Vettel verwacht weinig problemen na missen van tweede training
- Gepubliceerd op 06 mei 2011 18:45
-
33
- Door: Robin Smeets
"Ik kon niet meer voorkomen dat de auto de muur zou gaan raken", vertelde Vettel na afloop. "Het belangrijkste is dat ik in orde ben. Jammer genoeg kregen we de auto niet meer op tijd klaar voor de middagtraining, want er was té veel schade. Ik wil me dan ook verontschuldigen bij de jongens."
"Het maakt alles wat moeilijker, maar ik denk niet dat het ons problemen op gaat leveren. We kennen het circuit al van de afgelopen jaren en uiteindelijk heb ik alleen de tweede training niet gereden. Ik heb nog steeds vertrouwen in een goed weekend. Ik kon vandaag eens de tijden gaan volgen, dat was ik niet gewend", aldus Vettel.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 3.145
Tja, blijft natuurlijk het wonderkind toch? .. Wonderkinderen hebben geen training nodig, nieuwe banden ja of nee, nieuwe strategie ja of nee, Vettel weet het op voorhand. Die kerel is gewoon bijzonder goed! ..
;-)
Posts: 10.089
precies ja, je blijft maar de Vettel fans uitlokken he, je bent daar nu al 9 uur mee bezig zonder enkel succes
word jij niet moe van jezelf ??? hahahaa
Posts: 149
Zo gaat het dagelijks hier Raikkonen-FAN. De ene na de andere coureur wordt gebashed door die trollen. Gewoon realistisch blijven en die bashers negeren.
Posts: 10.089
idd maar Mika word nu al zo\'n 9 uur genegeerd door de Vettel-Fans dus ik vind het wel lachwekkend.. het laat zien van welk niveau hij is :D haha
Posts: 3.145
Doe toch niet zo kinderachtig om een reactie te geven op mijn posts, je bent een kind als je niet snapt wat ik bedoel ... Grow up and stop acting like a kid.
Posts: 3.145
Barrichello-F1, jij zit hier volgens mij nog niet zo lang ... Maar om vervolgens iemand te steunen die vind dat hij Hamilton laf vind als Hamilton zegt dat ze op dit moment nog achter RBR staan ... Verder maak ik hier ook geen woorden aan vuil, succes met je aangevallen voelen mannen! :)
Posts: 12.432
Zo is het Mika, het wordt tijd dat al die kleine mannetjes hier eens wat minder snel op hun pikkie zijn getrapt omdat ze vinden dat hun \"held\" wordt \"gebashed\". Kinderen hebben idolen en helden en reageren zo....niet volwassenen, die stappen daar over heen.
Posts: 81
Voorlopig zijn jullie toch degene die reageren op dit bericht.
Posts: 66
Wonderkind, haha een coureur in een wonderauto bedoel je. zet Lewis in zo\'n Redbull en hij rijdt Vettel er keer op keer uit.
Posts: 2.323
dat denk ik tochniet
had hamilton in 2008 maar in een torro rosso gezet dan had die niet 1keer gewonnen
als je hamilton en vettel in de zelfde auto zet zal je zie dat ze even snel zijn dat het verschil nihil is
voorlopig is (zijn) de beste coureurs van het veld nog altijd Narain Karthikeyan en Vitantonio Liuzzi
Posts: 10.089
JONGENS STOP!! met discussiëren.. dit is waar Mika op haast :D
@mika
waar zei ik dat Hamilton Laf vind ??? ik vond het gewoon een mindere uitspraak haha..
hoe voelt het trouwens, 12 uur lang uitdagen zonder enig succes, neem je jezelf nog serieus ?
Posts: 3.145
Raikkonen-FAN, de enige die niet geloofwaardig is op deze site ben jij. Jij bent niet geinteresseerd in Vettel / Webber / RBR / F1, je leest er niets over, je weet er niets over en hebt niets!!! interessants te vertellen over RBR. Dus, please, hou die nep psychologische praatjes voor je.
Je laat je echt ontzettend kennen op dit moment door jouw posts op mij te richten, daarmee laat je zien dat je nog niet over relativerend vermogen beschikt en je echt alles wat ik zeg te serieus neemt, maar dat is niet mijn probleem.
Dus kerel, stop met die spelletjes en hoe meer jij je best doet om te laten \'blijken\' dat het je geen moer interesseert hoe meer het voor mij duidelijk wordt dat het je duidelijk wel! \'n ruk interesseert.
Maar zoals ik al zei, i dont give a sh!t :)
Posts: 3.091
\"Wonderkinderen hebben geen training nodig, nieuwe banden ja of nee, nieuwe strategie ja of nee, Vettel weet het op voorhand. Die kerel is gewoon bijzonder goed!\"
Mooi! Je begint het eindelijk te snappen. Nu Patrick nog.... :)
Maar ff serieus. Vettel heeft vaker aangetoond dat hij zelfs zonder trainingen vooraan mee kan doen. In 2009 heeft hij een paar keer trainingsessies moeten missen en kon hij in de kwalificatie slechts 1 ronde per Q doen... En toen pakte hij gewoon pole. :)
Ik maak me geen zorgen.
Posts: 3.145
-Baron-, ik verwacht ook niet al te veel problemen voor Vettel. Hij kan zich vrij snel aanpassen aan de omstandigheden, daarom is hij ook (geen sarcasme) een erg goed regencoureur, net als Schumacher / Alonso / Hamilton.
Posts: 10.089
oohh je was serieus.. maar ik geef je gelijk.. hij kan zich zeer snel aan omstandigheden aanpassen en is een goede regenrijder
Posts: 11.414
Ben het met Baron eens dat Vettel inderdaad wel zonder al teveel training alsnog een snelle ronde neer kan zetten in de kwalificaties.
Aan de andere kant heeft Mika ook gelijk als hij aangeeft dat het weer Vettel is die crashed.
Kortom, Vettel is goed in kwalificeren, maar maakt veel fouten (veel=\"meer dan andere WK kandidaten\").
Het gaat pas mis als fanboys het tegenovergestelde van de feiten gaan proberen te \"beargumenteren\".
Posts: 2.263
Lol @patrick
Aan de andere kant heeft Mika ook gelijk als hij aangeeft dat het weer Vettel is die crashed.
Volgens mij heb ik vorig jaar Hamilton ook 2 maal een auto plat zien rijden in de vrije trainingen (waarvan 1 gewoon op het droge was) maakt hij dan ook veel te veel fouten ineens?
Zo slecht weer...
Posts: 11.414
Ah, de goeie ouwe \"ze maken allemaal wel fouten\" verdeding. Schattig.
Posts: 2.263
Tja, als we ineens over fouten in de vrije trainingen gaan hebben kun je er natuurlijk van uit gaan dat je dan ook een koekje van eigen deeg krijgt;)
Posts: 11.414
tsja het probleem is inderdaad dat je denkt dat 1 koekje hetzelfde is als 4.
Posts: 2.263
Ja klopt, 1 koekje (Vettel vt1 Turkije) en 2 koekjes (Hamilton vt Hockenheim en Suzuka) sorry:)
Posts: 3.091
Tja patrick,
Ik snap niet hoe je je belachelijke statement nu weer probeert te verdedigen. Hoe vaak is Vettel nu al gecrashed door een driver error?
Ik tel er twee in drie jaar tijd, Monaco \'09 en nu Turkije \'11. Hoe vaak deed Hamilton dat. In ieder geval al twee keer vorig jaar en dat jaar ervoor ook een aantal keren.
Nee, Vettel naar beneden proberen te halen door te beweren dat hij meer rijders fouten maakt dan anderen gaat niet werken. Volg je eigen advies, hou het bij de werkelijkheid.
Posts: 81
Hij heeft alleen wel het nadeel dat hij nog geen droogweer afstelling heeft kunnen testen t.o.v. de banden slijttage.
Verder denk ik ook niet dat het een groot nadeel zal zijn, ben in ieder geval blij dat hij zelf in orde is, was toch een gemene klap volgens mij.
Posts: 577
Ik denk dat Vettel wel bang moet zijn dit weekend. Hij zal het zeker zwaar krijgen nu hij niet in het droge heeft kunnen trainen. Waarschijnlijk heeft Mika gelijk en finished hij gewoon vooraan op de tweede plek, een krappe 30 seconden achter Schumacher.
Posts: 2.323
hij moet het maar doen met de info van vorig jaar jaar daar voor en morgen en finishd dan op 50/60seconde van massa die wint voor heidfeld en petrov
Posts: 81
@ little nightmare, wat heb je aan de data van vorig jaar als je nu totaal andere banden heben andere omstandigheden (temperatuur,chassis,aerodynamica,etc)
Posts: 577
Ja little nightmair. Er klopt helemaal niets van wat je zegt. Dat massa wint is opzich wel een reeel idee, maar patrov gaat zeker zoek gereden worden door onze Jedi Heidfeld
Posts: 10.089
waar baseer jij op dat Vettel 30 seconden achter schumacher kan finishen??
RedbullRacing kan nooit zon grote inhaalslag hebben gemaakt dat het gat nu nog maar 30 seconde is ! haha
Posts: 123
Ach tegenwoordig zijn die simulatoren zo goed.. ze kunnen behoorlijk inschatten hoe en wat werkt lijkt me. Morgen is er nog een sessie en dan kan hij het wel inhalen. Ik denk dat hij gewoon voor pole kan gaan. Maat ik hoop niet dat hij wint ;)
Posts: 898
nice one seb!! schitterend om kampioenen er af en toe af te zien gaan, drive the limit! nou geen stomme dingen zoals vorig jaar, He\' seb.. en tegen al die vitters..... Loserssssss
Posts: 2.049
Ik denk dat het toch wel wat problemen geeft; de ochtendtraining in regen zal niet veel op hebbe geleverd en toen men in de 2de training kon werken aan de set-up moest hij aan de kant staan. Nuja, hij zal wel de afstelling van Webber krijgen, maar het blijft moeilijk zo.
Posts: 3.145
Hmmm, RBR zonder KERS en met de hardere band net zo snel als Ferrari met KERS en op de zachte band, ik denk niet dat de updates zo goed werken voor Ferrari als ze gedacht hadden.
Posts: 617
Mmmmm, Bij McLaren ook niet zo te zien