user icon
user icon

Moskou Raceway wil graag stand-in zijn voor F1-kalender 2020

  • Gepubliceerd op 16 maa 2020 09:11
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Moscow Raceway, een permanent circuit op 100 kilometer van de Russische hoofdstad, zegt dat het klaar is om een eventuele vervanging te zijn van de Grands Prix die op dit moment zijn uitgesteld.

Tot nu toe is de datum van september voor de Russische Grand Prix in Sotsji niet beïnvloed door de situatie van het coronavirus. Slechts 45 gevallen van de ziekte van Covid-19 zijn in Rusland gemeld.

Nog geen contact met FIA

De marketingdirecteur van Moskou Raceway, Tatjana Makhina, vertelde Match TV: "Niemand heeft nog contact met ons opgenomen. Iedereen is zich er terdege van bewust dat de kwesties van het houden van zulke grote competities op staatsniveau worden opgelost. Maar als zo'n vraag zich voordoet, zijn we bereid om het te bespreken", voegde ze eraan toe.

"We hebben de nodige licenties om wedstrijden van dit niveau te houden. Ten tijde van de bouw ontbrak het ons alleen aan de zitplaatsen, maar misschien is dit nu niet meer nodig en kunnen we het toch vrij gemakkelijk doen."

Coronavirus is overtrokken

Twee Russische racecoureurs geloven dat de reactie op de coronaviruspandemie overtrokken is. "Dat ze bang zijn voor een virus en een grote multi-miljoen dollar show hebben geannuleerd is dom", vertelde Aleksey Yasilyev aan Sportbox.

En Sergey Zlobin, een voormalig Minardi-testrijder, denkt dat de coronavirus hype uiteindelijk zal afsterven. "Wanneer verliezen overal kritieke waarden bereiken, zal de zaak zichzelf oplossen. Mensen kunnen niet te lang thuis blijven, je moet iets doen. En raceteams verdienen alleen geld als ze racen."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • El Maximo

    Posts: 110

    Ga weg lelijkerd! Mijn opzetje: alles cancellen tot juni en in Baku beginnen. Dan tussenvoegen: Zandvoort 21 juni, Barcelona 12 juli, Monaco 26 juli, hetgeen een week na week Europees deel oplevert dan eindigt met Italië op 6 september. Vervolgens tussenvoegen: Vietnam 13 september, China 4 oktober (voor Japan) en Australië 18 oktober (na Japan) en tenslotte Bahrein 22 november de week voor de slotrace in de Emiraten. Voordelen: geografisch alles bij elkaar in de buurt, alle races worden verreden, de zomerstop kan gewoon gehandhaafd blijven, het seizoen duurt niet langer dan al gepland was. Laatste aanpassing die ik zou doen: 2-daagse weekends... vrije training en qualy op zaterdag, racen op zondag. Et voilá

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 09:23
    • masf1

      Posts: 6.235

      Wie zegt dat het in juni al over is??dit jaar is gewoon verloren,zelfde met voetbal geen kampioen 2019-2020 en ga zomaar door.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 09:34
    • @

      Posts: 174

      @ El Maximo, zoals je dit neerzet klinkt de agenda logisch alleen er zijn afspraken te maken met diverse baandirecteuren of er wel plek is op die data, maar laten we eerst maar zien of @masf1 gelijk gaat hebben met of het allemaal voorbij is dit gezeik

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 09:41
    • masf1

      Posts: 6.235

      Liep net in de supermarkt,lopen gewoon meer dan 100 mensen en misschien wel meer,grote kledingzaken zoals pri....lopen ook gewoon tig mensen,vraag me toch af hoe je dat virus wil indammen op deze manier???

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 09:54
    • masf1

      Posts: 6.235

      Leukste uitje van 2020!!!op nr 1...Boodschappen doen op grote afstand nr 2....De huisarts bezoeken,tis allemaal wat zeg.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 10:17
    • mario

      Posts: 5.989

      @masf1: Je zult toch je boodschappen moeten halen....

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 10:29
    • masf1

      Posts: 6.235

      Mario meer uitjes zijn er helaas niet,de komende maanden.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 10:31
    • Stitch

      Posts: 4.846

      Ferrari en Bremebo hebben de fabrieken dicht. er zijn meerdere teams die gevallen van Corona binn het team hebben. Dus gaat niet gebeuren.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 10:38
    • @Masf1: Zag gisteren dat men in Spanje slechts 1 persoon tegelijk toelaat in de supermarkt met handschoenen aan, zodra die weer naar buiten komt dan mag de volgende naar binnen.
      Buiten staan ze in de rij op 2 mtr afstand van elkaar.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 11:32
    • Heb je gisteren die rij gezien voor die coffeeshop?
      Dat was langer dan 'n uur wachten.

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 11:38
    • mario

      Posts: 5.989

      Gelukkig hier nergens last van.... Ik ben geen prepper, maar ik heb altijd genoeg voorraad in huis, dat ik het wel een maand uit kan houden zonder dat ik naar de supermarkt hoef... Ik heb die voorraad ooit rustig aan aangelegd en vul 'm tegenwoordig gewoon aan... Nu met deze situatie komt mij dat heel goed uit 😎😎

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 11:43
    • Stitch

      Posts: 4.846

      @Tifoso: dat is in Italie ook al een week het geval en sinds gister ook hier in Oostenrijk. Is ook het enige wat men kan doen om de besmetting te verlangzamen en ervoor te zorgen dat het gezondheidssysteem niet overbelast raakt (aantal IC-bedden is in NL met 1.500 ook veel te weinig als er Italiaanse besmettingscijfers zouden komen.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 15:24
    • @masf1 'Liep net in de supermarkt,lopen gewoon meer dan 100 mensen en misschien wel meer,grote kledingzaken zoals pri....lopen ook gewoon tig mensen,vraag me toch af hoe je dat virus wil indammen op deze manier???' Je loopt er dus zelf ook.... waarom blijf je dan niet thuis??

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 15:28
  • Slechte instelling op momenten als deze...

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 09:25
  • Dit klinkt een beetje als lijkenpikken ..

    Al de huidige circuits /promotors hebben met een financiele strop te maken en staan te springen om t alsnog ingehaald te krijgen om zo nog enigzins te redden wat er te redden valt en komt nu ineens moskou om de hoek gekeken .

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 11:23
    • Joeppp

      Posts: 2.624

      Dit is bashen vanuit rusland. Kijk ons hoe goed we het voor elkaar hebben, bij ons is niks aan de hand. Dat klopt natuurlijk van geen kant. In al hun omliggende landen heerst het en dan in Rusland niet. Dat klopt natuurlijk niet. Ze brengen de cijfers gewoon niet naar buiten.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 11:38
    • En....wat is daar mis mee.
      Willen wij races zien, of zitten we hier om de promotors te spekken.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 11:40
    • Ik dus

      Posts: 840

      @Ouw-sjagerijn
      Ja, laten we alle races die nu niet door kunnen gaan deze maanden maar in Rusland laten door gaan op dat spannende baantje, dan krijgen we geen grote achterstand of uitvallende weekenden... das voor de fans ook veel leuker toch nu er vele thuis moeten zitten ?
      Wil je ons allemaal de naam laten veranderen in Ouw-sjagerijn of zo ?

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 13:11
    • Nee, er is maar één sjagerijn, en dat ben ik dus, Ik dus.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 13:27
    • Dat er daar geen Covid-19 is heeft er alles mee te maken dat er geen hond is die vrijwillig naar Rusland gaat. Bovendien heb ik nog meer vertrouwen in de openheid en eerlijkheid van de Chinezen als die van Poetin. Alsof die ons gaat vertellen dat er 10.000 besmettingen zijn in Rusland.
      En dan 2 'experts van de koude grond' die wel even vertellen hoe het zit met Corona virus. Alsof die voorbij trekt als de verliezen op de beurzen oplopen.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 14:40
  • d@nny

    Posts: 1.984

    Wordt wel een heel kort rondje op dat circuit en lijtk me ook niet veen aan. Vidt de oplossing van El Maximo wel een goede als je die mogenlijkheid zou hebben.

    • + 0
    • 16 maa 2020 - 11:40
  • jd2000

    Posts: 3.348

    Altijd lachen met die Russen. Als ze ergens goed in zijn is het ontkennen. Gewoon ontkennen, dan is er niets aan de hand.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 12:45
    • Dit helpt ook goed.
      A: dat wist ik niet?
      B: is dat zo?
      C: daar heb ik nou nog nooit van gehoord.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 17:52
  • En Sergey Zlobin, een voormalig Minardi-testrijder, denkt dat de coronavirus hype uiteindelijk zal afsterven.

    Dat hype geneuzel heb ik hier ook veel gelezen vorige week, nu is de hype al een heel stuk minder ;)

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 19:33

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar