user icon

India start tweede Formule 1-project in Goa op

  • Gepubliceerd op 26 apr 2011 15:27
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
India is dit jaar voor het eerst gastheer van een Grand Prix op het nieuwe circuit van Delhi, maar het Aziatische land is al begonnen aan een tweede Formule 1-project. Dat bericht de Times of India. De staat Goa is benaderd om een circuit te bouwen.

“Ja, wij zijn gevraagd voor een Formule 1-project in Goa en hebben besloten om ermee in te stemmen”, aldus Swapnil Naik, minister van Toerisme in de deelstaat. Een circuit aan de kust lijkt de meest gewenste optie. De regering van Goa riep onlangs een taakgroep op om te beslissen over toeristische trekpleisters als golfbanen, pretparken, boksarena's en dus een Formule 1-waardig circuit.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Alsjeblieft zeg. Van mij hoeft er geen 2e circuit in India bij want dit gaat alleen maar ten koste van de huidige europese circuits. Best dat er 2 circuits in India zijn maar dan moeten die zelf maar om en om een race organiseren ofzo.

    • + 0
    • 26 apr 2011 - 15:42
    • marvin

      Posts: 271

      Juist 1 is meer dan genoeg.

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 16:40
    • @ szixxx: Er zijn al meer dan genoeg GP\'s in Europa, dat mag best minder. Maar 2 GP\'s in India is inderdaad overbodig, om en om lijkt me leuk!

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 16:44
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Teveel in Europa? 42,1% van de races dit jaar zijn in Europa. En dan heb je nog Valencia, waarvan dit jaar zijn GP waarschijnlijk de laatste is. Dat houdt dus in dat volgend jaar 36,8% van het seizoen zich afspelen in Europa. En dan wil jij nog meer races buiten Europa?

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 17:24
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Teveel in Europa? 42,1% van de races dit jaar zijn in Europa. En dan heb je nog Valencia, waarvan dit jaar zijn GP waarschijnlijk de laatste is. Dat houdt dus in dat volgend jaar 36,8% van het seizoen zichafspeelt in Europa. En dan wil jij nog minder races in Europa?

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 17:25
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ooh, sorry een dubbele post. Die 2e is de goede..

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 17:26
    • @ F1McLaren: Ik heb al in een eerdere discussie gepost dat ik de F1 graag als een wereldkampioenschap zie in de toekomst. In mijn ogen betekend dat het volgende:
      6 GP\'s in Azië en Oceanië
      - Australië
      - Japan
      - Zuid-Korea
      - China
      - India
      - Maleisië/Singapore (om en om)
      8 GP\'s in Europa, Midden Oosten en Afrika
      - Monaco
      - Engeland
      - Spanje
      - Duitsland
      - Italië
      - Rusland
      - Zuid-Afrika
      - Een circulerende Midden Oosten GP
      6 GP\'s in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika
      - Canada
      - V.S.
      - Mexico
      - Brazilië
      - Argentinië
      - Venezuela/Colombia/Jamaica/???

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 17:50
    • gabini

      Posts: 796

      Zuid Amerika:

      Curacao net als vroeger.

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 19:52
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @M4U Racing(864) 26 april 2011 17:50:

      Maar gelukkig voor de meeste F1 fans heet jij geen Ecclestone. Wat jij graag zou zien is niet altijd wat anderen willen zien.
      En trouwens, waar the hell is Spa op jouw lijst?

      • + 0
      • 27 apr 2011 - 10:21
    • @ szixxx: België en Duitsland kunnen wel om en om. Beiden hebben toch continu financiële problemen...

      • + 0
      • 27 apr 2011 - 13:15
    • @ Roy uit Denhelder: Aruba had enkele jaren terug ook plannen voor de aanleg van een circuit. Curacao valt af sinds daar de bevolking voor meer dan 25% uit Nederlanders bestaat. Vrijwel elk groot feest is gestopt sinds de Nederlanders over geluidsoverlast komen klagen. Stomme makamba\'s! Integreren voor 0,0!

      • + 0
      • 27 apr 2011 - 13:17
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Dit is dus een project dat wordt gebouwd door de overheid? Hmm dan zien we hem de komende jaren iig niet, met de bureaucratie die ze daar hebben.

    • + 0
    • 26 apr 2011 - 15:43
  • let op, over een paar weken staat hier een artikel met de kop: Tilke ook benaderd door de projectgroep voor het 2e circuit in india.

    ik hoop het niet, maar ja, gezien de laatste jaren zie ik geen andere weg...

    • + 0
    • 26 apr 2011 - 15:50
  • cyriel

    Posts: 265

    waarom maken ze net zoals bij de f3 niet een f1 euroseries?:p
    Blijven we tenminste de mooie banen houden

    • + 0
    • 26 apr 2011 - 16:38
    • @ Cyriel: Als dat interessant zou zijn zouden ze weer GP\'s buiten het kampioenschap om kunnen organiseren... Maar ik denk niet dat de teams op meer dan 20 GP\'s zitten te wachten...

      • + 0
      • 26 apr 2011 - 17:52
  • Goede zaak voor India, ze hebben ook een zeer sterk opkomende economie. Ook goed voor de F1 zal een beetje het idee van Monaco worden niet qua cirquit maar als autonoom luxe staatje van de toekomst! Aan de reacties van hierboven kun je zien waarom er in Nederland nooit een F1 race zal komen wij zeiken liever alles af als een stel echte azijnpissers zonder passie in het leven.

    • + 0
    • 26 apr 2011 - 17:54

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar