinkt in ieder geval nogal diep :)

      • + 0
      • 11 mei 2011 - 17:04
  • succes voor degene die het koopt.. ik zie hem al zwaaien :D

    • + 0
    • 11 mei 2011 - 10:44
  • F1joris

    Posts: 398

    Goed plan, moeten ze in Spa ook doen of is die bron niet zo diep?

    • + 0
    • 11 mei 2011 - 21:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar