user icon
user icon

Officieel: gridstraf Hamilton, Max Verstappen start op P2

  • Gepubliceerd op 05 jul 2020 14:21
  • comments 79
  • Door: Rutger Lauvenberg

Inmiddels is het officieel bevestigd Lewis Hamilton heeft een drie plaatsen gridstraf gekregen en moet starten op P5. Max Verstappen start dus net als vorig jaar op de tweede plek in Oostenrijk.

 

Reacties (79)

Login om te reageren
  • Yes take a knee behind the King Max

    • + 8
    • 5 jul 2020 - 14:24
    • Aadfanaat

      Posts: 366

      Loser

      • + 8
      • 5 jul 2020 - 14:25
    • Supa

      Posts: 1.474

      Geen zorgen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • JV

      Posts: 1.778

      Aadvanaat gisteren zei jij het al en ik sluit mij er volledig bij aan.

      "Hij heeft een straf gekregen; zijn eerste tijd in Q3 wordt hem afgenomen. Blij dat, dat nu de wereld uit is."

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:45
    • Aadfanaat

      Posts: 366

      Iets zegt me dat hij P2 wel zal halen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 15:26
  • Maakt niet uit. Lewis pakt hem alsnog. Zou alleen maar mooier zijn vanaf een p5.

    • + 4
    • 5 jul 2020 - 14:25
    • Even iets anders. Waarom kan Mercedes dit niet aanvechten. Lewis was toch eerst vrijgesproken en dan nu opeens die straf. Waarom kan dat niet aangevochten worden.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:35
    • Kweeniet of dat Hamilton dat lukt. Hij moet sowieso met vrij vroeg naar binnen met de softs. En komt dan wellicht in het veld terecht. Vooraan cruisen is er nu even niet bij.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • Denk dat het splitten van Bottas en Hamilton Mercedes op strategie behoorlijk pijn gaat doen. Nu kunnen ze het spel niet meer dicteren. En ik zie Hamilton niet 1-2-3 aan Perez en Norris voorbij komen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • ringo

      Posts: 3.143

      albon zal zoiezo max afdekken, en zal zijn zachte banden al te vroeg moeten soeperen....na soft gaat men na de harde, mar max zal zeker nog 2 rondes door kunnen rijden , zullen wel inde gaten houden dat max wel snller rijd dan met de harde..

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:38
  • Straf voor Hamilton. 3 plekken.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:26
    • F1FAN76

      Posts: 462

      En terecht.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:28
  • eerst maar even officeel afwachten?

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:26
  • ringo

    Posts: 3.143

    5thPlaceMathers

    • + 10
    • 5 jul 2020 - 14:27
  • P5 matters!

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 14:28
  • Buurman

    Posts: 1.111

    Slag 1.

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 14:28
  • Astfgl

    Posts: 141

    Hamilton komt er nog genadig vanaf met 3 plaatsen straf. Als hij daadwerkelijk van z'n gas was gegaan voor Bottas z'n uitstapje, dan was hij wellicht nog verder achteraan in de top 10 terecht gekomen nadat z'n eerdere tijd was afgepakt.

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 14:28
    • kan niet, de straf voor het negeren van een gele vlag is 3 gridplaatsen naar achter. die ronde kon hem niet worden afgenomen.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • excuus, ik interpreteerde je zin anders dan dat die daadwerkelijk is

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:37
    • Snork

      Posts: 7.786

      Het woord “negeren” mag ook niet meer. Foei.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:53
  • Beetje laat, maar eerlijkheid duurt het langst.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:28
  • @iedereen die zei dat lewis terecht niet gestraft was; eat your heart out 😎

    • + 11
    • 5 jul 2020 - 14:28
    • Rimmer

      Posts: 7.613

      Diezelfde mensen dienen nu te reageren met “hij is terecht gestraft”
      Ik verwacht dat Lewis amper hinder ondervindt van starten op P5 maar daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat hij net als Max gestraft diende te worden en dat is nu rechtgezet.

      • + 4
      • 5 jul 2020 - 14:32
    • Joeppp

      Posts: 2.966

      Je had helemaal gelijk. Ik was gisteren dronken en stoned en had een zonnebril op en mijn hond was ziek. Ik zei het nog zo belachelijk dat Hamilton niet gestraft werd......

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Zojuist de onboardbeelden gezien. Op het zelfde punt hangt digitaal geel en wordt er een fysieke groen vlag gezwaaid met vlak erachter digitaal groen. Reglementair kan er dan geen straf worden uitgedeeld op basis van de vlaggen en de fouten die de marshalls maken. Dan neem ik aan dat Hamilton op zijn woorden is gepakt, anders is het dus niet mogelijk? Ik ben benieuwd naar wat de onderbouwing is t.o.v. het oordeel van gisteren

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:39
  • Bahahahaha

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 14:29
  • En terecht, dat mannetje is al veel te vaak geholpen.

    • + 3
    • 5 jul 2020 - 14:29
  • Ach, uithuilen en RB om de oren rijden. Wat gemakkelijk zal gaan gezien de snelheid van RB.

    • + 4
    • 5 jul 2020 - 14:29
    • Vade

      Posts: 263

      Geweldig dit! :D

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:30
    • En Toto al huilen dat de kleur zwart wel is meer warmte (nadelig) kan genereren... tja...

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:34
    • ringo

      Posts: 3.143

      zal alleen mooier zijn als albon verdienstelijk kan rijden...

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:39
    • WC MAX

      Posts: 2.173

      Gezien de snelheid die ze hebben laten zien (Merc), zou ik daar idd niet van opkijken Dutch. Wellicht dat de afwijkende strategie van RB nog iets kan betekenen om het spannend te maken.
      Merc oogt wederom ijzersterk, helaas.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:42
  • Vade

    Posts: 263

    Mooi, meteen een duidelijke statement aan het begin van het jaar. Jammer dat de FIA dat niet direct gedaan heeft gister. Ben benieuwd naar de uitleg.

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 14:30
    • ringo

      Posts: 3.143

      politiek van de fia.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:39
  • RBH2019

    Posts: 2.148

    Nou Rogerzzz, gelukkig zijn er toch nog mensen die wel inzien dat je in dezelfde situatie dezelfde straffen moet opleggen zonder dat er dingen bij hoeven te worden verzonnen waarom dat niet zou moeten gebeuren.

    Beetje jammer dat RB hiervoor eerst in beroep moet gaan natuurlijk. Tijd dat die hele FIA bende op de schop gaat.

    • + 6
    • 5 jul 2020 - 14:30
    • Rogerzz is angstvallig stil

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:31
    • Zie mijn onderstaande reactie. Voortschrijdend inzicht heet dat in de grotemensenwereld. X

      • + 2
      • 5 jul 2020 - 14:36
    • Vade

      Posts: 263

      Je arrogantie spat van het beeldscherm Rogerzz. In het vorige draadje ook al.

      Als je het dan toch over voortschrijdend inzicht hebt, geef dan gewoon toe dat ik in het vorige draadje gewoon gelijk had met de feiten. I.p.v. je elke keer te verschuilen achter een papiertje.

      • + 2
      • 5 jul 2020 - 14:43
    • Sinds wanneer is het arrogant om zuiver bij de feiten te blijven?

      "Hamilton was originally cleared for the yellow flag infringement following an investigation on Saturday evening, only for Red Bull to lodge an appeal with the stewards and present new evidence."

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:57
    • @Rogerzz;
      De beslissing is gebaseerd op zogenaamd nieuw beeldmateriaal. Beeldmateriaal die gisteren na de quali al online stonden. Dat zijn de feiten. Dat jij je blind laat leiden door de beslissing van de stewards is jouw probleem, maar je hebt duidelijk die beelden niet bekeken voordat je de betwiste beslissing met hand en tand verdedigde.

      Dat je slaafs achter de wedstrijdleiding aan hobbelt en niet zelf nadenkt blijkt wel weer uit het feit dat je omkeert als een blad aan een boom nadat het protest gegrond is verklaard

      • + 2
      • 5 jul 2020 - 15:02
    • Vade

      Posts: 263

      Hou toch op man. Je bevestigt precies wat ik net zeg haha.

      Fijne race gewenst. Bij deze ga ik niet meer in discussie met iemand met zo'n plaat voor zijn hoofd.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 15:02
    • Vade

      Posts: 263

      Wat meneer Villeneuve dus zegt Rogerzz.

      • + 2
      • 5 jul 2020 - 15:04
    • Tik um aan Vade 👊

      • + 2
      • 5 jul 2020 - 15:05
    • @Villeneuve:

      Het gaat erom dat de stewards obv het beschikbare materiaal in redelijkheid tot een beslissing hebben kunnen komen. Dat is het geval, ook nu deze beslissing obv nieuw materiaal is herzien.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 17:30
  • sailor

    Posts: 9.513

    Goed zo , terechte straf voor Hamilton

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:31
  • FIAsco.
    Ongeacht of je er mee eens bent of niet.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:32
  • het is trouwens al officeel,,, 3 p straf

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:32
  • ThumbsUp

    Posts: 733

    Oké, maar nu start Max op P2 op de vuile kant met mediums.. dan had ik toch liever P3.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:32
    • silsur

      Posts: 1.017

      ja dat is niet persé een verbetering :-(

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:35
    • Helemaal mee eens, maar RBR zal er hun redenen wel voor hebben gehad om dit te doen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:37
    • Er zijn na de VT's wel heel veel proefstarts gemaakt dus misschien valt het mee, als Max de eerste bochten schadevrij doorkomt op p3 vind ik het alsnog dikke prima ;)

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:38
    • RBH2019

      Posts: 2.148

      Tja 1 Mercedes voor je na bocht 1 is altijd beter dan 2 natuurlijk.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:38
    • Mette

      Posts: 339

      Dom protest van RB dus. Te druk bezig met hun advocaten clubje om ook met racen bezig te zijn. Met medium banden wil je op de schone lijn starten, niet op de vuile kant. Norris is lachende derde. Lewis is toch binnen een paar rondes Max bij max op de achtervleugel. Die moet dan juist meer verdedigen. En weg voordeel gele banden.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:39
    • Precies, de vraag wat beter is. Maar lewis voor of achter je is wel een verschil natuurlijk.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:45
    • Als er 2 Mercedessen voor je staan na bocht 1 ga je het op strategie niet winnen. Ze laten dan 1 van de 2 net zo lang doorrijden als Verstappen waardoor zowel een undercut als een overcut niet mogelijk is. Nu maakt Verstappen op strategie een kans, al denk ik wel dat Mercedes een heel stuk sterker zal zijn.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 15:08
  • This is war!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:34
  • Volgens formula1 krijgt Lewis geen straf

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:35
  • Naar wat ik van AS heb begrepen, is er nieuw beeldmateriaal boven komen drijven waardoor de stewards hun beslissing hebben heroverwogen. Goede zaak.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:35
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      De nieuwe beelden zijn echter geen nieuwe beelden, maar de beelden die gisteren ookal beoordeeld zijn. Dan vraag je je toch af waarom het gisteren reglementair onmogelijk was een straf uit te delen en nu opeens wel mogelijk is. Zat er gisteren dan iemand te slapen, of juist nu? Het verloopt weer zeer bijzonder zullen weaar zeggen!

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 15:02
  • Loekie85

    Posts: 87

    Netjes, alsnog geen garantie voor overwinning natuurlijk maar wel fair.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:36
  • Sambalbei

    Posts: 943

    Gerechtigheid!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:36
  • Lando op 3....

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:36
  • JaapB

    Posts: 1.172

    Hoe kan hij nou maar 3 plaatsen straf krijgen?
    Zijn eerste tijd was weg en nu zijn tweede tijd dus is gewoon P10 toch?

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:39
    • nr 76

      Posts: 526

      Dat dacht ik dus ook...

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:57
  • pcbeem

    Posts: 668

    Waarom moet Red Bull dan eerst zogenaamd extra bewijs leveren? Beelden die FIA zelf ook heeft......

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:43
    • Mette

      Posts: 339

      waarom moet RB zozie naar de marshalls gaan. Je kan ook gewoon de beslissing van de Marshals accepteren. Maar ze zetten nu een trend dat teams nu naar de Marshalls rennen. Er moet geraced worden niet . Lijkt wel een kleuterklasje "juf, lewis deed dat, Juf , maxje deed dat." echt, moet je niet willen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:47
    • ringo

      Posts: 3.143

      als ze zelf niet doen , een andere team doen het ook bij hun vind het niet meer dan normaal. is ook deel van de oorlogvoering , omdat MB de edge heeft over alles wilt niet zeggen dat ze geen straf verdienen.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:48
    • @Mette Max is al zo vaak gestraft voor dingen waar Hamilton gewoon mee weg kwam, dat het niet meer dan terecht is dat RBR en Max alsnog hun gelijk hebben gehaald.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 14:53
    • Mette

      Posts: 339

      @Ringo, en hoe vaak heeft in het verleden een team naar de marshals gerend over een overtreding waar ze niet zelf bij betrokken waren? Regels zijn er, maar om ze zo te gaan gebruiken is nogal kinderachtig. Hoort dit ook bij het nieuwe normaal. We. blijven 1.5 uit elkaar en proberen elkaar zoveel mogelijk straffen aan te naaien? Het is nooit zo geweest dat teams andere rijders een straf willen aansmeren. Dat is echt iets nieuws van RB en een heel slechte actie. Ze moeeten juist meer races, minder regelgeving. Maar RB trapt af met juist meer regels naleven. Kunnen ze de deksel nog eens hard op de neus van krijgen bij de volgende actie van Max die op het randje is. wil je dat nou echt. een sport waar de teams in een rij bij de wedstrijdtafel staat. Schijnbaar velen hier wel.
      Nu het om lewis gaat. als het om Max gaat roepen ze om het hardst dat het "ze vooral moeten laten racen:

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:55
  • En dus Max aan de vuile kant.. weet niet of P2 zoveel beter is hoor...

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:48
    • Rimmer

      Posts: 7.613

      Ligt er helemaal aan of hij de gelen goed op kan warmen en of Honda de starts nu eindelijk goed gekregen heeft. Door de eerste ronde komen op P3 of 4 is prima op de geel.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 14:57
  • mario

    Posts: 6.419

    Wat een masselpik is die Max toch ook 🤣

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 14:50
    • Of, wat had Max toch een pech vorig jaar toch?
      Omdraai techniek ;)

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 15:01
    • mario

      Posts: 6.419

      Omdenken ;-)

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 17:12
  • Hamilton knielde zonder mondkapje, ik zeg "zwarte vlag voor #44" ;)

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 14:57
    • Sambalbei

      Posts: 943

      Ïk wou net zeggen, wel knielen, maar geen mondkapje..... Iets klopt er hier niet

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 15:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar