user icon
user icon

Williams presenteert nieuwe kleurstelling voor seizoen 2020

  • Gepubliceerd op 26 jun 2020 10:00
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams heeft veel te verduren gekregen de afgelopen maanden. Hoewel het de afgelopen jaren al kommer en kwel was bij het topteam van weleer is het nu zeer de vraag wat de toekomst gaat brengen voor het team uit Grove, Engeland.

Door de coronacrisis is Williams acuut in de financiele problemen gekomen. Daar kwam bij dat hoofdsponsor Rokit het contract verscheurde en ook is vertrokken. Mede hierdoor komt Williams nu met een vooral wit-blauwe kleurstelling waarmee volgende week in Oostenrijk gereden gaat worden.

Coureurs George Russell en Nicholas Latifi moeten de eer dit seizoen hoog houden bij Williams. Russell zit er vanwege motorpartner Mercedes terwijl Latifi bij Williams kan rijden door het sponsorgeld van zijn vader. Michael Latifi, de vader van Nicholas, is in de race om het Williams team over te nemen.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • zzzzzzzzzzz

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 10:03
    • Rimmer

      Posts: 7.739

      Wakker worden, hij is er!
      Wel mooi vind ik.

      • + 2
      • 26 jun 2020 - 10:20
    • Zeker mooi, veel mooier dan dat bonte RoKiT ontwerp of die rare livery van vorig jaar.

      • + 3
      • 26 jun 2020 - 10:22
    • Snork

      Posts: 8.523

      Clemenza, jij doet het geluid van de elektrische aandrijving na. Maar de wagen doet ook nog vroemvroem.

      • + 0
      • 26 jun 2020 - 10:26
    • ik vind m echt heel boring beste F1 vrinden,
      maar jullie denken er duidelijk anders over, geen probleem, ik respecteer jullie mening, ik doe daar verder dan ook totaal niet moeilijk over........

      • + 3
      • 26 jun 2020 - 10:53
    • En daarom waarderen we je zo, Clemenza. Fijne dag!

      • + 0
      • 26 jun 2020 - 11:36
  • Stukken beter dan de vorige.

    • + 2
    • 26 jun 2020 - 10:05
  • RemkoDJ

    Posts: 93

    Die is aardig opgeknapt

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:08
    • Inderdaad. Dit is weer echt een "williams" livery zoals ik het team graag zie. Wit met donkerblauw... dat lichtblauw van de afgelopen jaren kan hier prima bij.

      • + 1
      • 26 jun 2020 - 10:23
  • Ik vind hem nice! Komt misschien ook door de donkere ruimte. Ben bang dat hij bij daglicht weer wat meer saai wit + babyblauw is.

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:10
  • Oogt eigenlijk best goed!

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:11
  • Harfiej

    Posts: 26

    Hou die maar eens uit elkaar met de Alpha Tauri vanuit bepaalde hoeken... ;)

    • + 2
    • 26 jun 2020 - 10:12
    • Dat ligt eraan, het is maar net hoe je ernaar kijkt natuurlijk...

      • + 0
      • 26 jun 2020 - 10:42
  • Gigi

    Posts: 2.208

    Ik vind het wel mooi op de foto's.
    Volgende week eens kijken hoe het er bij daglicht uitziet.

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:12
  • Mooie livery! Had er zelf wel iets meer blauw bij gedaan.

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:20
  • Snork

    Posts: 8.523

    Als het ding maar een stuk sneller gaat en aansluit met het middenveld. Al schilderen ze dat ding neon-geel.
    Los daarvan, best wel mooie livery. Ik hoop het beste voor Williams.

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 10:27
  • Weet iemand of Sofina de belgische holding is of dat het hier gaat om sofina foods? Qua lettertype zou ik zeggen het 2de...?

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 10:28
    • Sofina Foods, dat is het bedrijf van Latifi

      • + 3
      • 26 jun 2020 - 10:32
    • StevenQ

      Posts: 6.556

      Michael Latifi dan, de vader van Nicholas

      • + 0
      • 26 jun 2020 - 10:43
  • Ja, ik was er al bang voor. Zo basaal dat het lijkt of men nog moet beginnen met ontwerpen. Dit is niet eens n ontwerp imo. Een kleurplaat waar nog niet echt aan begonnen is. Maar goed, ik sta weer eens alleen met mn voorliefde voor over-de-top en schreeuwerig lees ik al. :-)
    Ik vond die vorige met Rokit echt geslaagd en kenmerkend.
    Kenmerk van dit ontwerp is dat er amper kenmerken op zitten. Maargoed, de zon schijnt, het begint weer binnenkort dus ik kan 'm wel handelen.

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 10:46
    • Helemaal niet @zeswieler. Ik vind deze ook saai. Dan liever zoiets mafs als BWT dat van de racing points roze panters. Of de Renown gesponsorde Mazda 787b die Le Mans won in een knallende rood groen combinatie

      • + 2
      • 26 jun 2020 - 11:11
  • Proost Sergeant! :-)

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 11:13
  • Kampsie

    Posts: 263

    Clemenza is gewoon een racist.

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 11:30
    • Volgens mij zijn ze alweer vroeg aan het bier op het kampsie!

      • + 3
      • 26 jun 2020 - 11:46
    • Op naar het Malieveld maar weer dan.

      • + 0
      • 26 jun 2020 - 12:28
    • Clemenza is een dikke vette Ferracist!

      • + 1
      • 26 jun 2020 - 12:44
    • ik zou in opstand komen als ik jullie was! ;-)

      • + 1
      • 26 jun 2020 - 13:16
  • Ik zie wel een mooi plekje voor een rode lantaarn.

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 11:42
  • Mooie livery! Zal toch gauw een paar 10de schelen!

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 11:44
  • XaoRalas

    Posts: 351

    Vind hem wel mooi. Wel erg conservatief en zal weinig opvallen, waarvan je je kan afvragen of je dit wil als Williams zijnde. Bepaalde sponsor deals lijken heronderhandeld te zijn gezien de real estate die ze krijgen. Of is het puur om de auto te vullen?

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 12:33
  • Wel een "ok" livery, maar dan ook niet meer dan dat.

    Gezien de prominente plaats van Sofina, heb ik het sterke vermoeden dat Rokit moest ophoepelen om zo plaats te maken voor het bedrijf van pa Latifi, en daarmee een stapje dichterbij de overname te komen

    • + 1
    • 26 jun 2020 - 13:48
  • Gibson

    Posts: 86

    Ah, zo te zien maakt Rosberg ook een comeback. ;)

    • + 0
    • 26 jun 2020 - 18:10
  • Rokit heeft helemaal geen contract verscheurd.
    Williams beëindigde zelf de overeenkomst.
    Suggestief stukje dit.

    • + 1
    • 27 jun 2020 - 23:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 10
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (25)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar