VT3: Sebastian Vettel blijft Schumacher 0.001 seconde voor
- Gepubliceerd op 07 mei 2011 11:01
-
55
- Door: Robin Smeets
Gisteren verklaarde Vettel al dat hij niet erg gehinderd zou gaan worden met het verliezen van de tweede vrije training. Met nog 25 minuten te gaan in de derde sessie bevestigde hij zijn woorden met de snelste tijd. De daarop volgende 15 minuten bleef Vettel de snelste coureur op de baan tot de rijders begonnen met de laatste runs op de zachtste band.
Daarna zagen we dat Sebastien Buemi even de koppositie in handen had, net als Felipe Massa, Fernando Alonso, Nico Rosberg en Michael Schumacher. Uiteindelijk was het alsnog Vettel die in de laatste minuut van de training de snelste tijd reed. Hij eindigde met zijn 1:26.037 slechts 0.001 seconden voor op Schumacher. Zijn sectortijden waren veel sneller, maar de ronde van de Duitser werd in de laatste bocht 'verpest' doordat hij de HRT van Vitantonio Liuzzi tegenkwam.
Mark Webber eindigde met een achterstand van 0.367 seconden op Vettel als derde, op slechts 0.016 seconden gevolgd door Nico Rosberg. Het McLaren-duo Jenson Button en Lewis Hamilton legde beslag op de vijfde en zesde plaats. Ferrari kwam er in deze training niet aan te pas. Fernando Alonso en Felipe Massa eindigden achter Vitaly Petrov als achtste en negende en moesten acht tienden toegeven op Vettel. Alonso kende aan het eind van de training nog een probleem met zijn auto, toen hij niet meer uit de zesde versnelling kwam. Gisteren had de Spanjaard al een hydraulisch probleem aan zijn bolide.
Let op: de kwalificatie in Turkije start al om 13:00 uur
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.173 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (55)
Login om te reagerenPosts: 712
Tsss, 0.001 seconde maar! :p
Good job Mercedes! Hopelijk zien we dit resultaat terug in de kwalificatie.
Posts: 10.089
MercedesGP is vaak sneller in de VT\'s dan in de kwalificatie en de race
BTW: Vettel werd nog opgehouden in sector 3 door Liuzzi
Posts: 712
I know en dat is dan ook direct mijn grootste zorg.
Het is niet de eerste keer dat ik na de vrije trainingen dolenthousiast en hoopvol ben om dan later in de kwalificatie enorm teleurgesteld te zijn.
Posts: 540
@Raikkonen-FAN Msc ook... ;-)
Posts: 7.033
Ik zou niet teveel van MercedesGP verwachten, dit is allemaal leuk en aardig maar als het er straks echt om gaat dan zie je de echte verhoudingen.. Het is te hopen dat er bij Mclaren meer in het vat zit dan dit, verwacht van wel.
Posts: 2.323
als het ook zo spannend zou zijn voor de pole vanmiddag
Posts: 81
Gaat lekker bij mercedes, weer problemen voor alonso op het laatst.
En het schijnt dat het KERS systeem bij red bull toch nog problemen had met de temperatuur.
Posts: 7.177
Alonso problemen mmmm....
Posts: 1.653
Op basis van de vrije trainingen haalt ie nooit het einde van de race. Voor het overige wordt het vechten met Renault voor plaatsen 7 tot 10.
Posts: 3.145
FP1 / FP2 / FP3 problemen voor Alonso, ik denk niet dat we hem morgen de finish zien halen.
Posts: 5.792
Ik zei dat mercedes een flinke stap zou maken en dat is ook gebeurd.Zelfs mclaren krijgt aan hun een zware kluif.Top dat schumacher ook eindelijk weer op zijn normale niveau gaat komen al heeft rosberg nog wel de neus voor al is het klein.
Posts: 1.503
Ben benieuwd of Mercedes dit ook in de kwalificatie kan laten zien, zou mooi zijn!
Posts: 29
ja maar vettel kon veel sneller als hij in de laatste 3 bochten niet gehinderd werd door een hrt. Maar verder goed van mercedes tot nu toe dan
Posts: 5.792
Redactie;kunnen jullie er niet bij zetten met welke banden er gereden is ,in de tabel bedoel ik.
Posts: 3.145
Voor zover ik kon zien heeft iedereen deze tijden genoteerd met de zachte band.
Posts: 5.792
ik dacht dat vettel op hard stond daarom.
Posts: 1.653
Wat de banden betreft; Ferrari was op de zachte band even snel als Red Bull op de harde band, om het verschil aan te geven.
Posts: 3.145
Vettel heeft in zijn laatste run, zijn snelste tijd ook, gereden op de zachte band :)
Posts: 5.792
Ja je hebt gelijk maar vettel was wel sneller geweest als hij niet door Liuzzi opgehouden was.
Posts: 540
MSC... mijn held. Niet slecht voor die ouwe ;-)
Posts: 5.792
Mercedes heeft dus wel een flinke stap gemaakt al was niet iederen het eens met me.Schumacher komt ook gelukkig weer in zijn normale doen al blijft Rosberg nog een klein stukje voor denk ik.Top; mclaren zal er een zware kluif aan krijgen als dit zich door zet.Misschien zijn ze mclaren wel voorbij .Gelijk waardig zijn ze zeker.
Posts: 5.792
Soory voor mijn dubbele post .ik dacht dat het niet gepost werd.de eerste .Ben gewoon gelukkig vandaag ivm schumi/ mercedes
Posts: 81
Ziet er zeker goed uit voor mercedes, maar even afwachten hoe het straks gaat bij de kwalificatie.
Posts: 712
Hetzelfde gevoel hier. Ik ben heel tevreden over de trainingen van dit weekend. Ik hoop echt dat ze nu een goede kwalificatie hebben.
Posts: 2.323
dit zegt bijna helemaal niks he
Posts: 9.505
Ik hoop ook dat ze dit blijven volhouden. Maar iets zegt mij dat ze zo in de quali weer wat verder naar achteren liggen zoals dit jaar al vaker is geweest
Posts: 1.434
+ 0.001 het is niets. Jakkeren achter Vettel door deze 7 WKer waardoor dit knaapje fouten gaat maken.
Zondag: Schumacher 1
Webber 2
Hamilton 3
Rosberg 4
Alonso 24
Posts: 7.033
Vettel was ruim 2 tiende sneller toen hij voor de laatste chicane werd opgehouden door Luizzi.
Posts: 3.145
RBR is hier wel weer erg goed zeg, DRS open door turn 10, maar toch weer problemen met KERS, en is RBR wederom niet te vertrouwen op hun woord.
Mercedes ziet er erg goed uit, en ook zeker op de hardere band hebben ze de snelheid,
Renault is ook wel erg snel, zeker op de zachtere band, Renault heeft ook weinig last van het hobbelige circuit,
Ferrari heeft toch weer problemen met het vinden van snelheid, krijgen ze toch weer geen warmte in de banden?,
McLaren heeft volgens mij niet alles laten zien, Button en Lewis waren in FP2 sneller.
Posts: 7.033
Ja Vettel haalt zowieso wel weer pole. Stond voor mij gister al vast, Mclaren heeft zich een ingehouden denk ik. MercedesGP daarintegen heeft wel aardig gepushed. Ben benieuwd naar de kwalificatie
Posts: 7.033
*zich een beetje*
Posts: 331
nou zeg dat wordt weer een mooie Q straks hopen dat Mercedes het gaat maken want die zit volle verrassingen
Mclaren valt wat tegen maar Ferrari die valt buiten de boot
ze hadden toch het probleem op gelost zoals men zegt op de filmdag hahahahaha
Lotus Renault is nog sneller dan Ferrari
Posts: 617
Nou, wat hoor ik je graag lachen daar in belgie hahahahahahaha
Posts: 1.434
Ferrari lost geen problemen op ze zitten in de problemen. Daar moeten ze maar eens gaan reorganiseren. En het eerste die teambaas met zijn bril er uit gooien.
Posts: 3.007
Dat de resultaten uit de windtunnel nu overeenkomen met wat ze daadwerkelijk rijden op de baan is een basis waarop ze verder kunnen. De resultaten zal je komende tijd zien. Namelijk dat de updates nu wel wat brengen.
Posts: 866
Zwart wit gezien zijn ze al sneller dan in de quali van vorig jaar....
Toch benieuwd wat er met Mercedes in de Quali gaat gebeuren want het wil gewoon elke keer niet.
Vooral bij MSC.
Petrov weer sneller, Vind toch echt dat hij veel te weinig credits krijgt.
Posts: 1.653
d\'Ambrosio wederom sneller dan Glock ondanks de updates bij Glock.
Posts: 11.414
Alle updates die op de auto van d\'Ambrosio zaten werkten inderdaad perfect. Helaas kregen ze het pakket van Glock (nog) niet helemaal goed werkend.
Glock heeft dus alleen maar nadeel van die nieuwe uitlaten terwijl d\'Ambrosio gewoon wel een werkende update heeft (zonder nieuwe uitlaten).
Posts: 3.145
Al mag ik Stefano Domenicali nog zo graag, maar ik zie hem niet met z\'n vuist op tafel slaan en de balen hebben om het roer om te gooien in de structuur van Ferrari, zoals sommige teambazen dat wel kunnen.
Ik denk niet dat het een heel slechte keuze zou zijn om Flavio op de plek van Stefano te zetten ...
Posts: 5.792
Inderdaad die man heeft al genoeg kansen gehad en verprutst .Kijk maar naar vorig jaar toen had alonso de titel moeten pakken maar als je dan als teambaas zelf geen beslissing durft te nemen ben je niet geschikt.Bij ferrari zal de zaak op de schop moeten want al werken ze dit jaar de achterstanden weg ,ze volgend jaar met de de mensen die er nu nog werken steeds weer tegen de zelfde problemen op zullen lopen ,n.l. achterstand.
Posts: 2.418
Zo, dat is dicht op elkaar. :P Ik denk dat Mercedes toch weer een flinke stap gemaakt heeft. Ze zullen nog niet gelijkwaardig zijn aan de Red Bulls lijkt me, maar het verschil tussen beide teamgenoten is ongeveer gelijk. Aan de andere kant, als je er vanuit gaat dat Vettel en Schumacher zo hard gingen als ze konden (en Vettel dus iets werd opgehouden), dan kan Vettel misschien nog wat harder en Rosberg misschien ook wel.
Ik verwacht toch uiteindelijk dat Red Bull het snelste is met McLaren en Mercedes daarachter. Wie weet is Mercedes nu wel gelijkwaardig aan McLaren. Schumacher zal ook wel Q3 halen dit keer denk ik.
Posts: 7.033
Ik denk dat je het heel aardig bij het recht eind hebt. En in de race zullen de verschillen waarschijnlijk nog kleiner zijn tussen RBR en Mclaren, en misschien daar nu MercedesGP bij.
Posts: 2.418
Tja, we zien wel. Ik ben voor McLaren en Hamilton, maar het zou toch mooi zijn als Mercedes zich dichter bij de top kan voegen. :)
Posts: 9.505
Dan zou mijn weekend niet meer stuk kunnen :)
Posts: 107
Beiden Mercedes coureurs hebben het goed gedaan , absoluut.
Maar ik denk dat ze ons een beetje een verkeerd beeld geven.
Het zou zo maar kunnen zijn dat Mercedes met een bijna lege tank die rondjes aan het rijden zijn.
Mercedes heeft toch niets te verliezen , dus ze gaan gewoon eens voor aan andere strategie , mischien pakt dat goed uit , zoniet dan hebben ze het wel geprobeerd
Ik zeg niet dat het absoluut zo is , maar dat zou wel mogelijk kunnen zijn.
Posts: 7.033
@rosbergmeid
Ja dat is waar ik ook rekening mee houd. Maar het zou mooi zijn voor MercedesGP en voor de spanning! En natuurlijk ook geweldig om Schumacher einderlijk eens bovenin mee te zien rijden. Ik gun het ze in iedergeval van harte.
Posts: 2.418
Ik gun het ze ook. :) Ik zou het trouwens niet erg vinden als de meeste teams banden proberen te sparen in de kwalificatie en Mercedes GP juist niet. Het zou wel eens mooi zijn, Schumacher of Rosberg op pole. :)
Posts: 155
****** (Red.: Niet toegestaan om links te plaatsen van livestreams)
deze site heeft een live stream, diverse sporten
Posts: 5.792
Ik hoop dat we een spannende race gaan zien en alvast succes bij de Q.Duimen dus voor je eigen team(s) en of rijder(s).
Posts: 18.535
Heb jij een eigen team? ;)
Posts: 3.840
Er gaan tijden noteren in de 1,24. Zegt niets
Posts: 1.265
Haha Virgin wat een drama. Glock met de nieuwe updates die zijn teamgenoot niet voor kan blijven.
Posts: 2.418
Lekker makkelijk, zo kan je ook zeggen dat Kobayashi een drama is, want hij staat 9 tienden achter Perez. Misschien heeft Glock wel met veel benzine gereden en d\'Ambrosio weinig.
Posts: 1.265
Als je in de kwalificatie verslagen wordt door een HRT dan is er toch echt iets niet goed aan die wagen.
Posts: 11.414
De nieuwe updates zijn er voor Glock al afgehaald ...