user icon
user icon

Pierre Gasly: "Ik ben beter voorbereid doordat ik meer ervaring heb"

  • Gepubliceerd op 18 feb 2020 11:51
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Pierre Gasly rijdt dit jaar opnieuw voor een Red Bull-team. Vorig jaar begon de Fransman het seizoen met Red Bull Racing maar moest hij plaatsmaken voor Alexander Albon. De 24-jarige coureur uit Rouen legde het af tegen teamgenoot Max Verstappen en kon het niveau niet aan.

Helmut Marko niet onder de indruk van Gasly

Red Bull-adviseur Helmut Marko was niet onder de indruk van Pierry Gasly. In de tweede Netflix-serie Drive to Survive zitten beelden van het seizoen 2019 waarbij Helmut Marko met Christian Horner in gesprek is en in duidelijke taal aangeeft dat Gasly het niveau niet heeft en moet stoppen zichzelf af te zetten en vergelijken met Max Verstappen.

Terugkijken op 2019

Tijdens de presentatie van Alpha Tauri afgelopen vrijdag vertelde Gasly dat hij 2019 een interessant jaar vond: "Als ik kijk naar vorig jaar bleek dat een interessant jaar geweest te zijn in mijn carrière. Er is vorig jaar veel gebeurd, zowel op professioneel vlak als privéleven. Ik heb het gevoel dat ik groei en veel heb geleerd. Die tweede plaats met Toro Rosso in Brazilie was het tweede beste resultaat voor het team in 14 jaar in de Formule 1. Ik heb het seizoen op de best mogelijke manier af kunnen sluiten."

"Ik ben erg blij hoe de samenwerking is verlopen en kijk erg uit naar het nieuwe seizoen. Ik hoop dat we die kunnen beginnen zoals we 2019 zijn geëindigd."

Titel2

Pierry Gasly begint dit jaar aan zijn derde seizoen in de Formule 1. Met twee jaar ervaring op zak denkt hij beter voorbereid te zijn ten opzichte van vorig jaar. De Alpha Tauri-coureur: "Ik denk dat we op de juiste weg zijn voor 2020 maar we zullen de testsessies af moeten wachten."

"Er valt altijd iets te leren. Dit is pas mijn derde seizoen in de Formule 1. Ik ben beter voorbereid dan vorig jaar, daarbij heb ik nu ook iets meer ervaring en dat helpt zeker."

Crashes Gasly

 

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hij is niet alleen voorbereid, hij is flink doorbakken, wat heet - afgebrand?

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 12:05
    • Op de één of andere manier hebben die Fransen een ontzettende aantrekkingskracht op pyromanen, geen flauw idee waar dat vandaan komt.

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 12:15
    • Snork

      Posts: 6.508

      Hij start het seizoen met de achterkant van een auto die hij vorig jaar direct de bandenstapel inreed. Ik hoop dat ze wat spares hebben.

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 14:22
  • Ik weet niet of Gasly correct geciteerd wordt links en rechts, maar als ik uitspraken hoor dat ie niet van plan is dingen anders te doen bij bijvoorbeeld de wintertests dan denk ik dat ie helemaal niks heeft geleerd. Ook de uitspraak dat ie liever crashed bij de tests als bij een race geeft voor mij klip en klaar aan dat ie niks heeft geleerd en nog zo stom is als het achtereind van een kikkerbil. Onvoorstelbaar, ik neem toch aan dat ze 'm verleden jaar bij RBR uitgelegd hebben dat ze door zijn crashes bij de wintertests zoveel data gemist hebben dat ze er 2-3 maanden achterstand door opliepen? Gasly heeft simpelweg niet het niveau om in een topteam te rijden. Kvyat ook niet trouwens. Wisten ze bij RBR ook wel, is niet voor niks dat ie dat STR stoeltje niet eind 2015 kreeg maar pas een jaar later.

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 12:56
    • Pappous

      Posts: 782

      Als coureurs tijdens testdagen crashen is dat lang niet altijd de fout/schuld van de coureur zelf. Soms krijgen ze de opdracht om de wagen tot op de limiet te testen en dan kan er wel eens een keer iets fout gaan. Een team heeft er dan veel minder problemen mee als sommigen wel eens denken.

      • + 1
      • 18 feb 2020 - 13:10
    • @Pappous, maar in het geval van Gasly lijkt dit niet het geval geweest te zijn.

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 13:45
  • jd2000

    Posts: 3.079

    Pierre denk dat hij sinds Brazilië de reïncarnatie van Senna is. Wordt tijd dat ome Marko hem weer een keertje gaat bellen......

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 13:12
  • "Die tweede plaats met Toro Rosso in Brazilie was het tweede beste resultaat voor het team in 14 jaar in de Formule 1"

    🤔🤔🤔

    Die zege van vettel op monza 2008 voor het gemak ff vergeten zeker...

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 17:55
    • Correctie; zelf het woordje tweede over het hoofd gezien 😂😂😂

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 17:56

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar