user icon

Vettel over bocht 8: "Insturen en hopen op het beste"

  • Gepubliceerd op 02 mei 2011 16:27
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het circuit van Istanbul Park huisvest komend weekend de Grand Prix van Turkije. Die baan herbergt de beroemde bocht 8, de lange linker doordraaier met meerdere apex-en. Ook voor een wereldkampioen in de beste auto van het veld elke keer weer een avontuur.

Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel blikt vooruit: “Het is een magnifieke bocht. Elk jaar proberen we hem weer volgas te nemen. De bocht is snel en extreem hobbelig, waardoor je nauwelijks ziet waar je heen gaat. Je stuurt in en dan hoop je maar op het beste.”

“Istanbul Park is een zwaar circuit voor de banden en normaal gesproken is het vrij warm in Turkije. Onze auto zou er goed uit de verf moeten komen, maar we respecteren onze concurrenten en nemen niets voor lief. We pushen hard om onze voorsprong te behouden.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • ik heb er vertrouwen in :D

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 16:39
  • \"Insturen en hopen op het beste\": dat is niet iets dat je van een F1-coureur wilt horen eigenlijk. Van een buschauffeur evenmin trouwens.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 16:40
    • XD

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 16:41
    • Als hij dat zou doen in bocht 8 en er af gaat dan is het voor het kampioenschap wel aardig....

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 16:59
    • Oud bericht. Was dat niet vorig jaar? \"Insturen en hopen op het beste\" ;-)

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 20:19
    • Als ik mij in het verkeer begeeft, hoop ik ook altijd op het beste als ik een bocht instuur. Ik weet namelijk nooit of een van mijn mede verkeer deelnemers dezelfde instelling als Vettel heeft.
      Beetje populair praten van Sebastiaan.

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 21:09
  • Al me benieuwen of ze dat met deze banden nog steeds kunnen doen. Buiten dat ene rondje in de kwalificatie dan.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 16:50
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Het zal wel zwaar worden ja. De rechtervoorband krijgt daar voor een langere tijd toch veel druk te verduren, dus dan zullen er best wat coureurs na een tijdje net de baan afgaan of moeten liften.

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 16:53
    • Ik heb zo het vermoeden dat er in de trainingen hooguit een rondje of 15 wordt gereden, misschien 20 maar niet meer dan dat. Tijdens de quali zullen RBR en McLaren zowiezo een run doen op de harde band in Q1 en Q2. Indien Ferrari zich niet heeft verbeterd zullen ze alsnog in Q2 een zachte band moeten pakken. Q3 zal echt een raadsel blijven maar ik gok dat meerderen een \"Hamiltonnetje\" gaan doen dit keer.

      • + 0
      • 2 mei 2011 - 17:03
    • turbof1

      Posts: 1.809

      Ik weet niet of de teams in Q2 met de harde band gaan proberen. Immers als dat mislukt is die harde ook al gebruikt.

      • + 0
      • 3 mei 2011 - 00:04
  • Alex V

    Posts: 175

    Die bocht is echt meesterlijk. Daar kun je ook echt flink tijd laten liggen als je die niet goed kunt nemen.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 17:14
  • hopen op het beste, laten we hopen dat die dit jaar niet weer webber van de baan rijd.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 17:54
  • Nou, 58 keer insturen en hopen op het beste, dat gaat nog een zenuwslopende race worden voor Vettel.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 18:01
  • Ik denk niet dat ze deze race hier vol gas doorheen gaan, althans ik denk niet dat de coureurs binnen 4 rondjes de banden op willen rijden? ... Misschien tijdens de Q zullen we er sommige \'vol\'gas doorheen horen gaan, maar tijdens de race gaat dat volgens mij echt niet gebeuren.

    • + 0
    • 2 mei 2011 - 20:54
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Het zal vooral interessant worden als de banden er aan gaan. Als dat gebeurd in bocht 8 dan zien we hetzelfde als bij Hamilton en Petrov in Maleisië met het verschil dat ze daar net 200 gingen en ze op Istanbul Park in bocht 8 ongeveer 270 gaan.

    • + 0
    • 3 mei 2011 - 22:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar