De Formule 1 is nog niet zover, maar in de Amerikaanse NASCAR racen ze weer. De Darlington Raceway was gisteren het decor voor de Real Heroes 400. Kevin Harvick domineerde de race en won, voor Alex Bowman en Kurt Busch. Brad Keselowski mocht na een loting vanaf pole position vertrekken, maar hij kwam niet verder dan een dertiende plaats. Bekijk hieronder de hoogtepunten van de Real Heroes 400 op de Darlington Raceway.
Video: Harvick wint de eerste NASCAR-race na de lockdown
- Gepubliceerd op 18 mei 2020 08:15
-
8
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Reacties (8)
Login om te reageren-
Twee uurtjes live gekeken.
NASCAR is natuurlijk te Amerikaans en echt bekoren kan het nooit op die domme ovals maar het was toch fijn om weer ff racen te zien.
De eerste 15 minuten waren een beetje vreemd zonder publiek maar hoe verder de race ging hoe meer je dat eigenlijk ook weer vergat. Ik had het idee dat de teams zelf ook steeds meer in de racemodus kwamen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de F1 races toch leuk zullen zijn om te volgen en bepaalde showelementen uit NASCAR zijn het zeker waard om ook in de F1 te overwegen. De gridpresentator die tijdens een caution doodleuk over een open kanaal met de leider praat.
“Hoe gaat het? Hoe doet de auto het?” Haha. Goud is dat.
Zouden ze met SC situaties in de F1 ook moeten doen.
Plooij: “Max, gaat lekker hè?, P1. Kan je dat vasthouden?”
Max: “De auto voelt goed Jack, glijdt een beetje in bocht 6 en 7 maar ik kan ze wel heel houden. Groetjes aan Jos en Vic, zie jullie straks op het podium!”- + 1
- 18 mei 2020 - 08:31
-
Denk dat Max al die vragen voor en na de race van Plooij al niet kan waarderen laat staan tijdens de race.
- + 0
- 18 mei 2020 - 08:58
-
Yep Rimmer, ik vind dat live interviewen van de coureurs tijdens de race ook erg leuk. Ik denk dat er genoeg coureurs in de F1 bereid zijn een woordje te wisselen tijdens een safety car. Lijkt me een goed plan als Liberty dit introduceert!
- + 1
- 18 mei 2020 - 11:32
-
Heb uit pure armoede de eerste 2 uur gevolgd. De race kon me niet bekoren maar het is wel een goede demonstratie geweest van wat er nu kan.
- + 0
- 18 mei 2020 - 10:37
-
Het racen van deze auto's (bv vrijwel zonder remmen) is niet te vergelijken met F1, daarom snappen wij er weinig van. Wat maakt dat de winnaar wint ??
- + 0
- 18 mei 2020 - 16:41
-
Het was niet denigrerend naar de sport bedoeld en ik begrijp de finesse die NASCAR vereist volkomen. Het houdt mijn aandacht simpelweg niet vast.
- + 0
- 18 mei 2020 - 20:07
-
@HarryLam
Wat maakt dat de winnaar wint?
Het draften, de afstelling, de strategie, het 'schaken'.
Een NASCAR race duurt al gauw zo'n 3 uur: en is feitelijk een grote uithoudingsproef. Je kan een NASCAR race bijna met schaken vergelijken: ofwel zorgen dat je tegen het eind van de rit in de positie bent om toe te slaan.
Gedurende zo'n race veranderd de baan constant, net als de auto. Als coureur moet je dat kunnen lezen: en zorgen dat je daarbij uit de problemen blijft. Dat alles maakt dat je aan het eind van de rit zou kunnen winnen.- + 0
- 19 mei 2020 - 10:19
-
Eindelijk weer iets om naar te kijken! Ze racen daar gewoon met bekerhouder en al in de auto, haha ik lag in een deuk. Only in America.
Paar tips voor de amerikanen: ditch die vervelende draaiende banner aan de bovenkant van het scherm. Je hebt er geen reet aan, geen overzicht en je mist altijd wie waar rijdt. En schaf die roterende onboard camera's af, hoe draai je een mooi beeld de nek om.- + 0
- 18 mei 2020 - 19:39
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 13.329
Twee uurtjes live gekeken.
NASCAR is natuurlijk te Amerikaans en echt bekoren kan het nooit op die domme ovals maar het was toch fijn om weer ff racen te zien.
De eerste 15 minuten waren een beetje vreemd zonder publiek maar hoe verder de race ging hoe meer je dat eigenlijk ook weer vergat. Ik h... [Lees verder]